X

מה כדאי לעשות שמחליפים מקדם אתרים טיפים לבעלי אתרים

לא מעט לקוחות מחליפים מקדם אתרים כל חצי שנה. בחלק מהמקרים מדובר בחוסר סבלנות ואי אמונה במקדם. במקרים אחרים מדובר באמת במקדם או חברת קידום אתרים שלא מספקת תמורה יעילה בעבור התשלום. כך קורה שאתרים עוברים מיד ליד כאשר כל מקדם פועל לפי השיטות שלו, מה שבסופו של דבר עלול ליצור בלגן קידומי. אז אם החלפתם מקדם לאחרונה, רצוי שהמקדם החדש שלכם יבצע את הבדיקות הבאות לפני שהוא יוצא לדרך. כמו כך, ישנם כמה דברים שחשוב מאוד שהמקדם יעשה ללא שום קשר לכמה אנשי SEO האתר קודם בעבר.

 בדיקת פרופיל קישורים נכנסים

דרך כלי מנהל האתרים, אפשר לראות את הקישורים שנבנו לאתר שלכם. לא תמיד הוא מראה את כל הקישורים, אבל ליתר ביטחון כדאי להשתמש גם בכלים נוספים כמו Open site Explorer. יש להתייחס לדברים הבאים:

 

 

 

 

 

תדירות עדכון התוכן

 

כידוע, תוכן איכותי הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום האתר אם לא החשוב ביותר. על המקדם שלכם להבין מה הייתה תדירות עדכון התוכן באתר. האם במהלך קידום האתר לאורך השנים האחרונות עלו 2-3 מאמרים בחודש או 10 מאמרים כל חודש. אם למשל כל חודש עלו לאתר 10 מאמרים, חשוב שהוא ימשיך באותה התדירות מכיוון שאם התדירות תרד ל 2-3 מאמרים, בין סריקה לסריקה גוגל יבין שהאתר הופך להיות פחות עדכני ולכן קיים סיכוי שהוא ירד בדירוג. במקרה ועלתה כמות מאוד מצמצת של מאמרים בכל חודש לאתר, העלאת הכמות והקפדה על קצב קבוע (פחות או יותר) רק יכולה להועיל לתהליך הקידום.

 

 

שליטה באתר ובכלי גוגל

 

 

                              כדי לעשות: לאחר החלפת המקדם, חשוב מאוד לנתק את המקדם הקודם מגישה לאתר וכלי גוגל. יש להחליף סיסמה לאתר ולבטל את                                        ההרשאות שלו בכלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס. אף אחד מלבד בעל האתר והמקדם לא צריכים לקבל גישה לנתונים ולשליטה על האתר. אין                              זה אומר שכל מקדם ינצל את הגישה במקרה ששכחו לנטרל אותה, אבל אין כל טעם לקחת סיכונים מיותרים.

 

מה רצוי שהמקדם החדש שלכם יעשה בחודש הראשון

העובדה שהאתר קודם ע"י כמה מקדמים שונים לאורך השנים אינה מעידה על כך שהוא מושלם. המקדם החדש צריך להתייחס אליו כאילו הוא לא קודם מעולם. חשוב מאוד לבקש ממנו לעשות את הדברים הבאים:

 

חקר מילות מפתח

אין זה משנה כמה חברות קידום עבדו על האתר וכמה מחקרי מילות מפתח עברו מיד ליד, חשוב לבדוק את המחקרים ולבצע השלמות לפי הנדרש. יש נושאים שבהם אפשר לפתח את חקר מילות המפתח ע"י בדיקת השלמות אוטומטיות של גוגל ומעקב אחרי הנתונים מכלי מנהל האתרים. לא תמיד חקר מילות המפתח שעושות חברות או פרילנסרים הם מושלמים.

דו"ח אופטימיזציה

ככל שהאתר עובר יותר מיד ליד בין מקדמי האתרים, כך גדל הסיכוי שיעשו בו שינויים שיתנגשו האחד עם השני. כמו כן, תמיד אפשר למצוא דרך לשפר את האתר. יש לעשות בדיקת אתר מחדש לפי צ'ק ליסט ולהפיק דו"ח אופטימיזציה. כמו כן, לאור העובדה שתמיד יש עדכונים בגוגל, פשוט אסור לוותר על התהליך הזה כי מה שלא היה מזיק ב 2010, עלול לפגוע בקידום ב 2017.

לסיכום: כאשר אתם מעבירים את האתר למקדם חדש, חשוב מאוד לוודא שהוא בודק את פרופיל הקישורים שלו, את איכות התוכן ותדירותו ויקבל שליטה מלאה לכלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס מבלי שיצטרך להתקין אותם מחדש. בנוסף חשוב שיקפיד לעשות חקר מילות מפתח ודו"ח אופטימיזציה לאתר.

קטגוריות: קידום אתרים
עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.