שעון ולוח שנה

בשעה טובה ומוצלחת הגעתם למסקנה שקידום אתרים אורגני, באופן חד משמעי, הוא אפיק שיווק חיוני מאוד להגדלת כמות הלקוחות לעסק שלכם. עכשיו, כל מה שנותר לכם לעשות הוא למצוא מקדם. אין זה משנה אם בחרת בפרילנסר או חברת SEO, חשוב מאוד לוודא שהכל מתחיל בבניה איכותית של הבסיס ממנו תתחיל העבודה השוטפת. הבסיס הוא למעשה אתר שמותאם לגמרי לקידום. אלה הדברים שאתם צריכים לצפות שהמקדם שלכם יעשה בחודש הראשון לקידום.

על המקדם להבין את התחום שלכם

חשוב לעשות זאת במיוחד אם הוא בעצמו מעולם לא קידם אתר מתחום השירות שלכם. עליו לדעת כיצד אתם משווקים את העסק נכון לעכשיו, מי המתחרים המרכזיים שלכם, מה מייחד את העסק שלכם מאחרים, מי קהל היעד שלכם, מה השירות המרכזי והרווחי ביותר שלכם ועוד. חלק מהמקדמים ישאלו אתכם בטלפון או בפגישה את השאלות הללו. אחרים ישלחו לכם שאלון על מנת לקבל את המידע הזה.

חיבור לכלי גוגל

בכדי שהמקדם יבין את מצב האתר שלכם ועל מנת שיוכל לנתח אותו באופן קבוע, עליו לחבר את האתר לכלי מנהל האתרים ולגוגל אנליטיקס. שם הוא יכול לראות על איזה מילים אתם מופיעים, לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר, לאתר תקלות במידה והם קיימות ולהבין מאיפה מגיעה כרגע התנועה לאתר שלכם. לדוגמא, בלא מעט מקרים מזהים פרופיל קישורים ספאמי שנוצר ע"י ספקי שירות קודמים או ע"י המתחרים כדי לגרום נזק. יכול להיות שגוגל מתעלם מהקישורים ויכול להיות שהם מזיקים. בכל מקרה, במצב כזה עליו לנטרל אותם דרך כלי מנהל האתרים.

חקר מתחרים

על מקדם האתרים להבין מי המתחרים שלכם, על איזה מילות מפתח הם מקודמים ובאיזה אופן קודמתם עד עכשיו. הינה למשל 3 דברים חשובים שעל המקדם שלכם לבדוק:

  • קישורים – כמה קישורים נכנסים יש להם, בערך, והאם יש קישורים חזקים במיוחד או רק קישורים מאתרים רגילים ואתרי תמיכה.

 

  • מילות מפתח מקודמות – על איזה מילים המתחרים המקודמים ואיפה הקידום של המתחרים הוזנח. למשל כך אפשר לאתר מילות מפתח שהמתחרים לא ממש מקדמים ודרכן להגיע לדף הראשון ביתר קלות.

 

  • תוכן – מאיכות ורמת תדירות התוכן אפשר להבין עד כמה הקידום אינטנסיבי ואיכותי. אם למשל המתחרים מעלים מאמר פעם בחודש, היתרון שלכם יהיה לעלות לפחות מאמר פעם בשבוע. אם המתחרה מעלה 2 מאמרים של 300 מילים כל שבוע, היתרון שלכם יכול לבוא לידי ביטוי  ע"י שימוש במאמרים ארוכים יותר ואיכותיים יותר. אגב, בלי ואם קשר, תמיד עדיף לעלות תוכן ארוך ואיכותי מאשר תוכן קצר וחסר משמעות.

 

חקר מילות מפתח

לא אחת קורה שבעלי אתרים נותנים את המפתחות למקדם ואומרים לו "חשוב לי להיות בדף הראשון במילה הזאת והזאת –  יאללה סע". אף על פי שאתם יודעים מה המילים החזקות שלכם, היום קידום המבוסס על כמה מילות מפתח בודדות – זאת לא הדרך הנכונה. עליכם לבקש ממנו חקר מילות מפתח מעמיק הכולל כל ביטוי רלוונטי אפשרי גם אם יש לו נפח חיפושים אפסי. ישנם כלים מאוד יעילים שיכולים לעזור לכל מקדם לאתר את המילים האלה. למשל הדרך יכולה להתחיל בכלי הזה. מזינים בו ביטוי והוא מוצא את כל ההשלמות האוטומטיות של גוגל לפי הביטוי הנתון. לאחר שהמקדם משלב את כל המילים שהוא רוצה לחקור, עליו להזין את המילים לכלי תכנון מילות המפתח של גוגל. כדאי להקפיד שאתם מקבלים חקר עם נפח חיפושים מדויק ולא טווח חיפושים. עבודת חקר מילות המפתח צריכה להיעשות בשיתוף הלקוח. על המקדם קודם כל להבין את התחום של הלקוח, לבקש ממנו את המילים המרכזיות ומשם לחקור. לאחר הגשת הקובץ, יש לתת הערות למקדם. לבדוק שהוא חקר לכיוון הנכון, לבדוק האם חסרים ביטויים ולציין בפניו איזה ביטויים רלוונטיים לעסק שלכם ואיזה ביטויים לא. על המקדם להגיש את החקר בקובץ אקסל. לאתרים קטנים, תהליך זה יכול לקחת כמה ימים. כאשר מדובר באתר גדול, התהליך יכול להימשך יותר משבוע.

 

דו"ח אופטימיזציה

המקדם חייב ולהבין מהן הבעיות שיכולות להפריע לקידום. תוכן כפול, היררכיה לא נכונה, קישורים שבורים, אי התאמה למובייל –  כל אלה ועוד רבים אחרים שתמצאו בצ'ק הזה לקידום אתרים –  יכולים להזיק לאתר. עליו לבדוק, לשפר ולנטרל במידת הצורך את הדברים המזיקים. למשל אם עבודת הקישורים הפנימיים הייתה ספאמית, עליו להסיר אותן בהדרגה או למקדם את הקישורים בצורה יותר מועילה בתוך האתר.

קחו בחשבון: כאשר מדובר באתר קטן, אפשר לתקן את כל התקלות תוך כמה ימים. כאשר מדובר באתר גדול, תהליך האופטימיזציה יכול להיות ממושך מאוד. כלומר משהו שעושים אותו אפילו לאורך כל תהליך הקידום. כמו כן, החודש הראשון לא יהיה קידום בפועל אלה יכלול מחקר והכנת האתר לקידום. יחד עם זאת, בלא מעט מקרים, כבר לאחר ביצוע תיקונים ראשוניים, יהיה ניתן לראות שיפורים במיקומים.

לסיכום: בחודש הראשון לקידום האתר על המקדם להפיק לכם דו"ח אופטימיזציה, להבין את מהות העסק שלכם, לבצע חקר מילות מפתח ומתחרים ולחבר את האתר לכלי גוגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *