ישנם דברים שנשמעים טוב בתיאוריה, אבל כשמוציאים אותם לפועל, אין בהם תועלת רבה והם אולי אף יכולים לחולל נזק. לפעמים מדובר בפעולות שהם לא יותר מאשר בזבוז זמן. ואתם יודעים מה הקלישאה אומרת – זמן=כסף. במילים אחרות –  ישנם לא מעט החלטות לא נכונות שיכולות לקחת את האתר שלכם למסלול הלא נכון. לכן רצוי להימנע מהדברים הבאים.

הצבת תג קנוניקל ללא סיבה מספיק טובה

מקרה א –  יש לכם כמה דפים באתר שהם קרובים שהם עושים באותו הנושא. זה לא אומר שאוטומטית אתם צריכים לשים עליהם תג קנוניקל כדי שהאתר שלכם לא יחשב כמכיל תוכן כפול. הינה מקרה שבו ממש לא צריך לשים קנוניקל: למשל אתם מקדמים את הביטוי "דיאטת האדם הקדמון" ודיאטת פלאיו" אפשר לקדם אותם על עמוד אחד כי מדובר בביטויים שמייצגים את אותה דיאטה. מצד שני, אולי תהיה יעילות רבה יותר לקדם אותם ב 2 דפים נפרדים. יכול להיות שמראש תקבלו אתר בנושא הזה כאשר יש לו שני דפים נפרדים לכל ביטוי.  התוכן בשניהם איכותי? מדבר אל אותה דיאטה אבל זה לא אותו תוכן מילה במילה? אין כל צורך לעשות קנוניקל.

מקרה ב –  קידמתם את הביטוי "מסיבת רווקות" והגעתם איתו לדף הראשון. לאחר כמה חודשים פרסמתם מאמר  בן 1000 מילים שכולל 20 רעיונות למסיבת רווקות ומה שקרה הוא שאותו מאמר התאנדקס בדף הראשון ביחד עם דף הבית. גם במקרה הזה, תנו לשניהם לחיות –  אין טעם לעשות קנוניקל אם שניהם מופיעים על אותו הביטוי. הרווחתם עוד מקום בדף הראשון.

למלא את השדה של Meta Keywords

לפני כמה שנים גוגל הודיעו שהם לא מתייחסים בכלל ל Meta Keywords. לכן אין כל טעם למלא את השדה הזה. הרי מדובר בהוספה לא טבעית של מילות מפתח לקוד האתר כך שרק גוגל סורק את התוכן אבל הגולש לא רואה אותו. זה שייך לנחלת העבר. יחד עם זאת, אם אתם עוברים לאתר חדש, והשדה הזה היה מלא באתר הישן, תעשו זאת גם באתר החדש. סיכוי קלוש שאם תורידו את המילים זה ישנה משהו, ובכל זאת, רצוי שלא לקחת את הסיכון.

לבזבז את הזמן בהתעקשות על בניית קישורי פוטר

אין ספק שקישור פורט הוא אחד הקישורים שהכי כדאי לקבל. יחד עם זאת, בעת החלפת קישורים  עלולה להתעורר בעיה. ביקשת מהמקדם שלכם להשיג לכם קישורי פוטר? קחו בחשבון שמאוד נדיר להשיג קישור כזה מאתרים שלא שייכים למקדם עצמו וזה יגזול זמר מבניית קישורים הרגילה. כמו כן, קישור פוטר תמיד נמצא בסכנה שהוא יוסר. לא אחת קורה ששני מקדמים מסכמים על החלפות קישורים כאשר אחת מהם כוללת הוצאה מהפוטר. הלקוח בכלל לא יודע מהעניין, וכשהוא מגלה, הוא מבקש שהקישור יוסר. תארו לכם שקישור כזה חיזק אתכם במשך חצי שנה, ופתאום הוא ירד. זה ממש לא בריא לקידום ועלול לגרום לאתר שלכם לרדת במיקום. כמו כן, במידה ובעל האתר החליט לבנות אתר חדש או לעצב את דף הבית מחדש, סיכוי ההישרדות של קישורי הפוטר החיצוניים הם לא גדולים.

כדי לדעת: ריבוי קישורי פוטר עלולה בסופו של דבר לגרום לנזק.

הוצאת הון על רכישת קישורים מאתרי חדשות

אין ספק שקל מאוד היום לרכוש קישורים מאתרי חדשות מובילים. כן, זה אסור לפי תקנות גוגל אלא אם כן אתם שמים No follow  על הקישור. בכל מקרה, לבזבז כל חודש אלפי שקלים על כך בתקווה שזה מה שיעשה את ההבדל, במקום לנתב את התקציב לטובת דברים אחרים בנושא קידום אתרים אורגני –  יכולה להיות טעות גדולה. יש מקרים בהם קישורים כאלה יגרמו לאתר לזנק ויש מקרים בהם הם לא ישפיעו כלל. מתי לא תהיה לך השפעה? בעיקר כאשר לכל המתחרים שלכם כבר יש קישורים כאלה. כמו כן לחזור ולבנות שוב ושוב קישורים מאותם מקורות, כי נמכרות חבילות קישורים בהם במחיר משתלם, זהו גם צעד לא נכון. עדיף לגוון מאשר לחזור על בניית קישורים מאותם המקורות. אגב, הידעתם שקיים מלשינון של גוגל שמאפשר לאנשים להלשין על אתרים שכוללים קישורים קנויים?

 

לבנות בלוג על סאב דומיין

החלטתם שאתם רוצים בלוג באתר שלכם. ולא סתם בלוג, אלא אחד שיהיה ישות בפני עצמו חזק כמו האתר שלכם. אם החלטתם להפריד אותו מהאתר לצורך מטרה זו, כלומר לעשות אותו בסאב דומיין, פספסתם את המטרה. בלוג שהוא חלק מהאתר לגמרי, ולא מחובר אליו בסאב דומיין, יחזק את כל האתר בצורה הרבה יותר משמעותית. לא אין טעם לעשות בלוג נוסף רק כדי לעלות תוכן באתר. בכל מקרה, הימנעו מבניית בלוג בסאב דומיין כי כך התוכן שיעלה בו, ישפיע פחות על קידום האתר עצמו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *