אזהרה של אתר נגוע ב - Malware

בפוסט הקודם הצגנו בפניכם מספר שגיאות נפוצות המדווחות על ידי כלי מנהלי האתרים של גוגל, והסברנו מהי המשמעות שלהן וכיצד ניצן לפתור אותן. בפוסט הנוכחי נציג עוד מספר שגיאות נפוצות.

תוכנות זדוניות, Malware

תוכנה זדונית, Malware או רוגלה בעברית, היא בדרך כלל תוכנה היושבת על מחשבו של מנהל האתר ושותלת באתריו קוד מזיק בשפת Javascript או שפת סקריפטים אחרת. ברגע שגולש אחר מבקר באתר הנגוע, התוכנה המקורית מועתקת אל המחשב שלו וממשיכה להפיץ את עצמה. התוכנה מצליחה לקבל גישה את השרת של האתר באמצעות סריקה של חשבונות FTP (פרוטוקול חיבור לאתרים) שהפרטים שלהם נמצאים על המחשב.

במקרים מסוימים, האקר יכול לשתול קוד דומה באופן ידני ובכוונה תחילה, אך אלו המקרים היותר נדירים.

למרבה הצער, גוגל לא יודע לזהות את כל סוגי ה – Malware, ולכן כל בעל אתר חייב להתקין על המחשב אנטי וירוס שסורק ומנטר תוכנות זדוניות באתרים תוך כדי גלישה. לאחר שמתגלה קוד זדוני באחד האתרים, יש לערוך את קבצי המקור שלו ולהסיר את הקוד הבעייתי משם. הקוד בדרך כלל נמצא לאחר תג ה – HTML המסיים ולכן קל לזהות אותו.

דרך נוספת להגן מפני הדבקה בעתיד היא להשתמש בפרוטוקול העברת קבצים מוצפן כמו SSH.

Malware וגוגל

מבחינת קידום אתרים, קוד שמקורו בתוכנת Malware יכול לגרום לנזק עצום. הסיבה היא שאם גוגל מזהה באתר קוד כזה, הוא חוסם את הגישה אליו ממנוע החיפוש ומציג לגולשים הודעה שהאתר עלול להזיק למחשב שלהם ואם יבחרו להמשיך, הם עושים זאת על אחריותם בלבד.

אזהרת תוכנה זדונית מגוגל

רק לאחר שמנהל האתר ניקה אותו מקוד זדוני, הוא יכול לבקש בדיקה מחדש דרך כלי מנהלי האתרים, בדיקה שבדרך כלל לוקחת יום או יומיים ואם האתר עבר אותה בהצלחה, האזהרה שגוגל מציג תוסר.

תוכן כפול

אמנם לא מדובר בבעיה של ממש, אבל הנושא חשוב מאוד בפני עצמו וניתן לשלוט בו דרך Webmaster Tools. בהרבה אתרים יש מספר עמודים זהים או מספר עמודים שמציגים את אותו מידע בסדר שונה.  מבחינת הגולש מדובר באותם דפים, אבל מכיוון שלכל עותק של הדף יש כתובת מעט שונה, גוגל רואה כל עותק כדף בפני עצמו ומסיק שבאתר יש יחסית הרבה תוכן משוכפל. באתרים מסוימים, כפילות התוכן הזו יכולה לגרום לירידה בדירוגים, ובחו"ל היו לא מעט אתרים שנפגעו בדיוק בגלל הסיבה הזו לאחר שעדכון "פנדה" נכנס לתוקף.

באמצעות Webmaster Tools  אפשר להגדיר כי פרמטרים מסוימים בכתובת העמוד יהיו שקופים מבחינת גוגל והוא לא יתייחס אליהם בזמן הסריקה.  יותר מכך, אפשר לבחור תבניות מסוימות של כתובות ולציין בדיוק מהו התוכן הבעייתי בהן וכיצד על גוגל להתייחס אליהן. לדוגמה, אם יש שני עמודים באינדקס שאחד מהם מציג רשימת שמות בסדר עולה והשני בסדר יורד באמצעות אותו פרמטר, אפשר להגדיר שבשני העמודים האלו,השוני בתוכן הוא מסוג Sort  (סידור) ושעל גוגל לסרוק רק את העמוד עם הפרמטר שמורה על סדר יורד…

זמן עליית האתר

הנושא אחרון שנדון בו הוא זמן עליית האתר. לזמן עליית האתר אמנם אין עדיין השפעה קריטית על קידום אתרים גרידא, אבל הסבלנות של הגולשים הולכת ויורדת עם השנים, ולכן אתר איטי במיוחד הוא עדיין אתר בעייתי משהו מבחינת נוחות שימוש והמרה (Conversion).

Webmaster Tools יכול להציג את זמן העלייה הממוצע של האתר אצל הגולשים השונים (לא בהכרח המהירות שבה העכביש של גוגל קורא את הדף) ולציין האם הוא עולה מהר יותר או לאט יותר מרוב האתרים שנבדקו.

במידה והאתר עולה לאט יותר, יש תוספת לדפדפן Firefox  אותה אפשר להוריד ולהתקין כדי לקבל דו"ח אופטימיזציה מפורט יחסית על זמן עליית האתר. התוספת לא מתעדכנת על בסיס קבוע ואין אפילו גרסה שלה לכרום, אבל היא מספיקה כדי לתת איזשהו קצה חוט להתחיל ממנו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *