לא קרה כבר די הרבה זמן שגוגל עצמה מוציאה הסבר שכזה.
הפעם סרטון בן 11 דקות וחצי על איך לבחור חברת קידום אתרים.
חייב לציין שתוך כדאי העבודה האזנתי לזה כמה פעמים ויש לי כמה תובנות.
התובנה הגדולה העיקרית של מהסרטון הזה שיש מצב שגוגל טיפה משנה את היחס שלה לגבי SEO.
אולי בגלל שאני רגיל לסרטונים הקודמים שלהם בנושא שאותם העביר מאט קאטס והפעם בגרסה של maile ohye יש משהו מעודן יותר בגישה.

במשך 11 דקות וחצי היא נותנת כמה דגשים חשובים לבדיקת האיכות של חברת קידום אתרים פוטנציאלית.
אז במקום שתשבו ותאלצו לשרוף את כל ה 11 דקות וחצי הנה הדגשים שלה בתרגום חופשי שלי ותקציר.
החלטתי גם להיות נחמד ולציין את הזמן בסרטון שבו היא אמרה את הדגש הספציפי.
כמובן שאני חייב להוסיף גם דגשים שלי לעניין 🙂

הדגשים מהסרטון:

  • קידום אתרים זאת לא מגאיה שחורה – 0.23
    חייב לציין שהיתה לי תחושה שמחשבות חיוביות וכישופים לא מצליחים לספק את הסחורה.
  • הפוטנציאל הקידומי גבוהה כמו האיכות של העסק שלכם והאתר שלו – 0:44
    משפט מעניין היא אומרת שם, בהבנה שלי איכות העסק שלכם זאת כנראה הזיהוי שלהם של מיתוג העסק.
    עדיין רואים בדרוגים הגבוהים אתרים פחות טובים ששייכים לעסקים פחות טובים אבל חייב לומר שהרבה פחות מבעבר.
  • SEO מוצלח יעזור לאתר שלכם להיות מדורג נכון ויוביל אתכם צעד קדימה בדירוגים למקומות בהם גולשים מצפים למצוא את האתר שלכם בתוצאות – 0:51
    רמז די נחמד על חווית המשתמש בתוצאות החיפוש, להופיע במקומות שבהם הגולשים מצפים למצוא את האתר שלך בתוצאות
  • איש SEO טוב ישפר את כל התהליך עבור הגולשים שמחפשים, ההופעה בתוצאות, ההקלקה וההמרה הפוטנציאלית – 1:08
    אני דוגל בזה שמלבד הדברים הבסיסים צריך תמיד לחשוב על הגולש ועל התהליך שהוא עובר מול האתר שלנו.
  • איש SEO טוב ימליץ על הדרכים הטובות ביותר להגיע מותאם ל SEO מדברים בסיסים כותרות ותאור טובים לדפי האתר ולדברים מורכבים יותר כמו שימוש בסימוני שפה באתרים מרובי שפות איש SEO ידאג שתספקו לגולשים חוויה טובה שהאתר מועיל ושימושי במחשבים נייחים ומכשירים סלולרים- 1:12
    שוב היא מדברת על חווית משתמש טובה, ועזרה לגולש להבין על מה הדף עוסק.
    אם זה ימשיך ככה הכיוון חיובי.
  • ברוב המקרים קידום אתרים יצריך בין 4 חודשים לשנה כדאי לשפר ואז רק ניתן לראות את הרווח מההשקעה – 1:40
    נו טוב יש ויש אך אני תמיד אומר ללקוח פוטנציאלי בארץ שיתכונן למרתון ולא ריצה למרחק קצר, ואכן ברוב התחומים שיפור משמעותי יכול לקרות תוך חודשיים שלושה, בזירות מאוד תחרותיות גם שנה +, כולם רוצים כאן ועכשיו פחות מתאים ל SEO.
  • ההמלצה הטובה ביותר שלה כשאר מקבלים המלצה לשינויים מאיש SEO לבקש גיבוי להמלצה ממרכזי המידע השונים של גוגל. 1:49
    טוב נו שניה אם נצרך כל בקשה לגבות בקישור או ציטוט ממסמכי גוגל זה לא יגמר…, אני חושב שאולי זה מתאים לחלק מהמלצות ולדברים שהם לא שיגרתיים.
    מה גם שחלק ממרכזי המידע ישנים ולא מעודכנים. בהמשך המשפט היא אומרת שזה כדאי למנוע פעולות שהם לא נכונות כמו לדחוס עוד מילים וכ"ד.
    או קנייה של קישורים – אחד הדברים העתיקים שגוגל מזהירה מהם שנים אך מתקיימים בתחום הזה כל הזמן.
  • אחד החוקים הבסיסיים שברוב המקרים  לעשות מה שטוב ל SEO טוב גם לגולשים / לקוחות – 2:49
    שוב חווית משתמש טובה, גרסץ מובייל נוחה, שיפור הניווט באתר ובנייה של מותג טוב (מתחילת הסרטון חוזרים לאותן נקודות, חווית גולש, אתר טוב ומותג).
    נשמע שגוגל עומדת לשפר את היכולות זיהוי של מותג מסויים (סתם תחושת בטן).
  • תהליך מיון לאיש SEO האם הוא מתעניין בכם ובעסק שלכם, לבקש המלצות, לבקש ולשלם עבור בדיקה טכנית וכ"ד 3:36
    אין ספק שאלה טיפים חשובים לבקש המלצות ולראות שהאיש SEO רוצה להבין את העסק שלכם, להבין את המוצר או השירות אותו אתם רוצים לספק ללקוחות שלכם זה דבר חשוב, מקדם שרק מסתכל על האתר ומדבר על אייך הוא מקדם את האתר טכנית מבלי להבין מכם מה הצורך האמיתי שלכם הוא לא בשבילכם.
    היא ממליצה לשים לבד לשאלות של המקדם לפני תחילת העבודה, מה מקורות הרווח שלכם ומי הם המתחרים שלכם איך אתם חושבים שהחיפוש בגוגל יכול לעזור לעסק שלכם.
    המלצות חשוב לבדוק ולהבין כיצד העבודה התנהלה מול כל האנשים הקושרים לאתר.
    לבקש ולשלם על דוח ראשוני, לאפשר גישות צפייה לגוגל אנליטיקס וכ"ד לתת לו לשוחח עם חברת בניית האתרים כדאי להבין את מערכת האתר.
    ולבקש ממנו הערכה על השיפור העסקי שיכול בעסק לאחר הקידום, זה אני פחות אוהב מהסיבה הפשוטה שאנחנו בארץ ולאחר דוח שכזה לא באמת ישכרו את השירותים, אולי דוח בקווי מיתאר.
    בהמשך היא מדברת על עוד כמה דברים שהאיש SEO צריך לדבר עליהם אני לא חושב שזה מתאים בשלב כל כך ראשוני של התקשרות, (קודם צריך לפגוש את ההורים :))
    היא משקיעה כאן הרבה מזמן הסרטון על כל מה שהאיש SEO צריך לדבר עליו ולבדוק לפני שבוחרים בו, מסכים שצריך לבדוק אבל…
  • אם איש ה SEO שלכם מדבר על שכפול תוכן פנימי באתר בקשו שיציגו לכם את כתובת הדפים הבעייתים, היא אומרת שהרבה תוכן משוכפל קיים באתרים וזאת לא כזאת בעיה 7:50
    עצרתי כאן למרות שדילגתי על עוד כמה המלצות טכניות קלות שהיא מדברת עליהן, נושא התוכן המשוכפל עניין אותי שהיא אומרת שתוכן משוכפל הוא לא בעייתי, אני מבין מהדברים שלה שהיא מדברת על שכפול פנימי ולא שכפול מול אתרים אחרים.
    היא נכנסת להרבה נושאים טכניים ומציאת פתרונות לבעיות שיכולות להיות באתר.
    אני חושב שבעיקר היא רוצה שתבקשו דוחות לביצוע שינויים מנומקים ומותגמים נכון.
  • למידה מהמתחרים איש ה SEO יציג לכם מה המתחרים עושים שעובד להם טוב ויציג לכם מה מתוך זה אתם יכולים ליישם גם כן 10:25
    אין ספק שחקר מתחרים הוא כלי חשוב אך אני אוהב למצוא מה המתחרים לא עשו ולא חשבו עליו.
    בהמשך היא מדברת על משהו לא פחות חשוב, תכנון וסידרי עדיפויות לפעולות שיכולות לעזור בטווח הזמן הקצר לעומת פעולות שהם השקעה לטווח הארוך.
    תוכנית עבודה מסודרת תעזור לתכנן פעולות שיכולות להשפיע ולשפר חלק מהדברים במיידי לעומת פעולות שיתנו השפעה חיובית בטווח הארוך.
  • הדבר האחרון שהיא מדברת עליו זה על העיקובים בביצוע השינויים הנדרשים בתהליך הקידום : 11:02
    היא מדברת על כך שמשיחות שלה עם אנשי SEO היא מבינה שלא פעם מה שמעקב את התהליך זה לא הזמן שלוקח למקדמים לספק את ההמלצות אלה הזמן שלוקח ללקוח לבצע את ההתאמות והשינויים הנדרשים באתר.
    היא מדברת על כך שהלקוח צריך להבין שזאת התחייבות שלהם לבצע את השינויים ושכדאי לרתום למאמץ את כל העובדים הנוגעים לדבר בארגון שלהם.
    אני חושב שמכל מה שנאמר זה אחד הדברים החשובים מבחינתי כנותן שירות ולכן בשיחות ראשונות עם לקוח פוטנציאלי אני מעלה את השאלה האם הוא ערוך לביצוע שינויים כאלה ואחרים לפני שיוצאים לדרך.

לסיכום לא הרבה חדש תחת השמש, אך העובדה שגוגל מוציאה סרטון שכזה מאוד מסקרנת ויש כנראה שינוי גישה של גוגל מול אנשי SEO.
למרות שבמדריכים הכתובתים שלהם לבעלי אתרים יש כבר כמה אזכורים למה ואיך לעבוד מול חברת SEO.
מקווה שהסיכום לנקודות המעניינות הסרטון יעזור לכם.

6 תגובות
  1. תמיר אורון
    תמיר אורון says:

    אכן אין חדש תחת השמש, יפה שגוגל יצאה עם סרטון כזה להרגעת העסקים הקטנים.
    אני כמובן שמח שככה אני עובד מול הלקוחות שלי, בשקיפות מלאה, ומביע עניין בעסקים שלהם מתוך רצון להבין כיצד אני יכול לתרום להם.

    הגב
  2. איציק עגם
    איציק עגם says:

    מאמר מצויין, בדיוק ראיתי את הסרטון הזה.מקווה שיעשה סדר בראש לבעלי עסקים שמאמינים לחברות קידום שבתוך 30 יום או 90 יום יגיעו למקום הראשון.

    הגב
  3. זהר עמיהוד
    זהר עמיהוד says:

    מעתה ואילך הכול הצעת מחיר שאני מגיש ללקוח אני מוסיף את הציטוט של גוגל על כך שהתהליך אורך הרבה זמן.

    גם לי לא ברור הקטע של "תוכן כפול" בדבריה שהיא טוענת שזאת לא בעיה. מהניסיון שלי וממה שאני קורא באתרים רשמיים של גוגל ולא רשמיים, הנושא של תוכן כפול הוא issue ויש להתייחס אליו ברצינות.

    גם אני כתבתי את דעתי על הוידאו הזה, הנה זאת כאן
    https://www.seoreport.co.il/4278

    זהר עמיהוד

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      תודה זהר על התגובה.
      אכן נושא השכפול הוא חשוב ולא ברור לי למה בסרטון היא מציינת שלא.

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *