אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב וקידומם בגוגל

קידום סרטוני יוטיוב הוא אינו דבר קל ופשוט אבל גם לא בלתי אפשרי. זה נכון שלא ניתן לראות כמות גדולה של סרטונים כאלה בדף הראשון בגוגל, במיוחד כאשר מדובר בתוצאות חיפוש של מילים גנריות בעלות נפח חיפוש מאוד גבוה ובכל זאת, אם יש לכם את האופציה לקדם כאלה סרטונים כדאי, לבנות למטרה זו אסטרטגיה במקביל לקידום אתרים רגיל. להלן מדריך של שלב אחר שלב כיצד לעשות זאת נכון.

שלב ראשון: חקר מילות מפתח

חשוב להתחיל מסרטנים שנושא שלהם הוא בעל העניין הרב ביותר בהתאם לנושא האתר. איך עושים זאת? ע"י חקר מילות מפתח. במקביל לביצוע החקר הרגיל חשוב גם לבדוק איך אנשים מחפשים ביוטיוב. ניתן לעשות זאת ע"י השימוש בכלי הזה. פשוט הקלידו את מילת המפתח הרצויה, והוא יציג לכם את כל השלמות החיפוש ספציפית לפי החיפוש ביוטיוב ולא החיפוש הרגיל בגוגל. באופן כלל, אפשר למצוא בכלי הזה בנפרד גם השלמות חיפוש דרך מקורות חיפוש אחרים.

חשוב מאוד לבדוק סרטונים בסגנון How To. במילים אחרות, בעת שימוש ביוטיוב, משתמשים רבים מעוניינים למצוא מדריכים כיצד לבצע משהו שהם לא יכולים לעשות לבד, או אין להם תקציב לשלם למישהו אחר לעשות. בעקרון, קידום שאלות מפתח דרך סרטוני יוטיוב הוא יעיל מאוד.

שלב שני: צילום הסרטון והעלאתו ליוטיוב

לאחר שעשיתם את המחקר הדרוש הגיע הזמן לצלם סרטון. אם יש לכם מצלמה איכותית, תמיד כדאי להעדיף אותה. האופציה השנייה היא סמארטפון איכותי בדגש לא רק על צילום טוב אלה גם הקלטת סאונד טובה. חשוב מאוד: לעולם אל תצלמו את הסרטונים לאורך, אלא תמיד לרוחב. זה ממש לא נוח לצפות ביוטיוב בסרטוני אורך –  זה יוצר תמונה צרה מאד.

איזה סוגי סרטונים אפשר לצלם?

  • מדריכים – מדובר בסוג הסרטונים האיכותי ויעיל ביותר. מידע מעניין ואיכותי תמיד יעניין את הגולשים.
  • המלצות – כדי לעלות את אחוז ההמרות כדאי לא רק להשתמש בהמלצות כתובות אלא גם בסרטוני וידאו. יש להם אמינות גדולה יותר.
  • טיפים – סרטונים קצרים של כמה דקות הכוללות טיפים קצרים ויעילים שיכולים להיות מאוד שימושיים לקהל היעד שלכם.

חשוב לפתוח ערוץ יוטיוב ייעודי לעסק שלכם ולא לעלות אותו בפרופיל אישי או סתם בפרופיל זמני שהקמתם, אלא לפתוח ערוץ רשמי המיועד לכך. כך אנשים ידעו לאן לחזור ולצפות בסרטונים שאתם מעלים. כך יהיה להם ערוץ שהם יוכלו לעקוב אחריו באופן קבוע ולהתעדכן.

שלב שלישי: אופטימיזציה לסרטון

בדיוק כמו שאתם עושים אופטימיזציה לכל עמוד באתר, כך חשוב לעשות אופטימיזציה לכל סרטון יוטיוב לפי הפרמטרים הבאים:

  1. כותרות – עם מילות המפתח הרלוונטיות לסרטון.
  2. תגיות – תייגו את הסרטון תחת כל התגיות הרלוונטיות לנושא שלו.
  3. טקסט – הוסיפו טקסט לכל סרטון. אפשר אפילו לתמלל אותו. אפשר להוסיף בתיאור מאמר איכותי בהתאם לנושא שלו. גם שם חשוב להפקיד על מילות מפתח בהתאם לנושא הסרטון.
  4. קישורים – קשרו אותו לאתר שלכם. אפשר לקשר לדף הבית של או לקטגוריה הרלוונטית.

שלב רביעי: שיתוף

מעורבות גולשים תעזור לסרטון לקבל מקום טוב גם בגוגל וגם ביוטיוב. וכדי לערב גולשים ולהשיג כמה שיותר צפיות שניתן, חשוב לשתף את הסרטון בדף הפייסבוק האישי שלכם, באתר עצמו, בקבוצות פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, רשימת תפוצה במייל ועוד. אל תחכו שההר יבוא למוחמד – הביאו את ההר אליו. אם יש לכם תקציב לקידום ממומן של הסרטון –  אל תהססו לעשות זאת.

שלב חמישי – קידום אורגני של הסרטון

בלבד האופטימיזציה והשגת מעורבות גולשים לסרטונים שלכם, חשוב לבנות קישורים איכותיים לסרטון, בדיוק כפי שאתם בונים לאתרים שלכם. זה נכון שלא ניתן לפתוח בכל סרטון בלוג וכך לקדם את הסרטון, אבל ע"י הוספת סרטונים לערוץ והזנת תכנים איכותיים בכל סרטון, ניתן יהיה לחזק את הערוץ עצמו וכך את כל הסרטונים שבו.

המלצה: כאמור כאשר מדובר במילות מפתח גנריות, ניתן לראות פחות סרטונים בדרך הראשון. לעומת זאת במילות מפתח בזנב ארוך או שאלות מפתח, ניתן לראות יותר סרטונים בגוגל. לכן מומלץ להתחיל משם, מהמילים הפחות תחרותיות. יהיה לכם הרבה יותר מהיר וקל לגרום לסרטונים כאלה להתברג בדף הראשון בגוגל וגם בדף הראשון של יוטיוב.

 

רעיונות נוספים יתקבלו בברכה בתגובות.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *