קיצורי דרך בקידום אתרים
קידום אתרים הינו תחום חדש יחסית המתפתח כל הזמן ועם זאת, סף הכניסה אליו אינו גבוה במיוחד מכיוון שאין שום גוף או מוסד רשמי המלמד אותו במסגרת תואר אקדמאי (אם כי ניתן בהחלט ללמוד אותו במסגרת קורס קידום אתרים המעניק תעודה). השוק מוצף במקדמי אתרים בעלי רמות שונות של ידע ובעיקר ניסיון של קידום אתרים בפועל .
מהצד של הלקוח, הוא אינו תמיד יודע מה בדיוק מוכרים לו, ובעיקר לא תמיד מודע לסכנות שבפעולות קידום אתרים לא מקצועיות. מצב בעייתי זה יוצר פתח לכניסה של הרבה מאוד מקדמי אתרים לא מקצועיים לשוק, מקדמי אתרים אשר מחפשים את השיטות המהירות ביותר לקדם את האתר עבור הלקוח מבלי לחשוב על ההשלכות לטווח הארוך.

קיצורי דרך נפוצים בקידום אתרים
אחת השיטות הנפוצות ביותר הנמצאות בשימוש על מנת להביא אתר לראש תוצאות החיפוש היא שימוש בכלים אוטומטים אשר מפיצים מספר אסטרונומי של קישורים לאתר הלקוח ברחבי הרשת ללא שום אבחנה או סינון בפרק זמן של מספר ימים או שבועות לכל היותר. לחילופין, ישנם בעלי אתרים שקונים קישורים מאתרים אחרים , קישורים שאמורים להיות חזקים במיוחד. בתיאוריה, ככל שיותר קישורים כאלו יפנו אל האתר, כך הוא יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בפועל, מנועי החיפוש (ובמיוחד גוגל) יכולים לזהות התנהגות לא טבעית שכזו ועלולים להעניש את האתר בכך שיעבירו אותו למקומות לא ריאלים או חמור מכך, יסננו אותו החוצה מתוצאות החיפוש כך שלא יופיע כלל בדפי התוצאות!
בסופו של דבר,לא רק שבעל האתר לא מקבל יותר גולשים , הוא עלול אף להגיע למצב שבו התנועה לאתר ממנועי חיפוש נפסקת לחלוטין והמשמעות מבחינה עסקית היא איבוד של 50-60% מתנועת הלקוחות הפוטנציאלים (זהו שעור הגולשים שבדרך כלל מגיע ממנועי חיפוש).
לעיתים קיצורי הדרך אינם מסוכנים כל כך, אבל הם מבזבזים את כספו של הלקוח מבלי להביא תוצאות . קיצורי דרך כאלו הן בדרך כלל שיטות מיושנות של קידום אתרים שעבדו בעבר וכיום כבר אין להן השפעה חיובית : לדוגמה, דחיפה של הרבה מאוד מילות מפתח רלוונטיות בטקסט בחלק התחתון של האתר שמרבית הגולשים כלל לא קוראים אותו. דוגמה דומה נוספת, דחיפת מילות מפתח לתג מיוחד הנקרא באופן לא מאוד מפתיע תג מילות המפתח (Meta Keywords) . בעבר מנועי החיפוש אכן התייחסו בעיקר לצפיפות ופיזור מילות המפתח במקומות אלו, אך כיום הם מתוחכמים הרבה יותר ולשיטות לא טבעיות שכאלו אין כאמור כמעט השפעה.

בשביל קידום טוב צריך אתר טוב
המשותף לכל השיטות האלו שהן בדרך כלל מתרכזות יותר באספקטים השוליים של קידום אתרים ולא מנסות להביא ערך אמיתי לגולש. לעומת זאת, מקדמי אתרים מקצועיים יודעים שאין באמת קיצורי דרך וקידום אתר לטווח הארוך דורש מהם לדאוג גם לגולשים וגם למנועי החיפוש : אתר המציג תכנים איכותיים ובנוי בצורה ידידותית ונוחה למשתמש, יהיה אטרקטיבי גם למנועי החיפוש שבסופו של דבר מנסים "לחשוב" כמה שיותר כמו הגולש הממוצע. אותם אלו שמחפשים קיצורי דרך , בדרך כלל מתעלמים לחלוטין מהאספקט הזה ומעדיפים להתרכז רק באותן פעולות שקל ובעיקר זול לבצע.
לסיכומו של עניין, אין קיצורי דרך אמיתיים בקידום אתרים ובהחלט יש סיבה לתקופת ההתחייבות הארוכה שחברות קידום האתרים הגדולות והמנוסות דורשות לעיתים מהלקוח. ככל שהלקוח הממוצע ייטיב להבין זאת, השוק כולו ירוויח מכך ואלו אשר מציעים קיצורי דרך או עיגול פינות ייפלטו החוצה ממנו.

2 תגובות
  1. אורי
    אורי says:

    ללא ספק כשרוצים לקדם אתר לאורך זמן, לשמור על יציבות ומיקום ארוך טווח – אין קיצורי דרך.

    גם אם יש קיצור דרך כזה או אחר שכרגע עוד עובד, כנראה שבאחד העדכונים הבאים הדבר אינו יחזיק.

    לגבי כלים אוטומטיים, זאת בכלל דרך נהדרת לעוף מהתוצאות.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *