X

SEO

seo כולם קוראים לקידום אתרים SEO.
אך בתכלס פרוש השם SEO הינו Search engine optimization בעברית הדבר תורגם לקידום אתרים.
SEO – זהו רצף פעולות שכל מטרתן להתאים את האתר למנועי החיפוש בראשם גוגל.
זהו תהליך של בחינת המבנה של האתר ותכניו לצורך התאמתם למנועי החיפוש. (כל זה ידוע).

אך למה בחרו דווקא בעברית לקרוא לעניין קידום אתרים?
אל תשאלו אותי כי לי אין מושג.
אבל מה אני כן יודע?
בארץ הנושא מאוד מפותח מקדמי אתרים רבים מציעים שלל שירותי שיווק באינטרנט מלבד הקידום של האתר בגוגל.
מקדם אתרים כיום לא מסתפק במיקום כזה או אחר בגוגל.
הנושא התפתח לבחינת יחסי המרה והתמקדות ביצירת עסקים לבעלי האתרים.
ניתוח תנועת גולשים ושיפור הביצועים של האתר.

ובכלל כל נושא ה SEO בעולם תפס תפנית לאחרונה ונותנים דגש רב ל UI (חווית הגולש).
הכיוון החדש מוביל את מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט לסוגיהם להתמקד בחווית הגולש.
כבר ב 2006 כתבתי שכל מה שגוגל אומרת זה שהאתר צריך להיות טוב עבור הגולש.
ובמידה ויהיה טוב עבורו יש סיכוי טוב יותר שהוא טוב גם לגוגל.

כל זה נחמד אך מה לעשות שחלק מהחווית הגולש מגיע דווקא באתרים שבהם האתר מציע לגולש נוחות כגון באתרי פלאש שהם מרהיבים ונחמדים אך גוגל עדיין לא למד לקרוא אותם.
גם את זה אני שומע מ 2006 שממש עוד מעט הם ידעו לקרוא.

זה בדיוק המקום שבו קיימת התנגשות בין חווית הגולש להתאמת המבנה של האתר.
אנשי SEO צריכים לדעת להתאים את האתר גם לחווית הגולש אך לקחת בחשבון מגבלות טכניות כאלה ואחרות.

עוד נושא חשוב
יש איזו הילה כזאת כאילו למקדמי האתרים יש מלא סודות שאף אחד לא יודע אותם.
אז אולי אני שובר איזה מיתוס אבל בים המידע שקיים כיום הכל ידוע לכולם.
כל אחד יכול לקדם אתרים.
רצוי ללמוד את העניין מאנשי מקצוע ולסנן מה נכון ומה לא.
אבל בגדול אין איזה סוד גדול שעומד מאחורי העניין.

אלה היו 60 שניות על SEO מקווה שנהנתם.
כמה סרטונים בנושא: (הם יותר ארוכים)

זה סרטון ישן של איש עם רעידות בידיים
אבל תקשיבו למה שמאט אומר

קטגוריות: קידום אתרים
עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.