אופטימיזצית יתר ואיך להימנע ממנה

אופטימיזציה לאתרים מהווה  שלב בסיסי וקריטי שמתבצע בחודש הראשון לקידום. כאשר מדובר באתר קטן, זה יכול להיות עניין של כמה ימים עד שבועות. כאשר מדובר באתר גדול – התהליך עלול לקחת חודשים ארוכים ולפעמים אפילו להיות עניין קבוע. יחד עם זאת, חשוב מאוד שלא לעשות זאת כמו תוכי ולהקפיד שלא ייווצר מצב של אופטימיזצית יתר, אחרת, במקום שהקידום ישפיע לטובה הוא ישפיע לרעה.

דברים שכדאי להימנע מהם בעת ביצוע אופטימיזציה לאתר

כאשר אתם מתחילים לבדוק אתר חדש או כאשר קיבלתם אתר שקודם אורגנית זמן רב לפני שהגיע לידיים שלכם חשוב לעבור עליו ולבדוק שהוא לא כולל אופטימיזצית יתר כי לפעמים הדברים נעשים בתום לב. לא אחת קורה שלאחר הטיפול בכך, האתר מזנק במיקומים. הקפידו לטפל בדברים הבאים:

  1. שילוב של יותר מידי מילות מפתח בקידום מקומי – שילוב יתר של מילות מפתח הוא למעשה קידום שחור, ולא לכך אני מתכוון. הכוונה שלי היא ספציפית לקידום מקומי. למשל יש לך חלק באתר שנקרא אזורי שירות. בין אם מדובר בדף הכולל קישורים או תפריט קישורים, רצוי להימנע מכך שהוא יכלול קישורים כמו "טכנאי מקררים בראש פינה", "טכנאי מקררים בחיפה" אלא אך ורק רשימה של שמות הערים. הרי ברור שמדובר באר של טכנאי מקררים ולכן אין כל צורך לצייר את מילת המפתח לפני שם העיר. מובן חשוב לשלב אותה בנתוני המטא ובכותרת של הדף עצמו, אבל כאשר מדובר בתפריט –  יש להימנע מכך.
  2. שילוב יותר מידי מילות מפתח בכותרות ביניים – אם אתם נוהגים לשלב בכל כותרת ביניים בכל מאמר שלכם את מילת המפתח של אותו דף, אין ספק שמדובר באובר אופטימיזציה. אין כל צורך לעשות זאת. כמו כן, חשוב להימנע מקישורים על כותרות ביניים – זה בהחלט לא בריא. אין כל צורך לשלב מילת מפתח יותר מאשר פעם אחר בכותרות, אלא אם כן הצלחתם לעשות זאת בדרך טבעית ומאוד מתבקשת.
  3. קישורים על מילות מפתח בכל דף – אם אתם נוהגים לעבוד עם Yoast, תוסף ה SEO המעולה לאתרי וורדפרס, וקרה שלא בניתם קישור על מילת מפתח בפוסט או בדף מסוים, בוודאי שמתם לב שנדלקה נורה אדומה. אם כל הכבוד ל Yoast, אתם ממש לא צריכים לעבוד כמו מכונות. קידום אתרים אורגני אמור להתייחס לא רק ספציפית לכל דף אלא גם באופן כללי ביחס לאתר כולו. לכן לא כל דף חייב לכלול קישור על מילות מפתח ולא כל דף חייב לכלול קישורים בכלל.
    כדאי מאוד: להימנע מסתם קישורים בסוף מאמרים על מילות מפתח בלי שום ערך לגולש. אין בכך שום טעם. רוצים להפנות אותם לחלקים אחרים באתר? שלבו זאת בתוך הטקסט עצמו או בכותרות ביניים אשר נבנות בצורה כמה שיותר טבעית.
  1. יותר מידי הדגשות בטקסט – אין ספק שהדגשות בטקסט תורמות לקריאה, ועוזרות למשתמש להתמצא. יחד עם זאת, אין כל טעם להדגיש מילות מפתח בטקסט כדי שיהיה לגוגל ברור על מה מדבר הדף שלכם. אין כל סיבה לצעוק על גוגל עם הדגשות. תחשבו על טובת הגולש ולא על איך האתר יסרק ע"י גוגל. מנוע החיפוש קורא קוד ולכן אין צורך להגדיש את מילות המפתח אלא רק כאשר מדובר בקישור.
  2. כותרות ותיאורים בלי מחשבה על המשתמש – לדחוף בכח מילות מפתח לכותרות, באופן כללי, זה לא תהליך בריא. הקפידו שכותרות והתיאורים יהיו שונים בכל דף בהתאם למיקוד שלו. כותרות שמכילות רק מילות מפתח בלי שום התייחסות לשירות האתר ולמהות שלו – הם נחלת העבר וגורמים מובילים ל CTR. אם יש לכם עסק ללימוד שחיה –  אתם לא צריכים לסיים כל כותרת באתר במילים קורס שחיה אלא עדיף לסיים עם שם המותג שלכם
  3. אלטים וכותרות לתמונות – חשוב ליצור איזון ולגוון. אין כל צורך שבכל תמונה תהיה מילת מפתח בלבד. אפשר לצרף אליה טקסט. כמו כן, קחו בחשבון גם את חוק ההנגשה הרי האלטים צריכים להיות מותאמים אליו.
  4. פוטר – קישורי הפוטר הם למעשה מפת אתר למשתמש ולא לגוגל. מפת Xml היא זאת שמיועדת לגוגל. לכן אין כל צורך להעמיס על הפוטר ולהפוך אותו להר של קישורים. תחשבו על המשתמש ואיך זה יכול לבוא לטובתו כאשר הוא מגיע לחלק התחתון של האתר.

לסיכום: חשוב להתייחס לקידום דפי האתר לא רק ביחס של  כל דף ודף לעצמו אלא לחשוב על האתר כולו. גוונו בכותרות והתיאורים, הימנעו מהדגשות מיותרות בטקס, שימוש לא מאוזן במילות מפתח וקישורים ללא הצדקה. בגדול – תחשבו יותר על המשתמש ופחות על גוגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *