X

כיצד להימנע משכפול תוכן

קידום אתרים

השאלה – מה זה בעצם שכפול תוכן והאם הוא מזיק בתהליך קידום אתרים ?
שכפול תוכן הוא מאמר כולשהו שמופיע בכמה אתרים במקביל. אין זה משנה אם המאמר שלכם מבחינה חוקית ומבחינת זכויות יוצרים : ברגע שאתם מעלים אותו לכמה אתרים במקביל (ואפילו לאתר שלכם), הוא נחשב לתוכן משוכפל בעיני גוגל , וכאן מתחילה הבעיה.
גוגל כמנוע חיפוש, אמור לספק לגולשים חווית גלישה כמה שיותר מוצלחת, ואם הגולש נתקל באותו מאמר בשני אתרים שמופיעים אחד מתחת לשני, או אפילו באותו עמוד, זה מאוד בעייתי מבחינת איכות התוצאות וכמובן שרמת האמון של הגולשים בגוגל גם היא נפגעת.
מסיבה זו, שכפול תוכן פגע , פוגע וייפגע באתרים שהבעלים שלהם לא משכילים לכתוב תוכן מקורי כל פעם שהם מפרסמים מאמרים באתרים אחרים או אפילו כותבים חומרים לצרכים שיווקים גרידא (מבלי רצון לשתול קישורים בטקסט). המלחמה של גוגל בשכפול תוכן נכנסה להילוך גבוה יותר מאז עדכון פנדה משנת 2011.
כמובן שאין מה להוסיף על אתרים ששואבים תוכן מאתרים אחרים בצורה ידנית או אוטמטית : במקרה הזה מדובר בפגיעה כפולה : פעם אחת בגלל שכפול תוכן ופעם שנייה בגלל שגם אם תתנו קרדיט, עדיין יוכלו לתבוע אתכם על גניבת זכויות יוצרים ללא הוכחת נזק.
שכפול תוכן וחנויות וירטואליות
אתרים שלחנויות וירטואליות משכפלים לא מעט תוכן מבלי אפילו להרגיש : מפרטי מוצרים שנמסרו על ידי הספק לדוגמה מופיעים כמעט תמיד באותה הצורה בכל האתרים. כשחושבים על זה, גם הגולש ירגיש טוב יותר אם הוא יקרא חומר מקורי ואפילו נקודת מבט אישית על כל מוצר. העין שלו תיתפס דווקא על האתר שבו יש תיאור שונה, אבל אם המחיר יהיה נמוך או גבוה יותר בסדר גודל של מאה או מאתיים ש"ח.
פרופיל בפייסבוק
הרבה אנשים פותחים פרופיל עסקי בפייסבוק ובתיאור הם פשוט מעתיקים את התוכן של דף האודות (או אפילו דף הבית). מכיוון שמדובר במידע ציבורי שפייסבוק חושף לכל, גוגל מאנדקס את העמודים האלו ומדובר בשכפול תוכן לכל דבר ועניין.
לסיכום
אין בררה , אלא לכתוב תכנים מקוריים , זה יהפוך את החיים שלכם בתור מקדמים להרבה יותר קלים מבחינת קידום אתרים בגוגל.
בהצלחה!

עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.