כשמקדמים אתר יש כל הרבה גורמים משפיעים ידועים ולא ידועים.
במאמר ישן שכתבתי פעם על CTR בקידום אתרים כבר הבנו את השפעת הגולש.
הפגישה והרומן שלנו עם הגולש מתחילים כבר ברגע שהוא נחשף לתוצאות החיפוש בגוגל.
כאשר הגולש נחפש לתוצאות החיפוש העניים שלו סורקות את התוצאות וההחלטה על איזו תוצאה ללחוץ ולהיכנס מתקבלת תוך שניות בודדות בלבד.

הגולש לוחץ על הקישור מתוצאות החיפוש על פי הכותרת שהופיע לו ושורת התיאור שמופיע מתחת.
לכן חשוב לנו מאוד כבר שם לחשוב על הגולש ולדאוג שיקבל שם את מה שחיפש או הדבר הכי קרוב למה שהוא חיפש.
זה גם המקום להיות יצרתים ושונים מהמתחרים בתוצאות החיפוש.

מה זה להיות שונים, לכתוב כותרת ותאור מקוריים כאלה שיתפסו את העין לגולש, כותרת שלא תשאיר את הגולש עדיף לתוצאה שלכם ויהיה חייב להיכנס לאתר.

דגש חשוב בעניין הזה לא לכתוב שם דברים שלא נמצאים בתוך הדף לדוגמה מבצע של 99% הנחה כאשר בפועל זה לא המצב, הדבר יגרום נזק במקום להועיל.

אז למה זה משפיע ?
לגוגל חשובה דעתו של הגולש ומנתחת את הביצועים של התוצאה בתוצאות החיפוש ומה הגולש עשה לאחר מכן.
במידה והיינו יכולים לדעת מה אחוז ההקלקה על התוצאה של המתחרה שלנו סביר להניח שיכולנו להשוות ולשפר את שלנו.
אבל רגע איזה סיבה יש שלא נשאף תמיד לשפר ?

אז זה היה המפגש הראשון שלנו עם הגולש.

המפגש השני והלא פחות חשוב קורה בשניות הראשונות שהגולש נכנס לאתר שלנו.
בזמן שהאתר עולה לגולש יש השפעה מיידית על החוויה שלו. במידה ותאלצו אותו להמתין שהאתר יעלה, הזמן הממוצע של טעינת האתר שלכם צריך להיות הקצר ביותר שאפשר.
יופי מה זה מהיר ?
הכי מהיר מאית השנייה, חצי שניה עד שניה וחצי
ושוב כמה שיותר מהיר יותר טוב.
איך לשפר את מהירות הטעינה וכיצד לבדוק את זה בהמשך…

הדבר הבא שמשפיע ישירות על החוויה של הגולש באתר היא נגישות התוכן כמה מהר הגולש מצא סיגנלים בתוכן שלכם שיראו לו שהגיע למקום הנכון.
הגולש סורק את הדף בעיין ומחפש משהו שקשור לנושא שהוא חיפש ובעצם הוא מחפש תשובה לשאלה ששאל בגוגל.איך לעשות את זה ?
כותרות הדף צריכות לדבר על הנושא של הדף שכנראה את זה חיפש הגולש.
אל תעמיסו על הדף מידע לא רלוונטי שיגרום לגולש לדלג על העמוד ולחזור לגוגל.
ולא ממומלץ לשלוח את הגולש כבר בשלב הראשוני לשלוח אותו לעוד עמוד.
ספקו לו את התשובה בעמוד הזה והציעו לו מידע נוסף בסוף התשובה שלכם.

היזהרו מעודף עיצוב או סרטונים שמתחילים להתנגן אוטומטית.
תנו לגולש לא להרגיש מותקף בשיווקיות.

עזרו לו בעדינות למצוא את הטלפון ודרכי יצירת קשר אתכם בקלות ובנוחות.

לסיכום:
חשיבה על הגולש והבנת הפעולות אותם מבצע הלקוח מרגע החשיפה ועד רגע הפנייה אליכם יאפשר לכם לשפר את חווית הגולש וכתוצאה ישירה מכך ישתפרו מיקומי האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.
לא לפחד משינויים, לפעמים כדאי להקל על חווית הגולש צריך לחשוב על שינויים ברמת המבנה, תוכן ותפריטים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *