טיפים לשיפור אחוזי המרה בעזרת תוכן

קידום של כמה שיותר מילות מפתח, ללא תכנון מדויק לדפים אליהם הן מובילות והכנת תוכן בצורה שעונה על שאלות המשתמשים, לא תיצור אחוזי המורה טובים או במילים אחרות, התנועה לאתר לא תהיה איכותית. במקרה הטוב, הלקוחות הפוטנציאלים לא יהפכו ללקוחות משלמים. במקרה הרע, אחוז הנטישה יעלה, מה שעלול להזיק לקידום האתר. על מנת לשפר את אחוז ההמרה צריך לדאוג בן היתר לדברים הבאים:

לציין מחירים כאשר מקדמים ביטויים הקשורים לכך: אחד הדברים שיותר מעצבנים משתמשים הוא לחפש מחירים של מוצרים או שירותים מסוימים, להיכנס לדפים שמקודמים לפי מילות המפתח הללו ולגלות שיש בפנים סתם מאמר שמכיל תוך לא רלוונטי. לדוגמא, עמוד שמקודם על הביטוי "הובלה קטנה מחיר" אבל ללא שום התייחסות למחיר –  אפילו לא לטווח מחירים. אם יש לכם מאמרים כאלה באתר, והם לא כוללים טווח מחירים או מחירון, הגיע הזמן לשלב בו עלות השירותים שלכם. לא מעוניינים לשלב מחירים באתר? הימנעו מלקדם ביטויים שקשורים למחיר כי זה לא עונה על צרכי הלקוחות שלכם אלא רק מעצבן אותם.

יצירת דפי נחיתה אורגניים ממוקדים עם תוכן מעמיק, ארוך ואיכותי:  תוכן קצר, שלא מבנוי בצורה הנכונה יכול לגרום לאחוז נטישה גבוה. הקפידו שלכל ביטוי שאתם מתכננים לקדם באתר, ישנו דף נחיתה אורגני איכותי. אומנם אפשר לקדם ביטויים מרכזיים על דף הבית, אבל במקרים רבים, תהיה תועלת גדולה יותר לקדם קטגוריה, תת קטגוריה או אפילו מאמר איכותי בבלוג. למשל, אם אתם רוצים לקדם ביטוי כמו "תפריט לדיאטה" בדיוק כמו במקרה של קידום ביטויים הכוללים מחיר, יש להפקיד שהמשתמש מוצא שם את מה שהוא מחפש. כלומר באמת לפחות עמוד שכולל תפריט לדיאטה ולא סתם עמוד שמכיר את מילת המפתח. כמובן שאפשר להוסיף שם הסברים והרחבות לתוכן.

בקרת קידום: ככל שהדף יהיה ממוקד יותר ספציפית למילת המפתח המקודמת –  כך הוא יהיה יעל יותר וכך תוכלו לשפר את אחוז ההמרה. ברגע שאין כוונה ברורה מראש ע"י יצרית דפי נחיתה אורגניים ממוקדים –  הקידום שלכם נמצא בבעיה. יחד עם זאת, לא תמיד אפשר לשלוט על הכל. במקרים רבים, צצים בדפים הראשונים בגוגל דפים מהאתר על ביטויים שיש להם עשרות או מאות הופעות, אבל אלה בכלל לא ביטויים שהתכוונתם לקדם או שהם עוד לא נכנסו לתכנית הקידום. כן, כאשר מעלים תוכן טוב והרבה ממנו לאתר, אתם יכולים לצפות להופעות על ביטויים שלא היו בתכנון. מה עושים במצב כזה? נכנסים לכלי מנהל האתרים ושואבים משם את הנתונים.

לדוגמא: החלטתם לקדם את הביטוי "תוספי תזונה" אבל אותו הדף הופיע מאות פעמים על הביטוי "תוספי תזונה לחולי סוכרת" מה שאתם אמורים לעשות עכשיו הוא להכין מאמר מקיף, מעמיק ואיכותי שמתייחס אך ורק לביטוי הקשור לסוכרת. הרי מאמר שמתייחס באופן כללי לתוספי תזונה, איכותי ככל שיהיה, לא יענה על מבוקשם של חולי הסוכרת וכך תפספסו לקוחות פוטנציאלים כי הם יעברו לאתר הבא שכולל את המידע שהם מחפשים.

נתוני מטא: הכותרות והתיאורים שאתם קובעים באתר שלכם, הם למעשה הגורמים המשפיעים ביותר על אחוזי ההמרה, כי מן הסתם, אם אלה האלמנטים שגורמים להם להחליט האם להיכנס או לא להיכנס לאתר. זה נכון שאפשר להציג מספר טלפון בטייטל ולגרום לאנשים להתקשר, אבל בכל זאת, עדיף להוביל את הגולש קודם כל לאתר ולאחר מכן ליצירת קשר. לכן חשוב מאוד לעשות אופטימיזציה לנתוני מטא. אם אתם עדיין בונים כותרות כאלה לאתר:

מילת מפתח  |  מילות מפתח | מילת מפתח בתל אביב – שם עסק

זה לא יתרום להעלאת אחוז ההמרה שלכם. לכן כדאי להקפיד על כותרות שיווקיות, מניעות לפעולה או אינפורמטיביות ממוקדות למילות המפתח הספציפיות של הדף. תמיד כדאי לעקוב אחרי אחוז ההקלקות בכלי מנהל האתרים ולעשות שיפורים במידת הצורך.

חשוב להבין: אם הכותרות שלכם בנויות כמו בדוגמא, חשוב לעשות את השינויים בזהירות כדי להימנע מפגיעה במיקומים. כמו כן, אל תדחסו את כל המידע בכותרת. לא הספקתם להכניס לשם את מה שאתם צריכים? מלבד חזרה על מילות המפתח, אתם יכולים להרחיב את המידע שם.

שימוש בפופאפים: כיום קיימות לא מעט חברות המספקות פופאפים לאתר. במקרים רבים אפשר לעשות בהם שימוש על מנת לשפר את אחוז ההמרה. למשל הקפצת פופאפ המעודד הרשמה לרשימת תפוצה, פופ אף שמכריז על מבצע ועוד. חשוב לתזמן אותם בצורה מועילה ולא טורדנית כמו גם להימנע מפופאפים פולשניים מיד עם הכניסה לאתר משום שהם עלולים להוביל לעונש מגוגל.

מה עושים כאשר הדף הלא נכון מופיע על מילה מסוימת?

זה קורה בעיקר כאשר אין כל תכנון ומחשבה על דפי נחיתה אורגניים, אבל יכול לקרות גם כאשר עושים את כל המאמצים. אם למשל דף של טכנאי מזגנים במרכז מופיע לכם במקום טכנאי מחשבים בתל אביב. יש לעשות את הדברים הבאים:

  • קישורים – לבדוק את ההיררכיה של הקישורים הפנימיים באתר, כולל טקס העוגן, ולזהות האם זאת הבעיה.  במקביל יש להגדיל את כמות הקישורים על טקסט העוגן הרצוי לדפים הנכונים.
  • לשפר את התוכן באתר – יכול להיות שריכוז מילות המפתח לא מספיק טוב. במקרה כזה שפרו את המאמר מבחינת אורך ואיכות והוסיפו עוד כמה פעמים את מילת המפתח הרצויה אך בלי להפוך את המאמר לספאמי. כמו כן, בדקו את נתוני המטא. במקדו גם את המאמר הלא נכון שצרך והסירו ממנו את הביטויים שצריכים להיות במאמר המיועד לקידום.

לסיכום: על מנת לשפר את אחוזי ההמרה, חשוב מאוד ליצור דפי נחיתה אורגניים ממוקדמים בהתאם למילות המפתח ולדאוג שהמשתמשים מוצאים בדיוק את מה שהם מחפשים. כמו כן, חשוב לבצע מעקב ובקרה דרך כלי מנהל האתרים ולהשקיע מאמצים בשיפור ה CRT ע"י אופטימיזציה לכותרות והתיאורים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *