מה הוא רוצה ?

גוגל 2011? מה גוגל רוצה מאיתנו?
מאת איתי ברנר

שנת 2011 אשר מגיעה אוטוטו לסיומה, תיזכר כאחת השנים היותר סוערות בתחום ה – SEO, שנה בה נראה היה כי לא עבר חודש מבלי שענקית החיפוש גוגל תציג עוד שינוי משמעותי באלגוריתם דרכו הוא מדרגת אתרים.  אם בשנה רגילה יש כמה מאות שינויים שרובם כלל לא מורגשים, השנה הורגשו לפחות ארבעה שינויים גדולים ועוד מספר עדכוני משנה : עדכון פנדה, עדכון קפאין המשופר, עדכון כפתור + 1 והצפנת שאילתות החיפוש עליה כתבנו לפני מספר שבועות.

 למרות שניתן לפרק כל שינוי שכזה ולדון בו בצורה פרטנית, יהיה זה אפקטיבי יותר לנסות ולהעריך לאן מועדות פניה של גוגל בשנים הקרובות וכיצד עלינו, בעלי האתרים והמקדמים, להיערך לכך:

תוכן מקורי ורענן יותר מאי פעם – עדכון פנדה ועדכון קפאין המשופר הביאו לכך שישנה עדיפות ברורה לתוכן מקורי שאינו מועתק מאתרים אחרים ומתעדכן על בסיס קבוע. אם בעבר היה ניתן להקים אתרים שלמים אשר שאבו את התוכן שלהם מאתרים אחרים ולהתמקם במקום גבוה מהם באמצעות פעולות חיצוניות (off page) כגון בניית קישורים מסיבית, הרי שהיום זו נעשתה משימה קשה הרבה יותר.

כפועל יוצא מכך, גם אלו שהשתמשו בעיקר באתרים מהסוג הזה ,בעיקר אתרי מאמרים באיכות נמוכה – בינונית, כדי לקדם את האתר שלהם, צריכים להתחיל לשנות טקטיקה ולחשוב כיצד לבנות קישורים איכותיים יותר.  בין הדרכים שבהן ניתן לעשות זאת : בניית אתרי לווין באותם סטנדרטים ואיכות של אתר האב, פרסום מאמרים איכותיים באתרים אחרים שאינם בהכרח אתרי מאמרים (דרך שיתוף פעולה) וכו'.

פעילות ברשתות חברתיות – כאשר רוב התוכן המעניין באמת נוצר או זוכה לחשיפה בעיקר בתוך הרשתות החברתיות, מדובר באתגר מהותי עבור מנועי החיפוש שעד היום היו  רגילים להתבסס בעיקר על עמודים סטטיים מאתרי אינטרנט ומערך הקישורים ביניהם. גם גוגל וגם בינג מודים שהם מתחשבים בסיגנלים חברתיים וגוגל אף הגדילה לעשות ויצרה רשת חברתית משלה (גוגל פלוס) במטרה לקבל גישה טובה אל התוכן הזה.

כתוצאה מכך, כיום כבר לא ניתן להתבסס רק על קידום אורגני, וכל אתר אינטרנט צריך להיות נוכח גם ברשתות חברתית, אם באמצעות פתיחת עמוד לאתר ברשת עצמה ואם באמצעות הטמעת אלמנטים חברתיים (כפתורי לייק, פלוס אחד, טוויט) באתר עצמו.

 כמו כן, כדאי מאוד שהתוכן המפורסם ברשתות החברתיות יהיה אקסקלוסיבי ויקנה לגולש ערך מוסף שהוא אינו מקבל באתר עצמו , כך שיהיה לו אינטרס אמיתי להפיץ את האתר הלאה. פייסבוק הוסיפה לאחרונה מדד המאפשר לראות כמה אנשים מדברים על כל דף, וזהו מדד לא פחות חשוב ממספר הלייקים.

עידן של פרטיות גוברת ומלחמה במניפולציות "זולות" – ההודעה הדרמטית של גוגל בנוגע להצפנת שאילתות החיפוש עבור גולשים מסוימים, יצרה בעיה לא קטנה עבור מקדמי אתרים שהתבססו על הערכת תנועה ממילות חיפוש כמדד לביצועים שלהם. בהזדמנות אחרת, רמזה גוגל בצורה עבה ששימוש רב מדי בטקסט קישור שחוזר על עצמו,  כבר לא יהיה אפקטיבי כמו פעם וישפיע פחות על הצגת הכותרת של הדף בתוצאות החיפוש. (מכאן סביר מאוד להניח שגם על דירוג האתר).

מכל זאת, ניתן להבין כי יהיה קשה יותר להתבסס על קידום תבניתי  שחוזר על עצמו , הס מלהזכיר קידום באמצעות תוכנות אוטומטיות. דווקא קידום גמיש יותר שאינו מתבסס בהכרח על סדרת פעולות קבועה ועל רשימה ידועה מראש של מילות מפתח, יוכל להוכיח את עצמו כאפקטיבי יותר . אם חושבים על כך, זוהי  למעשה הדמיה של אותו "קידום טבעי" של אתר אינטרנט המעורר עניין בקרב הגולשים ומעודד אתרים אחרים לקשר אליו.  לא מדובר במשימה קלה ולעיתים היא תדרוש מאיתנו סיעור מוחות לפני כל פעולה , אך אין ספק כי היא תשתלם מאוד בטווח הרחוק.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *