מיתוג אישי

מיתוג אישי הוא תהליך שנוצר עקב צורך של התבלטות בסביבה תחרותית בקריירה ובעסקים.
מטרה של מיתוג אישי אינו שיפור של אדם, אלא רק את האופן שבו רואים אותו אנשים אחרים.
מיתוג אישי באינטרנט  מדגיש את ייחודיות של אדם באופי, דעות ואישיות. מיתוג אישי נבנה רובו ברשתות חברתיות. הוא מתבסס על תמונות שאדם מפרסם, סרטונים, תחביבים, דעות ואופן התבטאות אישית בפורומים ובלוגים.
ישנם מספר דרכים בהם ניתן לבנות מיתוג אישי, אך צריך לקחת בחשבון שזו מטלה לא קלה ודורשת השקעה של זמן.

  • פתיחת בלוג מקצועי – זו אסטרטגיה שיווקית על מנת לבנות מיתוג אישי ברשת, ככל שבלוג יהיה יותר איכותי, כך אנשים ירבו להיכנס ולהתעדכן בכתבות חדשות.
  • הקמה וניהול פרופילים ברשתות חברתיות למטרת מיתוג אישי – דרך להגיע לאלפי גולשים, כיוון שכיום רוב האנשים מבלים ברשתות חברתיות.
  • השתתפות אקטיבית בפורומים – זו דרך נהדרת להפגין את הידע המקצועי בתחום ההתמחות שלך.
  • השתתפות בהרצאות וכנסים מקצועיים – על מנת לחשוף את עצמך למטרת מיתוג אישי.
  • באופן קבוע להתעדכן בחדשות המקצוע וללמוד דברים חדשים בתחום שלך
על מנת לבנות מיתוג אישי אינטרנטי רצוי, כדאי לנצל כל במה אפשרית על מנת לחשוף את עצמך, להפגין ידע מקצועי ולהוסיף נימה אישית שגורמת לאנשים להרגיש הזדהות אתך ולהבין שיש אדם בעל דעות אמיתיות. .
אופן עבודה נכון לבניית מיתוג אישי – זו קביעת אסטרטגיה המשלבת בתוכה אלמנטים רבים המתבססים על יעדים שאליהם שואפים להגיע.
מיתוג עסקי
מיתוג עסקי באינטרנט מתבסס על אופן שרואים האנשים את העסק, על המוניטין שיש לחברה.  המושג מיתוג עסקי  התפתח בעקבות פיתוח פלטפורמות חברתיות שדרכם חברות יכולות לפנות לקהל רחב של לקוחות.
מטרת בניית מיתוג באינטרנט הוא בניית מערכת יחסים מתמשכת של לקוחות עם העסק. המטרה היא לגרום ללקוח לבוא לרכוש המוצר, לגרום לו להרגיש טוב ונכון לפנות לחברה ולתת לו הרגשה שהוא רוכש את המוצר אצל החברה הטובה ביותר.  מיתוג עסקי נכון מעלה את רמת מוטיבציה אצל אנשים לרכוש את המוצר ומעלה את רמת האמינות של החברה בעיני הלקוח.
מיתוג עסקי כולל לוגו , צבעים שלפיהם אנשים מזהים את החברה, סלוגן . צורת האתר, דף פתיחה על עצמכם. כל הדברים הללו נועדו להשאיר חותם אצל הלקוחות שלכם.
מיתוג עסקי היא מדגיש  את השוני של החברה מהמתחרים.
על מנת לבנות מיתוג עסקי מוצלח העסק חייב להגדיר את המטרות, חזון של החברה ומכך לגזור את הצרכים של לקוחות.
משמעות מיתוג עסקי הוא הבטחה של העסק שאתם נותנים ללקוחות שלכם. מיתוג עסקי מהווה אחד מערוצי תקשורת השיווקית ביניכם לבין הלקוחות.
ישנם גורמים שאנו נתקלים בהם שיש צורך לטפל בהם שמשותפים עבור מיתוג  אישי וגם עבור מיתוג עסקי. אחד מהם זה תדמית שלילית באינטרנט.  אלמנטים שליליים כוללים אזכורים שליליים על החברה או על האדם. אזכורים אלה יכלו להיכתב ע"י אדם עצמו, באחד הפורומים כתגובה או ע"י המתחרים או אנשים המעוניינים להכפיש את שמו של אדם פרטי או של החברה. ניתן לטפל בבעיה זו ע"י מיתוג  אישי ומיתוג עסקי חיובי מאסיבי, שידחיק את הפרסומים שליליים ויחזק את התדמית החיובית.
מיתוג באינטרנט זהה למיתוג מחוץ לאינטרנט.