השאלה – מה זה בעצם שכפול תוכן והאם הוא מזיק בתהליך קידום אתרים ?
שכפול תוכן הוא מאמר כולשהו שמופיע בכמה אתרים במקביל. אין זה משנה אם המאמר שלכם מבחינה חוקית ומבחינת זכויות יוצרים : ברגע שאתם מעלים אותו לכמה אתרים במקביל (ואפילו לאתר שלכם), הוא נחשב לתוכן משוכפל בעיני גוגל , וכאן מתחילה הבעיה.
גוגל כמנוע חיפוש, אמור לספק לגולשים חווית גלישה כמה שיותר מוצלחת, ואם הגולש נתקל באותו מאמר בשני אתרים שמופיעים אחד מתחת לשני, או אפילו באותו עמוד, זה מאוד בעייתי מבחינת איכות התוצאות וכמובן שרמת האמון של הגולשים בגוגל גם היא נפגעת.
מסיבה זו, שכפול תוכן פגע , פוגע וייפגע באתרים שהבעלים שלהם לא משכילים לכתוב תוכן מקורי כל פעם שהם מפרסמים מאמרים באתרים אחרים או אפילו כותבים חומרים לצרכים שיווקים גרידא (מבלי רצון לשתול קישורים בטקסט). המלחמה של גוגל בשכפול תוכן נכנסה להילוך גבוה יותר מאז עדכון פנדה משנת 2011.
כמובן שאין מה להוסיף על אתרים ששואבים תוכן מאתרים אחרים בצורה ידנית או אוטמטית : במקרה הזה מדובר בפגיעה כפולה : פעם אחת בגלל שכפול תוכן ופעם שנייה בגלל שגם אם תתנו קרדיט, עדיין יוכלו לתבוע אתכם על גניבת זכויות יוצרים ללא הוכחת נזק.
שכפול תוכן וחנויות וירטואליות
אתרים שלחנויות וירטואליות משכפלים לא מעט תוכן מבלי אפילו להרגיש : מפרטי מוצרים שנמסרו על ידי הספק לדוגמה מופיעים כמעט תמיד באותה הצורה בכל האתרים. כשחושבים על זה, גם הגולש ירגיש טוב יותר אם הוא יקרא חומר מקורי ואפילו נקודת מבט אישית על כל מוצר. העין שלו תיתפס דווקא על האתר שבו יש תיאור שונה, אבל אם המחיר יהיה נמוך או גבוה יותר בסדר גודל של מאה או מאתיים ש"ח.
פרופיל בפייסבוק
הרבה אנשים פותחים פרופיל עסקי בפייסבוק ובתיאור הם פשוט מעתיקים את התוכן של דף האודות (או אפילו דף הבית). מכיוון שמדובר במידע ציבורי שפייסבוק חושף לכל, גוגל מאנדקס את העמודים האלו ומדובר בשכפול תוכן לכל דבר ועניין.
לסיכום
אין בררה , אלא לכתוב תכנים מקוריים , זה יהפוך את החיים שלכם בתור מקדמים להרבה יותר קלים מבחינת קידום אתרים בגוגל.
בהצלחה!

4 תגובות
  1. דרור
    דרור says:

    עמית היי
    סרטון מעולה בעיית תוכן משוכפל היא אחת הבעיות הקשות ביותר של כל בעלי האתרים וקשה מאד להתמודד איתה.
    דרור

    הגב
  2. TheFuture
    TheFuture says:

    השאלה שעומדת בפני גוגל כאשר מששתמש מקיש שאילתה היא איזו תוצאה תהיה הכי טובה עבור הגולש בשביל המחרוזת המסוימת.
    בדיוק קראתי פוסט מעניין בבלוג של ASKPAVEL http://www.askpavel.co.il/blog/duplicate-content-experiment

    הפוסט בעצם מדבר על כך שאם אתר חזק מעתיק תוכן מאתר חלש גוגל בעצם משווה בין שני הדפים ורואה שהתוכן בהם זהה, לכן הוא בוחר את האתר החזק, המהיר, היפה והמקושר ביותר ושולח את האתר החלש אשר פרסם תוכן מקורי הרחק למטה ואף גונב לו את הPAGERANK.

    יש לי שאלה עבורך,
    אם לדוגמא אני מעביר תוכן מאתר אחד לשני(לאחר שאני "מעתיק את התוכן" מעאתר אחד לשני, אני מוחק אותו בראשון). בגלל שלגוגל לוקח זמן לקלוט לאחר מכן שהדפים לא קיימים יותר, הוא יחשיב את התוכן כמשוכפל…, האם כאשר הוא יסרוק את הדפים באתר המקורי הוא יוריד את ההנחה שהתוכן באתר השני מועתק.

    הגב
  3. TheFuture
    TheFuture says:

    בעיית שכפול התוכן היא בעיה רצינית בעולם קידום האתרים.
    אם זאת, כיום ב2013, גוגל עדיין אינו יודע לסווג את התוכן כמקורי ולעתים פוגע באתרים עם תוכן מקורי ומקדם אתרים עם תוכן מועתק.

    גוגל רואה את זה אחרת לגמרה, הוא רוצה להציג בתוצאה הראשונה את האתר המועיל ביותר לגולש, ולכן אם עומדים מולו 2 אתרים עם תוכן זהה הוא יציג את זה שחזק יותר בשאר הפרמטרים שלהם.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *