כן, זו אולי נשמעת כמו עוד כותרת כזו שמנסה לחבר מושג כלשהו מעולם הרשת עם קידום אתרים, אבל האמת היא שלגוגל ניוז ("חדשות גוגל"),  יש חשיבות עצומה בקידום האתר שלכם ברשת, ולכן כדאי שתמשיכו לקרוא בכל זאת :-).

קודם כל, קצת רקע

גוגל ניוז הוא חלק מהאלגוריתם של גוגל שתפקידו למצוא ידיעות מאתרי חדשות רלוונטיים ולהעלות אותם למקומות אטרקטיביים ברשימת התוצאות, כך שמי שמחפש חדשות על נושא מסוים, יקבל מידע עדכני מהימים, השעות ואפילו הדקות האחרונות כבר בעמוד הראשון. האלגוריתם נוצר במקור לאחר אירועי האחד עשר בספטמבר , כאשר גולשים לא הצליחו למצוא מידע עדכני בשל קצב הסריקה הנמוך של התוצאות אז (כל שבועיים).

כיום גוגל ניוז ניתן כשרות עצמאי באתר http://news.google.co.il/ (עברית) או http://news.google.com/ (אנגלית), אך מרבית הגולשים נחשפים לשילוב של גוגל ניוז בתוך תוצאות החיפוש הרגילות, ומכן חשיבתו הגדולה לקידום אתרים. בעוד אתרי אינטרנט גדולים לא תמיד מרוצים מן העובדה שמעתיקים את התכנים שלהם, דווקא האתרים הקטנים והנישתיים יותר, זוכים לקבל חשיפה גדולה הרבה יותר בזכות האלגוריתם הזה.

כיצד גורמים לאתר להיכלל בתוך גוגל ניוז?

על מנת שאתר יוכל להיכלל בתוך אתר גוגל ניוז כך שתוצאות ממנו יופיעו במיקומים עדיפים, עליו לעמוד במספר תנאים ודרישות טכניות, למשל :

  • עליו להציג תוכן חדשותי, תוכן אחר כמו טורי ייעוץ או מידע על תחום מצומצם מאוד (מזג אוויר) לא נחשבים לתוכן חדשותי
  • לכל דף באתר חייב להיות מזהה ייחודי המורכב משלוש ספרות לפחות
  • ישנה עדיפות לאתרים הכוללים פרטי יצירת קשר של הכותב, מכיוון שאלו מעידים על סמכותיות
  • מכיוון שגוגל מציג את החדשות בעמוד נפרד, הטקסט צריך להיות בקוד HTML רגיל או וידאו של יו- טיוב (קבצי PDF אינם נתמכים).

את הרשימה המלאה בעברית אפשר למצוא כאן. עם זאת, את טופס ההצטרפות עצמו יש למלא באנגלית.

ומה לעשות אם אני לא מצליח להתקבל?

גם אם לא הצלחתם להתקבל לגוגל ניוז, חשוב מאוד להמשיך ולעדכן את התכנים באתר משתי סיבות עיקריות :

1.אתרים כגון בלוגים עדיין שולחים לגוגל התראה על כל פוסט חדש , ולכן לפוסטים יש נטייה להופיע במיקום גבוה בתגובה לשאילתות חיפוש רלוונטיות גם אם הם עצמם אינם מוגדרים כאתרי חדשות.

2.השיפור האחרון באלגוריתם קפאין (האלגוריתם שאחראי על אינדוקס תוצאות חדשות) נועד לזהות טוב יותר מידע טרי בהקשרים של נושאים שונים, גם אם המשתמש לא ציין במפורש שהוא מחפש מידע מהזמן האחרון. דוגמאות לשאילתות רלוונטיות : "בחירות" או "המשחקים האולימפיים" ללא ציון מידע נוסף.

לפי גוגל עצמם, השינוי הזה ישפיע על לא פחות מ – 35% מן השאילתות! לפיכך, התחרות בין האתרים השונים תתבסס במידה רבה לא רק על רלוונטיות "קבועה", אלא גם על רלוונטיות הנמדדת בין היתר בקצב העדכונים.

מעבר לשתי הסיבות האלו שנועדו "ליצור עניין" אצל האלגוריתמיים של גוגל, עדכון אתר על בסיס קבוע היא דרך טובה לגרום לגולשים לחזור שוב ושוב ולהפוך את האתר למקור חדשותי , גם אם לא רשמי. אין ספק שבשנים הקרובות תעלה חשיבותם של אתרים המספקים מידע בזמן אמת, אם בשל הצנזורה במדינות שאינן דמוקרטיות והקושי לקבל מידע אמין באמצעים המסורתיים, ואם בשל המלחמה של מנועי החיפוש בספאם ואתרים באיכות נמוכה באופן כללי.

אם האתר שלכם נכלל בתוך גוגל ניוז, נשמח לשמוע כיצד הגשתם את הבקשה והאם ההצטרפות בוצעה בצורה חלקה.

1 תגובה
  1. רון
    רון says:

    רבות דובר על החשיבות שבעדכון התוכן, גוגל מעדכנת כל הזמן את האלגוריתמים וכל פעם אני רואה כתבות על מה עדיף נכון לעכשיו: "תוכן – כמות או איכות" וכל מיני כותרות למיניהם. נכון לעכשיו כבר אי אפשר לדעת מה עדיף, הפנדה המשתולל מאיים על אתרי הספאם בעלי מיליוני הדפים עם התוכן הירוד. בעוד אלגוריתם קפאין מאיים על הבלוגים המתעדכנים פעם בחודשיים שלנו. לדעתי תמיד עדיף לחשוב על הגולש פחות מאשר על גוגל, ולכתוב לו תוכן איכותי, כזה שהוא ירצה לחזור אליו, כזה שהוא ירצה לקרוא לכל החברים שלו לקרוא אותו, כזה שיפסם את עצמו!

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *