מכיוון שתחום קידום האתרים הוא לא מדע מדויק, והתוצאות הן לא מידיות, שימור לקוחות בתחום זה הוא מאתגר במיוחד. אבל אם הבסיס להתקשרות מול הלקוח נבנה כמו שצריך והוא כולל תיאום ציפיות והימנעות מהתחייבות לתוצאות שאי אפשר לספק בוודאות –  אפשר להימנע ממצבים הגורמים לעזיבת לקוחות אחרי כמה חודשים בלבד. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לנהל נכון לקוחות ולתאם ציפיות מולם כדי שהם יישארו אתכם במשך זמן רב וגם על מנת שיהיה נעים לעבוד מולם.

תיאום ציפיות לתחילת השפעת הקידום

ישנם לקוחות שלא מתעניינים במה שמקדם האתרים שלהם עושה. הם לא פותחים מיילים של דוחות ולא מבררים מראש מה כולל הקידום. הדבר היחיד שחשוב להם הוא מיקומי האתר. וכך אחרי חודש-חודשיים של קידום, הם רואים שהם עדיין לא בדף הראשון ומאיימים לעבור למקדם אתרים אחר. לא כל לקוח מבין שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. בהתאם לנושא האתר ורמת התחרותיות יש לשאר תוך כמה זמן יתחילו להגיע תוצאות ראשוניות. ישנם תחומים שבהם לאחר 3-4 חודשים כבר אפשר לראות התקדמות משמעותית בעוד שישנם תחומים שבהם התוצאות מגיעות אחרי זמן רב יותר. אפשר גם פשוט לכלול בהצעת המחיר את הסרטון הזה של גוגל שבו מצוין, בית היתר, שהקידום מתחיל לעבוד לאחר 4-12 חודשים.

שליחת דוחות עבודה מפורטים

דו"ח קידום אתרים שמכיל רק את הנתונים מהאנליטיקס ואת מיקומי האתר הוא לא דו"ח יסודי. כל בעל אתר יכול לבדוק את המיקומים שלו בעצמו. אחרי פרק זמן מסוים כשבעל האתר יתחיל לפקפק בעבודת חברת הקידום הוא יבקש לראות מה בדיוק נעשה. כשהוא יבין כמה קישורים נבנו לאתר שלו ומאיפה, כמה מאמרים הועלו ומה רמת האופטימיזציה שנעשה –  הוא ירגיש בטוח ביותר. מומלץ לשקף הכל בדו"ח. ישנם לא מעט חברות בארץ ובעולם שלוקחות כסף ועושות עבודה שלא מצדיקה את התשלום או לא נוגעות באתר בכלל. כדי לבדל את עצמכם מנותני שירות מפוקפקים, חשוב לשלוח להם דו"ח קידום אתרים כמה שיותר מפורט.

להכין את הלקוחות שתיתכן מידי פעם ירידה ולא רק עליה במיקומים

אחת התופעות הפחות נעימות מתרחשת כאשר לקוח מתקשר כל יום או אפילו כמה פעמים ביום ומאשים את המקדם בירידה במיקומים. בדיוק כמו שתיתכן עליה במיקומים חשוב לגרום ללקוח להבין שגוגל מבצעים לא רק שינויים אלגוריתמים אלא גם ניסויים במנוע החיפוש. במהלך 2016-2017, גוגל עשו לא מעט ניסויים מה שגרם בלא מעט תחומים לקפיצות מיקומים כמה פעמים במהלך היום. על הלקוח להבין שלא כל ירידה במקום קשורה לכך שהמתחרה שלו מקודם טוב יותר, או שהוא מקבל שירות קידום אתרים שאינו מספיק טוב. בתקופות של ניסויים, לא משנה מה המקדם יעשה, האתר עלול להיות קורבן לגוגל דאנס.

יחס אישי ומתן הערכת זמן

אחת הסיבות שבעלי אתרים עוזבים חברות קידום אתרים או פרילנסרים נובעת לא רק מהעבודה אלא מהיחס. לקוח מסוים מבקש שינוי באתר או רוצה ליצור קשר עם מי שאחראי על הקידום שלו ולפעמים הוא מקבל את מבוקשו אחרי זמן לא ריאלי בכלל. במקרים אחרים, הלקוחות מרגישים כמו בורג קטן במערכת. כדי למנוע את המצב, חשוב לתת יחס אישי. חשוב מאוד שהלקוח יצליח ליצור קשר ישירות אם מי שאחרי על קידומו. חשוב לומר ללקוח תוך כמה זמן הבקשה שלו תטופל ולהימנע מלהשאיר אותו תלוי באוויר. הלקוח מבקש לפתוח קטגוריה חדשה? אמרו לו כמה זמן ייקח להקים את הדף כולל תוכן, תמונות ומוצרים.

אל תעלו ללקוח שלכם את התקציב מבלי לספק לו תמורה נוספת

לא אחת קורה שנותן שירות ה SEO מחליט לעלות ללקוחות שלו את המחיר. אבל אם הלקוח לא מקבל יותר ממה שהוא נהג לקבל עד עכשיו, אלא המחיר עולה במאות שקלים סתם כך, זה מעשה שממש לא יעזור לכם לשמר את הלקוח. נכון, ישראל היא מדינה שיקר לחיות בה, אבל זה לא אומר שזה צריך להשפיע אל הריטיינר של הלקוחות שכלם כאילו הייתם בעל דירה שמחליט לעלות לדיירים שלו את המחיר. רוצים לקבל תשלום גבוה יותר מהלקוח? תציעו תמורה נוספת.

הימנעו מלעבוד עם לקוחות בתקציבים נמוכים מידי או אתרים על פלטפורמות לא ראויות לקידום

הלקוח אומר לכם שהתקציב שלו הוא 1500 ₪ בחודש. אבל אתם יודעים בוודאות שעל מנת שהקידום יצליח אתם צריכים תקציב של 3000 ₪ לכל הפחות. יש להסביר ללקוח, שבתחום שלו, אם התקציב הקיים לא ניתן להגיע לתוצאות. אם לא תסבירו לו, ותיקחו אותו בכל זאת בתור לקוח מבלי להסביר לו שהתקציב לא ראוי –  הוא יבין בסופו שהזול הופך ליקר כי האתר לא ממצא את הפוטנציאל שלו. לקוח פונה אליכם אם אתר המבוסס על פלטפורמה לא טובה לקידום? הציעו לא לעבור לוורדפרס או כל מערכת אחר טובה לקידום. אין טעם לקחת אתר שהוא מראש כולל בתוכו מכשול משמעותי. הקידום יהיה איטי או חסר תועלת וכשהלקוח יבין זאת, זה לא יהיה לטובתכם.

לסיכום: על מנת לשבר לקוחות בצורה טובה ובכדי לשמור איתם על יחסים טובים, חשוב להתנהל מולם בשקיפות, לספק דוחות מפורטים, לתאם מולם ציפיות ולהכין אותם לכך שעלולות להיות ירידות במיקומים מידי פעם. כמו כן, יחס אישי הוא עוד גורם חשוב להצלחה כמו גם הימנעות  מעבודה בתקציבים נמוכים מידי שלא מובילים לתוצאות ראויות בקידום.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *