סימן שאלה

רוצים באמת לדעת מה משפיע צפו בסרטון הזה וכנסו לקורס החינמי באתר.

כל מי שאומר לכם שהוא יודע הכל על איך גוגל עובד צריך לעורר אצלכם דאגה.
אף אחד לא ממש יודע הכל, אבל בהחלט אפשר להבין חלק מהדברים.
בפוסט הזה אני אתן את משנתי על העניין, אך בהחלט יכול להיות שיש תוספות כאלה ואחרות, במידה ויש לכם כאלה אתם מוזמנים להגיב ולהוסיף לרשימה. המידע שמופיע כאן נלקח מעבודה של שנים וליווי אתרים בתהליך קידום אתרים

  • תוכן האתר – גורם מכריע, מעבר לעובדה שעל התוכן להיות מקורי ואיכותי למען הגולשים, על האתר להיות אתר שמתעדכן בתוכן רלוונטי לתחום העיסוק של האתר, על תערבבו נושאים זה מבלבל את הגולש ואת גוגל. כיתבו תוכן איכותי שיראה שאתם מקצועיים, את התוכן עדכנו בתדירות גבוהה (גבוהה זה עניין יחסי ישנם אתרים שהעדכון שלהם יום יומי ויש כאלה שאחת לחודש).
    אך חשוב לזכור על התוכן להיות אמיתי ולא למען מנועי החיפוש.
  • קוד האתר גורם מכריע נוסף – קוד האתר צריך להיות קוד איכותי שעומד בתקנים של מנועי החיפוש, כיום מדברים כבר על תקן 5 חשוב להבין שקוד נקי משפיע מאחר ומנועי החיפוש קוראים את הקוד ובמידה והקוד יהיה עמוס בשטויות הדבר יכביד על הספיידרים שאוספים את המידע. דבר נוסף קוד לא נקי ומלא בתקלות קטנות מעכב את זמן טעינת הדף ואכן כן גם זמן הטעינה של הדף משפיע. חשוב להימנע מפונקציות שמנועי החיפוש לא ממש יודעים לקרוא, ג'ווה סקריפט וכ"ד.
  • סדר הדפים באתר – חייב להיות מבנה מסודר של דפי האתר שמחלק את האתר לדף בית, קטגוריות ראשיות, תוכן הקטגוריות, באתרים גדולים נהוג להשתמש בתתי קטגוריות.
  • עיצוב האתר – עיצוב האתר לא ממש משפיע על קידום האתר אך לפעמים עיצוב יצר של אתר אלול להפריע במיוחד באתרים חובבנים שהעיצוב גורם לבלגן בקוד האתר. חשוב להשתמש בהגדרות style או בקבצי CSS שיעשו סדר בעיצוב.
  • מפת אתר – מפת אתר מסודרת תעזור לכם להבליט את הדפים החשובים באמת של האתר.
  • חיבור האתר לכלי ניהול אתרים של גוגל – מאפשר לכם להודיע לגוגל על עידכונים באתר באמצעות קובץ מפת אתר XML. ולעקוב אחר הקישורים הנכנסים לאתר וכיצד גוגל רואה את האתר שלכם.
  • צרו לאתר שלכם קישורים נכנסים – קישורים נכנסים הם בעלי חשיבות אדירה תשקיעו בכך זמן ומחשבה לפני שאתם רצים ומבצעים החלפות קישורים שיפגעו באתר שלכם. סביב עניין הקישורים יש הרבה תאוריות.
  • ישנם ברשת אין סוף אתרים שמציעים טיפים ועצות טובות לקידום האתר, אך ישנם גם כמה שלא ממש יעזרו לכם, בהמשך אני אעלה אוסף כלים ענק שיעזור לכם בקידום האתר.
  • בדקו את המתחרים שלכם יכול להיות שהם עושים משהו נכון, תעזרו במידה שאפשר לאסוף מהמתחרים שלכם.
  • ולעולם לא להתייאש מהמשחקי מיקום של גוגל ריקוד גוגול זאת תופעה ידועה.

בהצלחה בשלב זה המשיכו לעקוב

2 תגובות
  1. גלית זמלר
    גלית זמלר says:

    הי עמית,
    ראשית תודה על השיתוף, התכנים שלך תמיד מעניינים ומועילים.
    שנית, אני רוצה להתייחס לנושא שהעלית "צרו לאתר שלכם קישורים נכנסים":
    אני ממליצה לטובת כל מי שנכנס לאתרים/בלוגים וכו' ומגיב עם קישור לאתר שלו רק מתוך רצון ליצור קישורים נכנסים לאתר שלו כדי לקדם אותו במנועי החיפש, להתייחס להערה הבאה:

    ברוב הבלוגים, ישנו קוד "nofolow", כך שמי שבונה על כך שתגובה עם קישור לאתר תקדם אותו במנועי החיפוש, פשוט טועה ועובד קשה לחינם. ברגע שיש קוד Nofolow הקישור הופך ל"שקוף" מול מנועי החיפוש. בכל זאת, אם הקישור ענייני, אזי קוראים המתרשמים מהמגיב ילחצו על הקישור ויגיעו לאתר שלו.(אגב, אני יצרתי כמה שיתופי פעולה מועילים עם בעלי הבלוגים בזכות אותן תגובות ענייניות, וכאן יכולה להיות לתגובות תועלת רבה).

    כדי לראות אם הקישורים בתגובות לבלוג הם Nofolow צריך שתהיה לפחות תגובה אחת בבלוג, נניח בבלוג הזה כעת, התגובה שלי, ואז לפתוח את "הצג מקור" של הדף, לבצע חיפוש ל-"nofolow" ולראות אם בסמוך לקישור שהופיע בתגובה מופיע הקוד nofolow.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *