קיצורי דרך בקידום אתרים
השאלה – האם בקידום אתרים אפשר להשתמש בקיצורי דרך "בטוחים"?
למרות כל מה שאולי אמרו לכם בעבר, אין קיצורי דרך בקידום אתרים ויש להבין שמדובר במערכת יחסים ארוכת טווח מול מחשב (או מכונה אם תרצו) בשם גוגל. קיצורי דרך נראים אולי כמו אופציה טובה בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך הם עלולים לגרום להעלמות של אתרים מתוצאות החיפוש או פגיעה אנושה בדירוגים שלהם, כך שנוצר מצב קטסטרופלי ולא רצוי בעליל.
באופן תיאורטי, אפשר לקחת אתר בן יומו ללא וותק ותוך חודשיים להגיע למקום הראשון בביטוי תחרותי במיוחד בנישה של האתר. עם זאת, לא מעט מקדמי אתרים שביצעו ניסויים או פשוט רצו לעבוד במהירות, גילו על בשרים ששיטות כמו הפגזת קישורים, הפגזת תכנים או הפניות 301 לא באמת עובדות.

הסיבה לכך שקיצורי הדרך הללו לא עובדים היא שהאתר צריך לצבור אמון בעיני גוגל. האמון הזה נבנה באמצעות המלצות מאתרים אחרים ותכנים איכותיים, כך שהאלגוריתם של גוגל "יידע" שהוא מפנה את הגולשים לאתר הטוב ביותר שבנמצא בהתאם לשאילתת החיפוש שהוקשה.

וכמו בחיים האמיתיים, האמון לא נבנה ביום אחד , אלא במהלך חודשיים ואף שנים, וברגע שהאמון הזה נפגע, לא תמיד אפשר להשיב את המצב לקדמותו. אם מדובר בבגידה קטנה, אתר יכול להשתקם, אבל לא תמיד ניתן לצפות את התגובה של הצד השני…
לפיכך , אתר אינטרנט מוטב לקדם לאט אבל בטוח בצורה מדורגת : הכנת תשתית ,כתיבת תכנים ,ורק לאחר מכן כל השאר. את המחיר שאתם משלמים בזמן העבודה שלכם, תרוויחו בחזרה ביצירת האמון אצל גוגל ודירוגים גבוהים במשך תקופה ארוכה ולא רק שבוע.