ראיון עם דניאלה והתמודדות עם מציאת עבודה בתחום

שלום דניאלה ספרי לי קצת על עצמך? איך הגעת לתחום ?

האמת שהרבה קוראים לי דניאלה, מאמינה שזה בגלל שאני בוחרת לכתב את השם שלי בכתיב צרפתי 🙂 . הסיומת EL  מהווה שיוך למין נקבה.

בכל אופן, אם נחזור לשאלה שלך, אל תחום הקידום הגעתי בדרך יחסית מקורית, כך אני חושבת.

יש לי תואר בצילום וגרפיקה, למדתי במכללה בקרית אונו. עשיתי פרויקט גמר ממש מגניב, סביב נושא של כיתוב קעקועים, פגשתי כל מיני אנשים מיוחדים ברחבי הארץ, היה מסע מרתק.

אני יודעת שלך גם כן יש קשר ישיר לנושא הקעקועים, מצחיק שאנחנו יושבים כאן היום ומשוחחים, וכל אחד קשור לנושא מזווית אחרת.

כשסיימתי את לימודי הצילום, חיפשתי עבודה בתחום, עם כל האתגר שבעניין מצאתי עבודה כצלמת in house  בחברת אופטיקנה. אלפי זוגות משקפיים צלמתי, ראיתי את כל הסוגים והצורות, ראיתי מותגי יוקרה וגם לייניים שהיו ידידותיים במחיר עבור מעמד הביניים. נהניתי מכל רגע!

צלמתי הכל מהכל, עד שהגיע שלב שכבר לא נותר מה לצלם. שעות העבודה פחתו משמעותית עד לנקודה שבחרתי לסיים את עבודתי שם. עד היום אני זוכרת משפט שהיו אומרים לי העובדים כאשר היו מגיעים אלי לסטודיו, "וואי לא נמאס לך לצלם משקפיים כל היום" התשובה שלי הייתה קצרה וכנה, "לא, אני אוהבת את זה".

הייתי צריכה למצוא  משרה חדשה באופן מידי, מצאתי אבל לא בתחום הצילום, התחלתי לעבוד במוקד של אחת מקופות החולים. לאחר כמות לא מבוטלת של חודשים שם, עושה עבודה מונוטונית ונטולת אתגר מחשבתי, בחרתי לעשות עם עצמי פסק זמן. להציף שאלות לאוויר כגון: מה אני רוצה לעשות בחיים? איפה אני רוצה להיות ועוד. בעקבות השאלות הובלתי את עצמי אל תוך עימות פנימי, של מה הכי מתאים לי. ומה שבחרתי לעשות היה לנתח ולאפיין את התכונות שדרשה ממני המשרה בחברת המשקפיים.

הרי לאנשים מהצד זה היה נראה כנראה מאוד משעמם לצלם כל יום אותו דבר. יצרתי רשימת תכונות שבאו לידי ביטוי במשרת הצילום, ואמרתי לעצמי שאני לא בנאדם שאשאר 20 שנה בתפקיד שלא מהווה לי אתגר ועניין, אני אחפש מקצוע חדש שמכיל / מצריך את התכונות שבזכותן ידעתי לזהות שאהבתי מה שעשיתי.

אתה בטח רוצה לדעת אילו תכונות מניתי לעצמי, אז הינה: יצירתיות, יכולת פתרון בעיות, אתגר, סקרנות, חשיבה מחוץ לקופסא, עצמאות, העשייה שהובילה לתוצר מוחשי, ועוד.

אחרי שהייתה לי רשימה ברורה של תכונות, חשבתי על תחום. איזה תחום עוד מעניין אותי, והבנתי שאינטרנט, (כמובן שהחשיבה אז כלפי אינטרנט הייתה שונה ממה שכיום מבחינת רמת ההכרות) אבל אהבתי את הכח העצום שיש בזה, מבחינת כמויות המידע ושעל כל נושא בעולם יכולתי למצוא תשובות.

נכנסתי אל אתר של חיפוש עבודה, עשיתי סיווג לפי תחום: אינטרנט, מקום: השרון / מרכז ו-חפש…

הגעתי למסך חדש, ונחשף בפני עולם שלם שלא הכרתי. ובעיקר אני זוכרת שרב המודעות היו באנגלית ועם הרבה  קיצורים וראשי תיבות. תחילה זה היה נראה מפחיד, כי לא הכרתי שום דבר!

בחרתי לקחת משרה מסוימת ולפרק לגורמים את מרכיבי ודרישות המשרה. כל דבר שלא ידעתי או הכרתי, עשיתי>גוגל. אני זוכרת שעניינו אותי התוצאות שהופיעו בעבור הראשי תיבות> SEO .

ומפה לשם הבנתי שיש לי עניין בזה, אך היה לי חשוב להכיר אנשים שעוסקים בתחום ושקצת יספרו לי על העבודה בפועל. ואכן נפגשתי ודברתי עם אנשים שעוסקים בתחום וזה המשיך לעניין אותי.

השלב הבא מבחינתי היה, ללמוד את הנושא בצורה מסודרת. חיפשתי מכללות בתחום, עשיתי השוואות של סילבוסים בין כולם.

לקראת השיחה איתך, סיקרן אותי לחזור ולמצוא את הקובץ שיצרתי ולהסתכל עליו בפרופורציה של זמן לאחור. האמת שזה מגניב! הייתי מאוד ומוסדרת וממוקדת בנושא.

אחרי שניגשתי לכל המכללות וביצעתי השווה בין כל הפרמטרים, בחרתי להתחיל ללמוד בקורס שלך.

נרשמתי. שילמתי. למדתי וסיימתי בהצלחה 🙂 .

ככה הגעתי לתחום.

מה היו הציפיות שלך? כמה זמן את בתחום ? איזה תפקידים עברת בתחום ?

אני נקראת Junior מכיוון שאני שנה וחצי בתחום. לאחר הלימודים התחלתי לעבוד  בagency בתפקיד של seo accounts manager.

עבדתי שם שנה, חברה שעוסקת בשוק המקומי-ישראלי. נהניתי מכל רגע.

במלאו השנה הבנתי עם עצמי שיש לי רצון ושאיפה לעבוד בחברה אשר עוסקת בשוק הבינלאומי.

התקבלתי-

התחלתי במקום העבודה החדש. היה בו כל מה שחלמתי לעצמי: עבודה בצוות, ביצוע SEO בשוק הבינלאומי, תנאים סוציאליים מעולים – ההייטק בהתגלמותו :).
מה שהתגלה לי רק בשלב מאוחר יותר זה שהחברה, הייתה בתהליכי הנפקה בבורסה, המהלך הזה לא צלח להם והתוצאה הייתה שמעל 50% מעובדי החברה פוטרו.
הכאב והאכזבה הם עצומים-
למה? כי כל המהלך שביצעתי נפל לטמיון, כל כך רציתי שיהיה לי ניסיון בשוק הבינלאומי בעיקר מהמחשבה קדימה של מעכשיו- יהיה לי ניסיון שהוא מהותי לנישה אליה כיוונתי. הספקתי לעבוד שם חודש אחד בלבד, כך שמבחינת קורות החיים המקום החדש בכלל לא היה רלוונטי, חזרתי לנקודת ההתחלה.

נאצלתי לחפש מחדש עבודה, על כל התהליך שמשתמע מכך קביעת ראיונות, ביצוע מבחנים, המתנה לתשובות, מתח, הכל מחדש.

אשמח לשמוע ממך על האתגר במציאת עבודה טובה בתחום ? איך זה עובד ? היכן מצאת משרות מתאימות ?

אני יכולה להגיד לך שמה שהכי עזר לי באתגר הזה היה להישאר ממוקדמת מטרה! להזכיר לעצמי דברים שעשיתי בתחום, הצלחות ובעיקר אופטימיות שבסופו של דבר אם לא אוותר לעצמי, אגיע למקום שיהיה הכי טוב עבורי. באמת, להיות ממוקד ולא לזוז מזה. זו מלחמה פסיכולוגית עם עצמך, אתה וודאי יכול לתאר לעצמך שהיו לעיתים ירידות במצב הרוח, ולעיתים מחשבות שחלפו בנוגע למה אעשה אם לא אמצא, אבל אהבה שלי לתחום היוותה את מרכז החיפוש והדרייב שהיה בי.
החיפוש שלי היה במגוון מישורים:

  1. אתרי חיפוש משרות: אולג'ובס, ג'וב מסטר, ג'ובנט,דרושים ועוד.
  2. פניתי לחברות השמה: רציתי שהיה להם את קורות החיים שלי ולשמוע אם יש אצלם משרות בתחום.
  3. פייסבוק: הצטרפתי לכל קבוצה אפשרית, שעשויה להיות רלוונטית לחיפוש שלי.
  4. עשיתי פנייה ישירה במייל אל חברות שהייתי רוצה לעבוד אצלם.
  5. מכרים: סיפרתי והצפתי את הנושא שאני מחפשת עבודה.

ספרי לי קצת על ראיונות עבודה שהיית בהם ?

אני יכולה לומר לך שלא וויתרתי על שום ראיון, גם אם המשרה בטלפון נשמעה לא בדיוק מה שאני מחפשת, העדפתי להגיע, להכיר את האנשים , לשוחח פנים אל פנים ולראות פיזית את מקום העבודה.

היה ראיון שקבעו לי אותו לשעה 18:00 בערב, הגעתי, המתנתי ואף אחד לא הופיע, רק אחרי דקות ארוכות של המתנה (חשבתי כבר ללכת, רציתי להישאר ולבדוק מה תהיה ההתפתחות) הופיעה בחורה נחמדה ששאלה למה הגעתי, הסברתי שבאתי לראיון ב ,SEO אמרה לי לחכות עוד רגע. כאשר היא חזרה, אמרה לי שמנהל המחלקה חולה, וששכחו להודיע לי. מהפרצוף ההמום שלי היא הבינה שזה כנראה לא מעוניין אותי שהוא חולה ושימצאו משהוא אחר שיעשה את הריאיון כי כבר אני כאן!

המתנתי עוד לא מעט דקות, עד שהופיע משהוא חדש. גבר בלוק אירופאי, לבוש בחליפה, עניבה, תסרוקת לצד, הוא מציג את עצמו, אנו לוחצים ידיים ונכנסים לחדר ישיבות.

הוא לא ידע עברית אז הריאיון היה כולו באנגלית, שזה היה בסדר אבל מה שלא היה בסדר, היה מטלת הבית שהוא נתן לי לעשות בסוף.

הוא נתן לי כתובת של שני אתרים שלהם, ביקש שאעשה אופטימיזציה onsite + בניית אסטרטגייה לשני האתרים. הייתי המומה מהדרישה שלו. והיה לי ברור שאני לא אעשה את המשימה ושאני לא מעוניינת לעבוד שם. הם היו שילוב של זלזול וניצול גם יחד!

צריך לזכור שכשהולכים לראיונות, גם מי שמחפש עבודה בוחן ובודק את המקום.

ראיון אחר שהגעתי אליו, חברה מאוד גדולה ומבוססת, הגעתי לקבלה, ציינתי שהגעתי לראיון, אמרו לי שהכינו לי מבחן, פקידת הקבלה ליוותה אותי אל עמדת מחשב אשר הייתה ממוקמת במרכז open space איפה שכולם עובדים! שאלתי אם יש אפשרות לעשות את הבחינה בחדר אחר, היא ענתה לי בנחרצות ובקרירות עזה שלא, כאן עושים את זה. במקרה הזה יכולתי פשוט להגיד שלא מתאים לי ולוותר, היחס היה נוראי, הרגשתי שלא אכפת להם בכלל מהמועמד שהגיע אליהם. בחרתי לשנות את החשיבה ולהתייחס לבחינה הזו כתרגול שלי עם עצמי, להתעלם מהגישה שלהם ופשוט שאני אתמודד עם עוד ועוד שאלות התחום. ידעתי שאני לא רוצה להיות שם.

תנאי שכר ? תנאי שכר מגוחכים ?

לגבי תנאי שכר, אני יכולה לומר לך שיש פערים גדולים דבר ראשון בין חברות שעוסקות בשוק הבינלאומי לבין חברות שעוסקות בשוק המקומי. דבר שני יש פערים גדולים בין משרה שאתה מגיע אליה ללא ניסיון בכלל ובין משרה שאתה מתמודד אליה עם יותר ניסיון.

השכר למתחילים הוא שערורייתי! אם רק היו קובעים רף שהוא הגיוני וסביר, אבל מה שקורה זה שמי שמחפש עבודה כשהוא ללא ניסיון, מתפשר, המעסיק מנצל את המצב ומציב לו עובדה של אנחנו משלמים 5000 ₪ אבל אתה תלמד אצלנו המון.

מה היא משרת החלומות בענייך ? מה השאיפות שלך בתחום ?

משרת החלומות בעיניי תהיה לעבוד במקום שרמת המקצועיות בתחום גבוהה, שתהיה השקעה מצד החברה מבחינת חשיפה ולמידה של נושאים חדשים שצצים בתחום, מבחינה חברתית-גיבושים, מבחינת תנאים סוציאליים וכמובן יציבות.

אני רוצה להגיע למשרת ניהול צוות של SEO  מכיוון שניהול משלב ידע מקצועי וגם עיסוק אישי -פרטני באנשי הצוות, זה נשמע תפקיד מעניין ומאתגר לעשות. כרגע אני עוד רוצה להתמקצע בתחום ואני בטוחה שגם השלב של ניהול יגיע 🙂 .

מה היית ממליצה לחבר'ה שרק עכשיו מסיימים את הקורסים רגע לפני שהם שולחים קורות חיים

מה לבדוק ? מה כדאי לדעת ? ולמה לצפות ?

יש לי כמה טיפים לתת לכם:

  1. תשקיעו במהלך הלימודים, בצעו משימות ובעיקר אל תוותרו על הפרויקט גמר! הוא עשוי להעניק כרטיס כניסה למקום עבודה הראשון.
  2. צרו משהוא משלכם, אני למשל כשסיימתי בניתי לי אתר במערכת וורדפרס, שהוא בעצם בלוג שמכיל מגוון של תכנים. זה נותן תוספת של נקודות זכות 🙂 .
  3. תיגשו לתהליך הזה מתוך מודעות שתנאי השכר אינם מטורפים בהתחלה, אבל תהיו ערניים כלפי מה מציע לכם מקום העבודה מעבר לשכר. (אם הגעתם לשלב של חוזה תוכלו לעלות את הנושא של מדרג שכר וככה אולי יהיה לכם מעט נחת בפאן הזה- עשיתי את זה במשרה הראשונה שלי!).
  4. כמו שסיפרתי כאן בהתחלה, חלק נכבד במסע החיפוש העבודה הוא פסיכולוגי, אל תוותרו, אל תתייאשו, תרצו את זה מספיק> וזה יקרה!
  5. כל מקום שמזמן אותם, תלכו, זאת בכדי שתוכלו להגדיל את רשת האנשים שתכירו בתחום, זה חשוב.
  6. תצטרפו למגוון של קבוצות מקצועיות בתחום, כך תעשירו את הידע דרך דיונים שקורים שם, וגם תכירו אחלה אנשים, שסה"כ אוהבים את מה שאתם אוהבים :).

 המסקנה של כל המסע הזה היא שאל תתייאשו ובעיקר אל תוותרו על מה שאתם אוהבים לעשות !

דניאל מוסקוביץ קידום אתרים

יצירת קשר עם דניאל

דף הפייסבוק של: דניאל מוסקוביץ

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *