X

קידום אתרים ושימוש בבלוגר

גלעד אלעזר מתארח בגוגלר תודה גלעד

כחלק משגרת העבודה היומית שלנו בתור מנהלי חברות קידום אתרים אנו מתמודדים עם אתגרים שונים ומשונים וניצבים בראש מרכז קבלת ההחלטות העסקי.  האחריות לתוצאות ולטיב העבודה היא בידנו ולא פעם אנו נדרשים לספק תשובות ופתרונות למצבים מורכבים.  מי מכם לא מכיר את התסריט הבא: לקוח פוטנציאלי המנהל עסק קטן מעוניין שנבצע עבורו פרויקט קידום אתרים. אולם, כבר במבט הראשון אנו מזהים כשלים חמורים ויודעים כי אתר זה אינו לא הולך לשום מקום –לא מבחינת תוצאות הדירוגים בגוגל  ולא מבחינת חווית המשתמש והיכולת למכור מוצר או שירות. מצב זה, כפי שהוא מוצג במאמר הוא מצב קונפליקטואלי שהעסיק אותי רבות בניסיון להבין ולגבש פתרון אידיאלי. עובדה גמורה היא, שקידום אתרים מקצועי  מושפע באופן ישיר מרמת בניית האתר והאופטימיזציה המבוצעת בו. עובדה נוספת היא, שלפעמים נכון וזול יותר לבנות אתר חדש מאשר לשפץ ולשדרג אתר ישן. במאמר זה, בחרתי לכתוב על מערכת ניהול התוכן של בלוגר ולהציג את היתרונות הברורים שלה ככלי מנצח לעסקים קטנים המתקשים בהבנת תחום האינטרנט  ובגיוס משאבים כספיים מספיקים לבניית אתר מקצועי.

רקע כללי – הבעיות הנפוצות באתרי אינטרנט זולים עד רמת ה- 3000 שקלים

כחלק מעבודת קידום אתרים אנו מבצעים אנליזה וניתוח של אתרי אינטרנט על בסיס יומי. המלאכה החשובה הזאת מסייעת לנו לאבחן ולהבין באיזה אתר אינטרנט מדובר ומה מידת ההתאמה שלו לקידום אתרים ולשוק המטרה בו אנו מתכוונים לפעול. הניסיון מלמד שאתרי אינטרנט רבים ברשת הישראלית הם אתרי תדמית קטנים הבנויים בטכנולוגיה מיושנת ובתקציב זהום שנע בין 250 שקלים ועד 3000 שקלים. נתון סטטיסטי יבש נוסף הוא שלמרבית האתרים מסוג זה אין מנהל אתר או גורם מפקח אחראי. באופן גורף ניתן לומר שאתרים מסוג זה, אינם עומדים בדרישות המינימאליות של מנוע החיפוש המודרני והלקוח מוצא את עצמו מתמודד לא פעם עם דילמה לא פשוטה – לשדרג את המערכת בעלות של אתר חדש? או לבנות אתר חדש ואיכותי מאפס. במאמר זה, אני מנסה להביא פתרון יצירתי שימנע מעסקים בעלי תקציב בניית אתרים מצומצם את המצב הבעייתי הנ"ל.

אז מה בעצם הבעיות הנפוצות באתרים מסוג זה?

אתרי אינטרנט זולים הם בדרך כלל ערובה לביצוע חסר, פיגור טכנולוגי ומחסור בתמיכה ולווי מצד הגורם המבצע. הסיבות לכך די פשוטות, אם נחשב את מחיר האחסון, הדומיין ושעות העבודה נגלה מהר מאוד שסכומים שנעים בין 250 שקלים ל 3000 שקלים הם לא רציונאליים וכנראה זאת הסיבה שבגינה חברות שמציעות עסקאות קיקיוניות מסוג זה לא שורדות לתחזק את האתרים שהן עצמן בנו. אחרי שכתבתי 390 מילים ו – 3 פסקאות הגיע הזמן לפרט מדוע ולמה מערכות מסוג זה פשוט לא מתאימות לעידן המידע ומנועי החיפוש.

הפתרון – בניית אתר אינטרנט בעזרת שירות הבלוגים של גוגל BLOGGER

בלוגר הוא אחד משירותי הבלוגים הוותיקים בעולם. כיום בלוגר שייך ומנוהל על ידי חברת החיפוש הגדולה בעולם גוגל. מערכת ה CMS של בלוגר שנתפסה במשך שנים כפתרון חובבני המתאים לסטודנטים משועממים עברה מספר שדרוגים מופלאים לאורך השנים. כיום, המערכת תומכת בעיצובים ובתפריטים ובעצם יכולה ללבוש על עצמה תצורה של אתר אינטרנט לכול דבר. היתרונות ברורים בלוגר מציעה מערכת ניהול תוכן מקצועית ונוחה לתפעול הזוכה לתמיכה של חברת טכנולוגיה מובילה כול זאת לצד מאות עיצובים והתאמה לעולם ה WEB 2.0 .

היתרונות של BLOGGER כמערכת לבניית אתר או בלוג

מתכון לאפיית בלוג או אתר מנצח בעזרת BLOOGER

בשלב הראשון גשו לגוגל ופתחו חשבון דואר GMAIL. לאחר מכן התחברו לחשבון וגשו לשירות – BLOGGER. היכנסו בעזרת החשבון שלכם ופתחו בלוג.  להלן השלבים בפירוט:

לסיכום ניתן לומר שבלוגר מהווה מערכת ניהול תוכן CMS  מקצועית לכול דבר. המערכת מאפשרת למשתמש עבודה קלה ואין ספור אפשרויות מתקדמות. מבחינת קידום אתרים מקצועי המערכת מאפשרת לבצע אופטימיזציה קלה בקוד ה HTML של התבנית ובצורה זאת להתאים את המערכת בצורה אידיאלית למנוע החיפוש.

בהצלחה !

נכתב על ידי אלעזר גלעד

 

עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.