מי מאיתנו לא שמע על פייסבוק? הרשת החברתית הינה שם דבר עולמי, אשר מספר המשתמשים הרשומים בה עומד כיום על כחצי מיליארד איש. רק כדי לסבר את האוזן ולהבין את גודלה המספרי של הרשת, בארצות-הברית חיים כיום "רק" כ-300 מיליון בני-אדם. בפייסבוק אפשרויות תקשורת רבות. הפרופיל האישי מאפשר כתיבת מחשבות, התכתבויות עם חברים והעלאת תמונות. הקבוצה מאפשרת התארגנות קבוצתית סביב רעיון או עניין. ובתוך קונסטלציית הפייסבוק ניתן גם למצוא את עולם השיווק. תחום של שיווק בפייסבוק הפך זה מכבר לכלי אדיר בידיהם של אנשי עסקים, בעלי חברות ומשווקי מוצרים. היכולת להגיע לקהל יעד כה רחב היא מתנה בלתי רגילה עבור המפרסמים, אשר עושים בה שימוש בלתי פוסק.

שיווק בפייסבוק באמצעות פרופיל עסקי
נהוג לחשוב כי הפרופיל האישי יכול להיות פלטפורמה עבור שיווק בפייסבוק ומסעות פרסום. חשיבה זו מוטעית בבסיסה בעיקר בשל מדיניות החברה והסכם השימוש המבהיר כי פרופיל אשר ישמש כעסק עלול להיסגר ללא התרעה מוקדמת. אשר על כן, המציאו בפייסבוק אפשרויות שיווק וקידום אחרות. אחת האפשרויות הנפוצות והנוחות של שיווק בפייסבוק היא הפרופיל העסקי. בפרופיל העסקי ניתן לפרסם בית עסק, מוצר, ארגון או מותג. אפשר להזמין לאירועים, לעדכן סטטטוסים ולשלוח תוכן רלוונטי לחברים. בפרופיל העסקי ניתן לקבל תמונת מצב לגבי התעניינותם של החברים בעסק, לפי מספר התגובות והרשמים. השיווק בפייסבוק הופך פשוט וקל באמצעות הפרופיל העסקי.

פרופיל עסקי בפייסבוק – איך עושים את זה?
מדובר בתהליך פשוט ביותר, ממש כמו הצטרפות לפייסבוק. כל שיש לעשות הוא לפתוח פרופיל לעסק, לתת לו שם, להכניס אינפרומציה חשובה, כמו כתובת דואר אלקטרוני ופרטים ליצירת קשר, להעלות תמונות,לצרף חברים ולדאוג לניהולו השוטף. חשוב מאוד לנהל את פרופיל העסק ולא להזניח אותו. להגיב חזרה על דברים שחברים כותבים, לעדכן תוכן רלוונטי בפרופיל, לדאוג לעידכון הסטטוסים ולייצר אירועים מעניינים ואטרקטיביים. הפרופיל העסקי, כמו הפרופיל האישי, מהווה הפנים של העסק אותו מעוניינים לשווק. שיווק בפייסבוק הוא מנוף אדיר לפרסום, רק צריך להשכיל לעשות בו שימוש טוב.