דומיינים וקידום אתרים

במהלך השנים נוצרו הרבה מאוד מיתוסים על דומיינים שבחלקם יש אמת, ובחלקם אפשר להניח שמה שמנסים למכור לנו רחוק מאוד מן המציאות. בפוסט זה, נביא גם דוגמאות למיתוסים כאלו ונבחן אותם.

תקופת הרישום של דומיין והשפעתו על קידום אתרים

כמעט אצל כל חברת אחסון, תוכלו למצוא לפחות עמוד אחד שטוען כי רישום של דומיין ליותר משנה עוזר בקידום האתר במנועי חיפוש. לעומת זאת, אם תשאלו את מקדם האתרים הממוצע,הוא יגיד לכם שמה שחשוב באמת זהו הוותק של הדומיין ללא קשר לתקופת החידוש שלו.

כך או כך, לגוגל יש גישה גם לתקופת החידוש וגם לוותק הדומיין, וזאת דרך נתוני ה – Whois. גם אם מניחים שלתקופת החידוש יש חשיבות מסוימת, הרי שלוותק הדומיין יש חשיבות גדולה פי כמה וכמה. למעשה, הסיכון העיקרי בתקופת רישום קצרה הוא שתשכחו לחדש את הדומיין…

דומיינים זולים מזיקים לקידום

האם דומיינים כגון .info ו – co.cc אכן מזיקים לקידום האתר? למרבה הפלא, ייתכן מאוד שכן! כיצד ניתן להסביר זאת?

הדומיינים האלו הם דומיינים זולים במיוחד ולכן נקנים בכמויות גדולות על ידי בוני אתרים וסוחרי דומיינים. כאשר מתחילים לצוץ ברשת הרבה מאוד אתרי ספאם ואתרים באיכות נמוכה תחת הסיומות הזו, גוגל עלול להפחית בחשיבות של כלל האתרים המשתמשים בסיומת זו, מתוך כוונה להגן על איכות התוצאות ועל הגולשים.

לדוגמה, הדומיינים תחת סיומת .co.cc ניתנו במחיר זול מאוד ולעיתים גם בחינם, כך שהם נוצלו לרעה ובנקודה מסוימת הוחלט בגוגל להוציא את מרבית האתרים שישבו תחת הסיומות האלו מהאינדקס.  מי שהאתר שלו דווקא לגיטימי ומרגיש שהוא נפגע, יכול אמנם להגיש בקשה לבחינה מחדש, אבל אין ספק שמדובר בחוויה לא נעימה.

דומיינים בעברית הם דרך בטוחה להגיע למקום גבוה

עד השנה האחרונה, הרבה מאוד אנשים אכן קנו דומיינים בעברית במטרה לקדם אותם על מילות המפתח שנמצאו בשם הדומיין. השיטה הזו עבדה לא רע במשך מספר שנים, אך בשנה האחרונה נראה היה כי גוגל ישראל מתחיל להוריד מעט בחשיבות של הדומיינים האלו. במהלך מספר הזדמנויות אחרות, אמרו גם בכירים בגוגל העולמית שהם שוקלים האם אין יותר מדי חשיבות למילות המפתח בשם הדומיין.

בכל מקרה, אי אפשר לבסס קידום של אתר על קניית דומיין בעברית בלבד. יש לדאוג גם לקדם אותו בדרכים הקלאסיות כגון בניית קישורים והוספת תוכן איכותי. מעבר לכך, חשוב לזכור שעבור הגולש לא תמיד מדובר ביתרון מכיוון שעל מנת להקליד שם הדומיין, הוא צריך לעבור בין כתיבת התחילית בעברית ובין כתיבת הסיומת באנגלית…

אפשר להתעשר מקנייה ומכירה של דומיינים

הטענה הזו היא טענה נפוצה ובהחלט אפשר לדרוש על דומיינים אטרקטיביים מחירים גבוהים. העניין הוא שדומיינים כאלו בדרך כלל נמכרים במהירות, במיוחד אם איגוד האינטרנט העולמי מחליט על הוספת סיומת חדשה כמו הסיומת .co (בלי תוספות) שאושרה לפני זמן מה.

בנוסף, יש להיאזר בהרבה סבלנות וקור רוח, ממש כמו בבורסה. אם ממהרים ומוכרים דומיין במחיר זול מדי או שקונים דומיין במחיר גבוה מדי, אפשר להפסיד סכומים נאים וחבל. כמו כן, מומלץ להתנסות במספר מקורות שונים למכירת וקניית דומיינים : פורומים, אתרי מכירות פומביות ואנשים שמתמחים במציאת דומיינים שפג תוקפם ומועמדים למכירה.

אגב, מבחינת קידום אתרים, היתרון העיקרי של רכישת דומיין ותיק היא לא בהכרח ה – PR המספרי שלו, אלא הקישורים המפנים אליו. לדומיין כזה יהיה סוג של פוש כאשר מקדמים אותו מכיוון שגוגל עדיין מסתכל על הקישורים גם אם האתר היושב על הדומיין התחלף.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *