X

ארבעה שינויים מרכזיים בתצוגת דפי התוצאות בגוגל

בשנים האחרונות גוגל מבצעת שינויים רבים בצורה בה מוצגים דפי התוצאות. שינויים אלו אינם רק ברמת האלגוריתם, אלא גם ברמת התצוגה והחזות החיצונית של הדפים ולפיכך, יש להם השפעה גדולה במיוחד גם על הגולשים ולא רק על מקדמי האתרים.

בפוסט היום נעבור על ארבעה שינויים מרכזיים כאלו

גוגל אינסטנט ותצוגה מקדימה

גוגל אינסטנט היא תכונה שכרגע קיימת רק במספר מצומצם של אתרי גוגל בעולם ומציגה תוצאות חיפוש תוך כדי הקלדה ובלי צורך ללחוץ על מקש "חפש". תכונה דומה נוספת היא "תצוגה מקדימה", תכונה אשר מציגה תמונה מוקטנת של הדפים עוד לפני שהגולש נכנס אליהם. תכונה זו קיימת גם בעברית. לצד התמונה מודגשים חלקי הטקסט הרלוונטיים לשאילתא.

ממחקרים שונים שבדקו את התנהגות הגולשים לאחר הוספת גוגל אינסטנט, עולה כי תוצאות חיפוש ממומנות (בצהוב) הפכו להיות רלוונטיות יותר בגלל שלגולש קל יותר למקד את השאילתא שלו כשהוא מקבל פידבק מיידי, לכן גם המודעות ממוקדות יותר.

בנוגע לתוצאות חיפוש אורגניות, עלה כי אורך הביטוי הממוצע שגולשים חיפשו התקצר מעט, מה שפגע באתרים שהתבססו על ביטויי זנב ארוכים מאוד

לחצו להגדלה

לתצוגה המקדימה היה אפקט הרבה פחות משמעותי מכיוון שהגולש קודם כל צריך לעבור עם העכבר על חץ שגם הוא מופיע רק כשנמצאים מעל תוצאה מסוימת. עם זאת, גולשים שהתוודעו לתכונה זו פעם ראשונה, אמרו שהם ישתמשו בה להבא. סביר להניח שהדבר יוכל להשפיע לטובה על אתרים אסתטיים ונקיים במיוחד שיקבלו אחוז לחיצות גבוה יותר (CTR) בעוד אתרים עם עיצוב לא מושך עלולים להיפגע.

תוצאות ממומנות בתחתית תוצאות החיפוש

מדובר בשינוי שחל ממש לאחרונה. עד כה , התוצאות הממומנות היו מופיעות או מעל תוצאות החיפוש או לצידן, אך כעת הן עלולות להופיע מתחת לתוצאות החיפוש במקום מעליהן.

השינוי פוגע לרעה בעיקר בתוצאות האורגניות וזאת מכיוון שההפרדה בתחתית הדף היא פחות מורגשת והגולש מקבל את התחושה שמדובר בהמשך טבעי של התוצאות הרגילות. מצידו השני של המטבע, אלו שמשתמשים בפרסום ממומן, יכולים ליהנות במקרים מסוימים מאחוז לחיצות גבוה יותר.

לחצו להגדלה

תוצאות חברתיות

מדובר באחד השינויים החשובים והמשמעותיים ביותר שעברו עמודי התוצאות בשנה האחרונה : כאשר מישהו מאנשים שאנחנו מחוברים אליהם דרך ג'ימייל, טוויטר או גוגל פלוס משתף אתר מסוים בערוצים האלו, האתר שהוא שיתף יופיע עם שמו ותמונה מוקטנת של הפרופיל שלו. חשוב מכך, התוצאה עלול לעלות למקום אטרקטיבי במיוחד בעמוד הראשון גם אם זה לא המקום "הטבעי" שלו. סימון של פלוס אחד דרך גוגל פלוס על אתר מסוים מציג אפקט דומה.

כרגע לייקים של פייסבוק לא נכללים בחיפוש החברתי.

גוגל מקומות (Google Places)

גוגל מקומות הוא שרות נוסף של גוגל המופיע אך ורק בחו"ל. כאשר גולש מחפש עסק פיזי עם כתובת ידועה, הוא עלול לקבל בנוסף לתוצאות הרגילות, גם רשימה של תוצאות מיוחדות המדורגות לפי פרמטרים אחרים משאר התוצאות האורגניות. לכל תוצאה כזו יש הפניה לדף העסק הרשמי ודף עסק מיוחד של גוגל הכולל מידע שבעל העסק בדרך כלל הכניס בעת הרישום לשרות.  בין הפרמטרים המשפיעים על הדירוג של Places ניתן לכלול דירוגים של גולשים ואתרים חיצונים, מילות המפתח בתיאור העסק בעת הרישום ל – Google Places , בחירת הקטגוריה הנכונה (גם כן ברישום) וכו'.

לחצו להגדלה

כפי שניתן להבחין בתמונה, לעיתים הרשימות של Google Places תופסות חלק מרכזי מאוד מעמוד החיפוש, וחברות SEO רבות בחו"ל נאלצו לשנות את כל האסטרטגיה והטקטיקה שלהן כדי שאתרי הלקוחות שלהן יהיו מדורגים גבוה גם ברשימות אלו.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, Places עוד לא הגיע לארץ, אך ניתן להקליד שאילתות בעברית בגוגל.קום ולקבל צפי מסוים כיצד ייראו התוצאות אצלנו אם וכאשר השרות יגיע לארץ.

קטגוריות: קידום אתרים
עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.