X

מקדמים בחו"ל? שימו לב לבינג!

בחודש הקודם נפל דבר בעולם קידום האתרים לאחר שהסתבר כי מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג (לשעבר MSN Search) עקף מזה בפעם הראשונה את יאהו בארה"ב וכעת מדובר במנוע החיפוש השני בפופולאריות שלו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

להערכתנו, ישנם שני גורמים עיקריים שהובילו לשינוי זה :

1.הטמעת האלגוריתם החיפוש האורגני של בינג בתוך יאהו גרמה לכך שמנועי החיפוש נבדלים זה מזה בעיקר בעיצוב ובממשק, כאשר מיקרוסופט השקיע בתחום זה משאבים גדולים מאוד ודאגה לכך שבינג יהיה אחד ממנועי החיפוש היותר אטרקטיביים והנעימים לעין.

2.מיקרוסופט משקיעה סכומי עתק גם בשיווק של בינג לשוק האמריקאי : החל מ – "הופעות אורח" בסרטים כמו קוד מקור ופלדה אמיתית (שם קיים לא פחות ולא יותר מאשר אצטדיון בינג!) ועד להטמעת מנוע החיפוש בתוך קונסולות האקס בוקס, אחת מקונסולות המשחקים הפופולאריות ביותר בארה"ב שמיליוני גיימרים עושים בה שימוש יום יומי על מנת לצרוך תכני וידאו וגיימינג (משחקי וידאו).

גם הפרסומות של בינג פונות לקהל יעד רלוונטי ומנסות לשכנע אותו כי באמצעות בינג ניתן להתגבר על תופעות כמו עומס מידע שכל מי שמחפש מידע באינטרנט נתקל בהן לא אחת :

האם קידום בבינג באמת שונה כל כך מקידום בגוגל?

גדילת הפופולאריות של בינג בשוק האמריקאי צריכה להעיר את כל מי שלמעשה מקדם אתרים באנגלית ובמיוחד מי שמקדם אתרים שמפרסמים עסקים פיזיים בארה"ב.  למרות שהאלגוריתם של בינג נחשב לפחות מתקדם מזה של גוגל ובינג אף נתפס "על חם" מעתיק תוצאות מגוגל, הרי שיש כמה  דגשים שבכל זאת חשוב לשים לב אליהם .

לחצו כאן על מנת לצפות בהמחשה גרפית של הסיכום

מילות מפתח

בינג מתייחס בצורה מעט שונה למילות מפתח, וכך למשל, הוא מעניק יותר כוח לקישורים שיוצאים מעמודים שגם בכותרת שלהם יש את מילת המפתח של הקישור. לעומת זאת, במקרים מסוימים , למילות המפתח בשם הדומיין עצמו יש פחות השפעה חיובית על דירוגו של האתר. לפי בדיקה של SEOmoz (המפתחים כלי עזר למקדמי אתרים) , גם למילות מפתח בתוך העמודים עצמם יש חשיבות פחותה מאשר בגוגל.

בנוסף לכך, ממצאים מהשנה האחרונים מראים כי בינג משתמש עדיין בתג מילות המפתח (Meta Keywords)

מבנה האתר ומהירות טעינה

נראה כי בינג מדרג גבוה במיוחד את עמודי הבית של האתר. לכן חשוב לשים לב במיוחד לטקסט ולמבנה שלו לעומת העמודים הפנימיים. בניגוד לגוגל, כרגע נראה כי בינג לא מתחשב בזמן עליית האתר.

קישורים

מעבר לעניין מילות המפתח, האלגוריתם של בינג התקדם לא מעט והוא מייחס חשיבות רבה למספר המקורות מהם יוצאים הקישורים ולגיוון בטקסט האנקור שלהם ( ככל שהוא יותר מגוון, כך יותר טוב).

אחוזי לחיצה ודירוגים

נראה כי אחוזי הלחיצות בבינג הם נמוכים יותר מאשר בגוגל בהפרשים שהולכים וגדלים ככל שעולים למקום גבוה יותר (ה – CTR למקום ראשון הוא 9.7 בלבד בבינג לעומת 18.2% בגוגל).

כלי מנהלי האתרים

כלי מנהלי  האתרים של בינג כמעט זהה לגמרי לזה של גוגל ומציע פונקציונליות כמעט זהה כמו טיפול בשגיאות, צפייה בדירוגים של מילות מפתח ונפחי תנועה המתבססת על כמות לחיצות מסך כל החשיפות.

לסיכום

כפי שאפשר לראות, קידום טוב בגוגל יענה בדרך כלל גם על רוב הצרכים של קידום בבינג ולכן אין צורך לבצע שינויים משמעותיים. עם זאת, סביר להניח שככל שהתחרות על מקומות אטרקטיביים בבינג תלך ותגבר, כך האלגוריתם יהפוך להיות מתוחכם יותר. לפיכך, למי שרוצה לשמור גם על הדירוגים בבינג, מומלץ מאוד לעקוב אחרי פורומים של מקדמים בחו"ל העוסקים ספציפית בבינג, כמו למשל הפורום של SEO Round Table  (קישור).  לפעמיים תופעות נפוצות שחוזרות על עצמן שוב ושוב בדיונים, הן אינדקטור יותר טוב מכל מחקר לגבי מה שקורה אי שם בתוככי בינג.

קטגוריות: קידום אתרים
עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.