בחורה מחליפה את הפנים בתמונה

לא מעט לקוחות מחליפים מקדם אתרים כל חצי שנה. בחלק מהמקרים מדובר בחוסר סבלנות ואי אמונה במקדם. במקרים אחרים מדובר באמת במקדם או חברת קידום אתרים שלא מספקת תמורה יעילה בעבור התשלום. כך קורה שאתרים עוברים מיד ליד כאשר כל מקדם פועל לפי השיטות שלו, מה שבסופו של דבר עלול ליצור בלגן קידומי. אז אם החלפתם מקדם לאחרונה, רצוי שהמקדם החדש שלכם יבצע את הבדיקות הבאות לפני שהוא יוצא לדרך. כמו כך, ישנם כמה דברים שחשוב מאוד שהמקדם יעשה ללא שום קשר לכמה אנשי SEO האתר קודם בעבר.

 בדיקת פרופיל קישורים נכנסים

דרך כלי מנהל האתרים, אפשר לראות את הקישורים שנבנו לאתר שלכם. לא תמיד הוא מראה את כל הקישורים, אבל ליתר ביטחון כדאי להשתמש גם בכלים נוספים כמו Open site Explorer. יש להתייחס לדברים הבאים:

 

  • איכות הקישורים – לא אחת מקדמי אתרים שמקבלים פרויקט חדש מגלים קישורי מזיקים שנבנו בכוונה על מתחרים, או סתם קישורי זבל. לא תמי אם הם מזיקים, חסרי תועלת או שגוגל יודע להתעלם מהם. על כל פנים במידה וקיים חשש שהקישורים מזיקים יש לבדוק האם הם נוטרלו דרך ה Disavow Tool או שנעשתה פניה יזומה הכוללת בקשה להסרת הקישורים והם אמורים לרדת בקרוב.

 

  • מקורות – חשוב לקבל תמונה מלאה על המקורות מהם נבנו הקישורים. כך המקדם שלכם ידע מאיזה אתרים נבנו קישורים כדי שלא יבנה בעצמו קישורים מאותם המקורות שוב. תמיד עדיף לגוון במקורות מאשר לחזור עליהם.

 

  • האם הקישורים שנבנו יישארו? – ישנם מקדמי אתרים שמסירים את הקישורים שהם בנו לאחר עזיבת הלקוח או שהם מחליפים אותם למקורות אחרים. תופעה זו מאוד לא הוגנת. לא תמיד המקדם יטרח לומר זאת ללקוח שלו לאחר שהוא עוזב. יחד עם זאת, כדאי מאוד לברר האם זה מה שיעשה המקדם לפני החתימה על החוזה. במקרה ומתגלה שהקישורים הוסרו, יש לקחת בחשבון שתהיה ירידה בדירוג ובמקביל להתחיל לדאוג לקישורים חלופיים.

 

 

תדירות עדכון התוכן

 

כידוע, תוכן איכותי הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום האתר אם לא החשוב ביותר. על המקדם שלכם להבין מה הייתה תדירות עדכון התוכן באתר. האם במהלך קידום האתר לאורך השנים האחרונות עלו 2-3 מאמרים בחודש או 10 מאמרים כל חודש. אם למשל כל חודש עלו לאתר 10 מאמרים, חשוב שהוא ימשיך באותה התדירות מכיוון שאם התדירות תרד ל 2-3 מאמרים, בין סריקה לסריקה גוגל יבין שהאתר הופך להיות פחות עדכני ולכן קיים סיכוי שהוא ירד בדירוג. במקרה ועלתה כמות מאוד מצמצת של מאמרים בכל חודש לאתר, העלאת הכמות והקפדה על קצב קבוע (פחות או יותר) רק יכולה להועיל לתהליך הקידום.

 

 

שליטה באתר ובכלי גוגל

 

  • אחסון ושליטה על הדומיין – ישנם לא מעט מקרים בהם לבעל האתר אין כל ידע טכני. המקדם שלו הוא זה שקנה לו את הדומיין ודאג לו גם לאחסון. הלקוח  משלם לו על כך במסגרת הריטיינר החודשי. אבל יכול להיות שאין לו מושג שצריך לחדש את הדומיין כל שנה. לפעמים הדומיין בכלל רשום על שם המקדם. וכך קורה, שהאתר עובר למקדם אתרים חדש ואותו המקדם בטוח שהלקוח שלו דואג לאחסון ובשליטה בדומיין. לפעמים העניין נופל בין הכיסאות ואף אחד לא דואג לחדש את הדומיין.

 

  • גישה לכלי גוגל: במקרים רבים לבעלי אתרים אין גישה לכלי מנהל האתרים או גוגל אנליטיקס מכיוון שזה לא ממש מעניין אותם. אבל הכלים הללו הינם מאוד חשובים למקדמי אתרים. לכן חשוב מאוד לוודא שיהיה שיתוף פעולה בריא בין מקדמי האתרים. כלומר שהוא יוכל לקבל גישה לכלים על מנת שיהיה באפשרותו לבדוק את ההיסטוריה של האתר. במיוחד חשוב שיהיה באפשרותו לראות את הנתונים כפי שהם מופיעים בגוגל אנליטיקס מאז הקמת האתר. אם הוא לא יקבל גישה, יהיה עליו להתקין מחדש אנליטיקס באתר ואז לא תהיה לו כל גישה להיסטוריה.

                              כדי לעשות: לאחר החלפת המקדם, חשוב מאוד לנתק את המקדם הקודם מגישה לאתר וכלי גוגל. יש להחליף סיסמה לאתר ולבטל את                                        ההרשאות שלו בכלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס. אף אחד מלבד בעל האתר והמקדם לא צריכים לקבל גישה לנתונים ולשליטה על האתר. אין                              זה אומר שכל מקדם ינצל את הגישה במקרה ששכחו לנטרל אותה, אבל אין כל טעם לקחת סיכונים מיותרים.

 

מה רצוי שהמקדם החדש שלכם יעשה בחודש הראשון

העובדה שהאתר קודם ע"י כמה מקדמים שונים לאורך השנים אינה מעידה על כך שהוא מושלם. המקדם החדש צריך להתייחס אליו כאילו הוא לא קודם מעולם. חשוב מאוד לבקש ממנו לעשות את הדברים הבאים:

 

חקר מילות מפתח

אין זה משנה כמה חברות קידום עבדו על האתר וכמה מחקרי מילות מפתח עברו מיד ליד, חשוב לבדוק את המחקרים ולבצע השלמות לפי הנדרש. יש נושאים שבהם אפשר לפתח את חקר מילות המפתח ע"י בדיקת השלמות אוטומטיות של גוגל ומעקב אחרי הנתונים מכלי מנהל האתרים. לא תמיד חקר מילות המפתח שעושות חברות או פרילנסרים הם מושלמים.

דו"ח אופטימיזציה

ככל שהאתר עובר יותר מיד ליד בין מקדמי האתרים, כך גדל הסיכוי שיעשו בו שינויים שיתנגשו האחד עם השני. כמו כן, תמיד אפשר למצוא דרך לשפר את האתר. יש לעשות בדיקת אתר מחדש לפי צ'ק ליסט ולהפיק דו"ח אופטימיזציה. כמו כן, לאור העובדה שתמיד יש עדכונים בגוגל, פשוט אסור לוותר על התהליך הזה כי מה שלא היה מזיק ב 2010, עלול לפגוע בקידום ב 2017.

לסיכום: כאשר אתם מעבירים את האתר למקדם חדש, חשוב מאוד לוודא שהוא בודק את פרופיל הקישורים שלו, את איכות התוכן ותדירותו ויקבל שליטה מלאה לכלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס מבלי שיצטרך להתקין אותם מחדש. בנוסף חשוב שיקפיד לעשות חקר מילות מפתח ודו"ח אופטימיזציה לאתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *