שיווק בפייסבוק ובניית אסטרטגיה בפייסבוק
פייסבוק שינתה את צורת החשיבה ותפיסה של אנשים ובעלי העסקים. כיום, בעלי עסקים מבינים שלא ניתן להסתמך רק על פרסום קלאסי וחייבים להשתלב בעולם של רשתות חברתיות.
ישנם שלבים ברורים בבניית אסטרטגיה של שיווק בפייסבוק.

פייסבוק מאפשר לנו לפלח קהל יעד. ניתן לעשות זאת ע"י חיפוש אנשים לפי תחומי עניין.
לדוגמא: אם אנו משווקים בגדי תינוקות, אנו נחפש לפי מילות מפתח "תינוקות" , "אימהות טריות" , נאתר את הקבוצות שמדברות על הנושא המבוקש ונזמין משם אנשים.

חייבים להגדיר את המסר שרוצים לעביר לגולשים. מדובר בשיתוף החזון של חברה עם הגולשים.
לדוגמא: אם אתם בעלי חברה בתחום של מתנות ויש לכם חזון לעזור לקהילה ולאנשים בעלי מוגבלויות, מומלץ לשתף את הגולשים בפעילות שאתם עושים למען קהילה, לדבר על חשיבות העשייה וכיצד זה משפר את  חייהם של אנשים עם מוגבליות, ובצורה כזאת אתם תעבירו את המסר וגם תזכו לאהדה של הגולשים והזדהות עם המותג שלכם ותעוררו רצון מצד הגולש לרכוש את המוצר שלכם.

לפני שנכנסים לתחום של שיווק בפייסבוק, חייבים לברר מה אנשים כיום אומרים על החברה שלכם. חייבים לעשות זאת מכמה סיבות: אם יש לכם מוניטין טוב וחזק ברשת, אתם תחשבו על דרכים לתחזק  את המוניטין, ואם לדוגמא המוניטין שלכם אינו כפי שהייתם רוצים, אתם תפעלו בכיוון של שינוי מוניטין.
ניתן לברר ע"י שימוש בכלים חינמיים שגוגל נותן לנו, המאפשר איתור של שיחות ברשת בזמן אמת על המותגים.

גולש מבלה את רוב זמנו באינטרנט ונתקל בפרסומות של מוצרים שונים, לכן רמת התחרות ברשת היא מאוד גבוהה. לפני שאתם מציעים את המוצר שלכם בפייסבוק, דאגו לוודא שהמוצר שאתם מציעים הוא איכותי. דאגו לשים דגש על ייחודיות של המוצר שלכם מול המתחרים.

תאתרו את המתחרים שלכם ברשת. תבדקו את הפעילות שהם עושים בפייסבוק, כיצד הם משווקים את המוצר שלהם, מה הדגשים שהם נותנים בשיווק של מוצר, מה החולשות שלהם בקמפיין שיווקי ונצלו את יתרון השיווקי.
תאתרו את המוצרים החזקים והמובילים בחברה שלכם. בעזרתם יותר קל לדרבן אנשים לפעולה, לגרום לאנשים להתעניין בחברה ותתנו מידע על אותם המוצרים בפייסבוק.

חובה להגדיר מה המטרות שרוצים להשיג ע"י שיווק בפייסבוק, כיוון שכל מטרה מצריכה שיטת שיווק שונה בפייסבוק.

לדוגמא: אם רוצים להגדיל את כמות המעריצים, תערכו תחרויות שמצריכות את הגולש לעשות לייק לעמוד שלכם.
אם תדאגו להיצמד לשלבים הנ"ל, תוכלו לבנות קמפיין איכותי בפייסבוק שמוביל ללקוחות חדשים. תמיד ניתן להתייעץ עם מומחים בתחום או להיעזר בנו לניהול הקמפיין בפייסבוק.