X

בדיקת מיקום בגוגל

בדיקת מיקום בגוגל

לאור השינויים בתקופה האחרונה אני ממליץ לכם לפתוח חשבון בכלי כל יום לבדיקת מיקומים.
הכלי נמצא מדויק ואמין גם בתקופות הסוערות של גוגל.
המערכת מאפשרת פתיחת חשבון וניהול של מספר פרויקטים בחינם.

לקרוא עוד על הכלי כל יום לחצו כאן

אם בעבר בדיקת מיקום של מילת מפתח הייתה משימה פשוטה שדרשה בסך הכול הקלדה של אותה המילה בשורת החיפוש , הרי שהיום מדובר בעסק שונה לגמרי. במשך השנים גוגל הפכו את מנוע החיפוש שלהם ליותר ויותר אישי וממוקד כך שכל גולש עלול לקבל סט שונה לגמרי של תוצאות.

באילו מקרים נוכל לראות תוצאות מותאמות אישית?

נשאלת השאלה כיצד בכל זאת ניתן להתגבר על ההתאמה האישית הזו ולראות תוצאות כמה שיותר "טבעיות"?

בראש ובראשונה, גוגל מאפשרת לנו להוסיף בסוף שורת הכתובת את הפרמטר pws=0 ולראות סט תוצאות "נקי". החסרון הוא ששיטה זו היא יחסית מסורבלת ולא מתאימה למקרים בהם בודקים מילות מפתח רבות.

פתרון נוח יותר הוא להשתמש בתוכנה או דף ייעודי לבדיקת מיקום. אלו אינם מושפעים מההתאמה האישית ונראה לגוגל כמו גולש אנונימי לחלוטין (טבולה ראסה). אחת מהתוכנות היותר ידידותיות וקלות לשימוש היא Free Monitor for Google.  התוכנה עובדת גם בגוגל ישראל ומאפשרת לכם לבחור את רמת האגרסיבית שלה , כאשר רמה אגרסיבית יותר היא מהירה יותר, אך עלולה לגרום לכם להיחסם באופן זמני. תוכנה מומלצת נוספת בחינם ל30 ימים ראשונים היא CuteRank Pro

מה חשוב לזכור בבדיקת מיקומים?

כאשר אנחנו בודקים מיקומים באמצעות התוכנות שתוארו להלן , יש לזכור מספר דברים :

בדיקת מיקום בכלי מנהל האתרים

אפשרות חדשה יחסית מאפשרת לבדוק את מיקום מילות המפתח גם בכלי מנהל האתרים של גוגל. (הכלי דורש אימות קצר של האתר). על מנת לראות את המיקומים, יש לבחור ב  "עוד" תחת שאילתות חיפוש בדו"ח בעמוד הראשי של כל אתר (בנפרד). אפשר גם לגשת לתת תפריט שאילתות חיפוש תחת תפריט "האתר שלך באינטרנט". (Your site on the web)

 הכלי מציג את השאילתות הפופולאריות ויותר ויודע להראות את השינוי היחסי במיקום הממוצע של כל מילה לעומת החודשים הקודמים. למרות שהמידע בכלי זה  גם תמיד מדויק ב – 100%, הרי שהוא עדיין כלי יעיל במיוחד במידה ורוצים לבדוק השפעות ארוכות טווח.

בכלי ניתן גם למצוא את אחוז הלחיצות על כל מילת מפתח יחסית למספר הפעמיים בהם האתר הופיע בתוצאות . אם למשל נקבל CTR נמוך במיוחד, נוכל לשים את מילת המפתח בעדיפות נמוכה יותר וההפך.

תודה לאיתי בראנר על המאמר הנפלא.

עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.