שוק הקידום האתרים
אז זהו לכל אלה שחושבים שזה אז זה לא
ממש לא.
בשנתיים האחרונות יש תחושה כזאת שהתחום הזה נהיה "שוק"
כן שוק של ממש.

יושבים וטורחים על הצעת מחיר.
להכין הצעת מחיר זה לפחות שעה שעתיים עבודה.
אתם שולחים הצעת מחיר ועושים פולואף לאחר כמה ימים.
ואז מגלים שאתם בעצם רוכלים בשוק.

נניח ושלחתם הצעת מחיר על 2500 שקל (לא בשמיים)
במידה והלקוח הפוטנציאלי בכלל עבר עליה מתחיל השוק.

לקוח: שמע יש לי מישהו שמוכן לעשות את העבודה ב 800 שקל.
אתה יכול גם ב 800 ש"ח.
אתה: לא אבל אני יכול להוריד לך קצת.
לקוח: שמע אני מבין שהבחור של ה 800 מאוד זול אבל הוא גם מתחייב לתוצאות.
אתה: שמע אני חושב שכדאי לך ללכת איתו
לקוח: כן אבל קיבלתי עלייך המלצות תעשה מחיר שנוכל להתקדם.
אתה: כמה אתה רוצה לשלם ?
לקוח 1000 שקל
אתה: בסדר גמור אבל זה אומר שנקדם אותך על פחות ביטויים
לקוח: אבל הבחור של ה800 אמר שהוא מקדם אותי על 50 ביטויים
אתה: שמע לך איתו ….

וכך הלאה והלאה.

לא מזמן נתתי הצעת מחיר למישהו במקביל אליה קולגה מקצועי שאני מכיר טוב
בדק גם ותמחר את העבודה.
דיברנו וההצעות שלנו היו דומות מאוד.
שולח את ההצעה ללקוח
וחוזר אליי במייל שהוא קיבל את ההצעה ואני הכי יקר בארץ.
מתקשר אליו
ושוב אותה שיחה

לקוח: שמע ההצעה שלך יקרה מאוד
אני: ביחס למי ולמה אתה משווה ?
לקוח: קיבלתי 20 הצעות מחברות שונות כולן זולות משלך
אני: קיבלתי גם הצעה מחברת …… ?
לקוח: כן, וגם שלהם זולה יותר
אני: שמע אני יודע כמה הם תמחרו לך המחיר שלנו אותו הדבר.
לקוח: טוב אתה יכול לעשות משהו במחיר ?
אני: כאן קצת אפשר להוריד ב 5%
לקוח: יש לי כאן הצעות זולות בחצי
אני: אז אין לי מה לעשות זה המחיר שלי אני מציע שתלך עם מי שנראה לך
לקוח: אתה יכול לעשות את זה ב 1500 ?
אני: אני יכול ומאחר וזה חצי מהתמחור המקורי אז לא תוכל לקבל את אותם הדברים.
לקוח: עזוב אתה לא רציני

בודק את האתר של הלקוח הזה שלושה חודשים מאוחר יותר
כנראה שעד היום לא שכר את המקדם הזול שלו

מקרה נוסף של ממש שוק
לקוח סוגר עסקה לקידום אתרים וליווי בבניית האתר.
בהסכם הצעת המחיר הינה 3500 שקל לחודש
הלקוח: אני לא רוצה לשלם על קידום כל עוד האתר לא בנוי
אני: בסדר גמור תשלם X על תקופת הבנייה, האפיון ותתחיל לשלם על הקידום כשהאתר באוויר.
הלקוח: בסדר גמור
הלקוח אכן שילם ואכן קיבל את מה שהוא שילם עליו.
החלה בניית האתר
בסיום בניית האתר (עברה כמעט שנה)

הלקוח: שמע החלטתי שאני לא רוצה לקדם
אני: מה ???? יש לנו הסכם
הלקוח: המנכל מוכן לשלם 1500 שקל לחודש
אני: בסדר נקדם אותך ב 1500 שקל אך קח בחשבון שזה קידום על אש נמוכה יותר
הלקוח: בסדר שלח לי הסכם חדש
נשלח הסכם חדש ואכן אפילו הגיע הצ'ק הראשון

ביצענו את העברת האתר מהישן לחדש
ואז מגיע השיחה הזאת:
לקוח: שמע המנכל החליט שהוא לא רוצה קידום
אני: מה????
הלקוח: כן הוא החליט להשהות את זה לבנתיים
אני: אבל הוא חתם על הסכם לפני שבועיים
הלקוח: כן מה אני אעשה לא אני מחליט
אני: שמע אם מנכל שלא מכבד הסכמים קשה לעבוד.
אם הייתי יודע שאתה רוצה רק את העברה של האתר זה היה עולה לכם פי 3

הקיצר נהיה שוק
שלא לדבר על עשרות שיחות טלפון בסגנון
שמע קדם לי את האתר הזה בזול ואני מעביר לך מלא עבודות

טוב זהו הוצאתי את הכעס
עכשיו נחזור לעבוד.

14 תגובות
  1. Elazar Gilad
    Elazar Gilad says:

    כי מרביתם לא מבינים אינטרנט ולא שיווק אני לא עובד עם אנשים כאלה.

    זה לא באמת לקוח אלא אדם שלא באמת מבין מה הוא מחפש.

    שחרר אותו ותמשיך קדימה…

    פעילות שיווק בערוץ SEO מתחילה ב 4500 שקלים.

    כל השאר סתם מתדלקים ובוגרי קורסים שלא יודעים SEO באמת…

    לא ראיתי "לקוח" אחד שבאמת קודם ונשאר במיקומים…

    אל תתרגש

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      אחי זה ברור
      4500 שקל זה אחלה
      אבל רוב בעלי העסקים לא בנויים לזה בכלל
      יש גם בתקציבים כאלה
      העניין הוא לא הכסף פה אלה החוצפה

      הגב
  2. Elazar Gilad
    Elazar Gilad says:

    מסכים איתך עמית.

    יש כאן חוצפה או פשוט עסק עם אדיוטים.

    הם רוצים להעסיק אותך בשכר ניצול של עובדי חצי חינם.

    אני נתקל בזה גם בפיתוח של אתרים…

    המוצר של SEO הוא בעייתי גם ארגונים לא תמיד מבינים את החשיבות שלו. והם מוכנים לתת לו צ'אנס רק אם אתה מראה ROI מדוייק, FTD , ולכן רוב העסקאות מולם זה ב REV SHARE…

    הגב
  3. Eitan
    Eitan says:

    אם כל כך הרבה מקרים כאלה חוזרים על עצמם…אז מה קהילת המקדמים עושה לא נכון ?
    אם נשנה משהו ביחס ללקוחות\מנכלים זה יעזור ?
    או שפשוט נגדיר מראש שיש פלח שוק גדול במיוחד שעוד לא מוכן לקידום אתרים רציני ונשאיר אותו לחאפרים.

    מה הגישה הנכונה ? שגם תביא תוצאות ?

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      אולי אתה באמת צודק
      אבל הלקוחות צריכים להבין
      שהתחום השתנה והיום מקדם אתרים מטפל בהרבה יותר דברים מאשר רק בקישורים כמו בעבר.
      אשמח לשמוע דעות לגבי מה הגישה הנכונה

      הגב
  4. יותם
    יותם says:

    שוק זו מילה ממש יפה לתיאור מה שהולך פה. אם הייתה לי בסטה בשוק לפחות הייתי יודע שאני בשוק.
    העבודה השוטפת היום על "קידום" זה כבר לא "תביא אותי למקום ראשון", כי גם אם תהיה במקום ראשון בביטוי זניח זה לא אומר שזה יעבוד, הלקוחות צריכים להבין שאין שליטה לחברות הקידום על גוגל – אלא שהמטרה שלנו היא להביא להם פניות חדשות, שאותם הם ימירו לעסקה, שתממן את הקידום, וירוויח בסוף השנה גם כן.
    צריך לציין שזה לא רק בקידום אתרים, השיחה שאתה רושם פה עברתי אותה עם לקוחות של בניית אתרים, בניית מערכות מורכבות ומה לא.

    אין כאן גישה נכונה ולא נכונה, אני יכול להבין את הצד של הלקוחות, תמכור לי אוויר ואני אשלם לך, אז לפחות אחד מתחייב שיהיה תוצאות. הקמת אתר אינטרנט עם טמפלייט מוכן, הטמעת 2 פלאגינים בעלות מגוחכת.

    צר לי שלשם הכל הולך, צר לי שהשוק הזה נהיה ככה, צר לי שהתחלתי את העסק הזה בשביל לנסות ולעשות שינוי קטן פה – וזה לא הולך.

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      הי יותם
      הרעיון לפוסט הזה נולד בעקבות שיחה איתך אתמול
      ומאוחר יותר בערב שיחה ארוכה עם מקדם אתרים נוסף

      הגב
  5. איתי ברנר
    איתי ברנר says:

    אני יכול להביא כמה דוגמאות מנקודת המבט שלי בתוך כותב תוכן ומקדם בעבר : כשהייתי מקדם, לקחתי מחירים מאוד נמוכים כי ידעתי שאין לי בזה הרבה ניסיון. הבעיה עם רוב הלקוחות הייתה אחת משתיים : או שהם הוסיפו עוד ביטויים וחייבו אותי להשקיע פחות בכל ביטוי, או שהם רצו לראות פתאום מאות כניסת לאתר כבר אחרי חודשיים (כשהתחלנו מכמה עשרות או אפילו כניסות בודדות).

    בתור כותב תוכן, אני רק יכול להגיד שמי שמשלם הרבה הוא גם זה שבדרך כלל אפשר לעבוד אתו לתקופות ארוכות, ואז מבחינתי אני יכול ללכת לקראתו ולהוריד לו במחיר אם הוא מזמין כמות גדולה של מאמרים לחודש. לעומת זאת, מי שמבטיח לי מראש שהוא יביא לי המון מאמרים ושאני אעשה לו מחיר, הוא בעדיפות שנייה מבחינתי. כבר קרה לי שהזמינו 20-30 מאמרים בחודש הראשון ונעלמו או שפשוט מוסר התשלומים היה ירוד. אגב, רוב הלקוחות שלי הן חברות SEO או בוני אתרים, וזה המזל הגדול שלי אני חושב…

    בשורה התחתונה, רק צריך לדעת לסנן ולא להיראות להוט מדי. קורה לי הרבה שאני חוזר לאנשים רק במייל או אומר להם להתקשר אלי יותר מאוחר והם לא חוזרים בכלל, הפסד שלהם :-).

    הגב
  6. עמית מלכי
    עמית מלכי says:

    איתי למזלך אתה לו מול לקוחות קצה
    ורוב הכתיבה שלך מול אנשי מקצוע שמבינים ונותנים שירותים בעצמם

    הגב
  7. דוד אדמינוב
    דוד אדמינוב says:

    צריך לעשות הסכם טוב מול לקוח. למשל אם לקוח רוצה בניית אתר + קידום בהסכם יהיה המחיר המלא של בניית האתר ואת ההנחה תפרוס לתשלומים קדימה ובכל מקרה שיהיה מגובה שאם מסיבה כלשהיא הלקוח לא עושה את הקידום אז הוא צריך לשלם מחיר מלא על האתר. אופציה נוספת היא שאם לקוח רוצה הנחה גדולה ואתה מחליט שאתה כן רוצה לעבוד במחיר הזה אז להתנות את ההנחה בפריסת תשלומים מראש…

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      בוקר טוב
      תודה על התגובה
      אני מדבר על מצב שלקוחות לא עומדים בהסכמים
      ואני מדבר על תרבות השוק
      ברור שאנחנו עושים את החשבון שלנו לגבי כדאיות

      הגב
  8. רונן וינשטוק
    רונן וינשטוק says:

    גם אם אני חדש בשוק יש דברים שקשים:
    -אני מקדמם אתר של דיאטנית והיא קיבלה פנייה של מישהו לקידום האתר. ביקשתי ממנה לקבל הצעת מחיר כדי לראות על מה מדובר (אני ביחסים טובים איתה) והייתה שם הצעה של קידום 5 מילים מובטח ב1200 ש"ח. לך תסביר לבעל עסק שאין לו מושג בזה שהצעה כזאת היא לא רלבנטית.
    -יש אחד אחר שאמר לי:"אני מבין שבחודש חודשיים הראשונים אתה עובד קשה כדי שהאתר שלי יהיה למעלה אבל אחרי זה אתה לא עושה כלום ומקבל כסף. אני רוצה לשלם עד שהאתר שלי יהיה למעלה"

    הגב
  9. רועי
    רועי says:

    בד"כ אני לא מגיב על פוסטים, כי ת'כלס זה סתם הוצאת קיטור, אבל בעקבות מקרה דומה שקרה לי ממש היום, אני פשוט חייב לנסות, אז סלחו לי על הנאיביות, אבל למה שלא נעשה משהו? קמפיין הסברה למשל.
    נמצאים כאן, ובפורומים אחרים שכולנו נמצאים בהם, כמה מאנשי המקצוע הטובים ביותר שאוכלים אותה בגלל אותה בעיה, אז למה אנחנו לא עושים כלום בעניין?
    שוב, תקראו לי נאיבי, אבל למרות שכולנו בעקרון מתחרים, יש לנו אויב משותף: החאפרים ששורפים לנו את השטח. את מה שקראתי כאן אני עובר בכל פעם מחדש, ולך תסביר לאותו בעל אתר שאין למבורגיני במחיר של חמור, ובמיוחד במנטליות הישראלית.
    בקיצור, אני זורק את הכפפה כאן וכמובן מוכן להרתם למשימה ככל שאוכל. מישהו מרים?

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      הי רועי תודה על התגובה
      כל כך מובן מה שאתה כותב
      אבל אני בספק עם יש מה לעשות

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *