איש מרצה ומאחוריו כתוב SEO

 

6 הכלים ההכרחיים לקידום אורגני בגוגל

מי חייב לקרוא את המאמר הבא? בעלי אתרים, בעלי עסקים, מקדמי אתרים, בעלי חברות לקידום אורגני וקידום, ובכלל – כל מי שרוצה להבין מה האפשרויות החזקות והיעילות ביותר כיום בשוק לא פחות מאינסופי.

"קידום אורגני בגוגל" הוא מעין משפט קסם שכל בעל אתר כבר שמע עשרות פעמים, הבסיס להקמת אינספור עסקים קטנים וגדולים והמקום ממנו מתחילים אינספור מהלכי שיווק הנאמדים בעשרות מיליוני דולאריים בכל העולם. עם כל הידע, בעלי המקצוע, אינספור המאמרים, הבלוגים והתכנים השונים – כשמצמצמים לרגע את הפרספקטיבה לשורה התחתונה – בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל יש מקום לעשרה אתרים בלבד. השלושה הראשונים מקבלים את רוב התנועה, וההבדל בין הראשון לשלישי הוא של עשרות אחוזים.

השאלה הנשאלת היא איך, בעזרת קידום אורגני, מגיעים לאותם המקומות. בסופו של דבר, כל מקום אחר לא יהיה מספיק טוב לעסק שלך, והתשובה לשאלה הזו נמצאת כאן, בהמשך – ברשימת הכלים ההכרחיים לקידום אורגני, כלים שהופכים את הקידום למכונה משומנת היטב שאינה מפסיקה לעבוד בשבילך.

כל התורה על רגל אחת: עוד דקה ועשרים שניות תדעו את כל הבסיסים על קידום אתרים אורגני

כדי להבין את הכלים לקידום אתרים, כדאי להבין כמה דברים בסיסיים – אבני הפינה של קידום אתרים אורגני ומה שהכלים הבאים בנויים לעשות:

  1. קידום נשען על מחקר מילות מפתח – אתה יודע מה מילות המפתח המשתלמות ביותר ומה התחרות עליהן? זה הבסיס לכל מהלך. אינך יודע? עצור הכול – והתחל לחקור.
  2. דירוג – שלך, של המתחרים, לפי מילות מפתח, לפי קטגוריות ולפי מוצרים. דע לא רק מול מי אתה מתחרה, אלא הכר כל ענף ואספקט בשוק שלך, כי ידע זה כוח.
  3. תוכן הוא המלך – משפט ידוע שמסביר בצורה הפשוטה והישירה ביותר עד כמה חשוב תוכן מקורי ומעניין לצורך קידום אורגני, ועד כמה יכול להיות מאתגר לייצר אותו, כשעולם שלם מנסה לעשות בדיוק את אותו הדבר.
  4. מערך קישורים – כשמישהו מצביע עליך ואומר: "הוא הכי טוב! לכו אליו!" זה טוב, אבל כשמישהו מפורסם ובעל שם אומר את אותו הדבר, זה פשוט מעולה. השגת קישורים לאתר שלך היא אומנות, וללא הכלים המתאימים מדובר במשימה קשה במיוחד.
  5. סילוק קישורים – קישורים גרועים הם עניין גרוע יותר ממחסור בקישורים. חשוב שתדע איך לסלק את השם הרע שלך מהרשת באמצעות כלים חכמים.
  6. התעסקות טכנית – מעבר ליצירתיות, לידע, לקשרים ולתוכן, יש לא מעט עניינים טכניים בעולם קידום האתרים האורגני. חבל לבזבז עליהם זמן אם יש כלי שיכול לעשות את זה עבורכם, וטוב יותר ממה שהייתם עושים בעצמכם.

בחרנו את הכלים החזקים ביותר לקידום אתרים אורגני: לקרוא וליישם בהקדם

זכוכית מגדלת עם המילה keywords
מחקר וניתוח מילות מפתח

הגישה למילות המפתח שלך פשוטה וזמינה, וכיום כמעט כל בעל אתר יודע היטב איך לבצע חיפוש פשוט בכלי מילות המפתח של גוגל ולהתחיל לאסוף מילים. עם זאת, אם זה היה כל כך פשוט, לא היה כל צורך במקדמי אתרים מקצועיים. אבל העובדה היא כי הכוח אינו נשען על המילים הללו, אלא על היכולת של בעל מקצוע לנתח את המידע שסביבן, ולייצר מהלך קידום אורגני שמכיל את השילובים הנכונים ביותר – לחסוך לכם משאבים ולייצר תוצאות בעלות משמעות, או כמו שאמרנו קודם: שלוש התוצאות הראשונות בעמוד הראשון.

Term Explorer – כלי מעולה לניתוח אינפורמציה, כולל השוואה בין המונחים לפי המשתנים החשובים ביותר, ונותן לך ברגע אחד את המידע על העמודים של המתחרים שלך, בהקשר של מילות המפתח הרלוונטיות: כמות הפעמים שהמילה מופיעה, כמות הקישורים שהם מקבלים, הציונים השונים שלהם במנועי החיפוש, מחיר ממוצע לקליק בשיווק ממומן בגוגל, כמות חיפושים ממוצעת בחודש וכיוצא באלה.

דירוג

מעקב הדוק אחרי המיקום של האתר שלך בכל אחד ממשפטי המפתח וממילות המפתח בהם אתה משתמש לקידום הוא כלי בעל ערך רב, שכן הוא מאפשר לך למקסם את היעילות של מהלכי הקידום שלך גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן, ובצורה זו חוסך משאבים בצורה יוצאת דופן. איפה להשקיע, מה עובד ומה פחות, ואיפה יש אחוז המרות מתקבל על הדעת – המידע הזה שווה זהב, ובלעדיו אתה הולך כעיוור במרחבים האינסופיים של השיווק הרשתי.

SEM RUSH – כלי אוטומטי שפועל גם בארץ וחוסך לך שעות ארוכות של מעבר ידני בין עמוד לעמוד באינספור עמודי הרשת. הכלי נותן לך דו"ח מפורט ועדכני על ביצועי מהלך הקידום שלך ברמת השורה התחתונה: איפה העמוד שלך מופיע בגוגל במונח אותו אתה מקדם.



יעילות התוכן

תוכן הוא המלך – זוכר? אז אין אלא לייצר עוד ועוד תוכן מקורי ואיכותי, ולעורר עניין לא רק בקרב הקהל שלך, אלא גם בגוגל בכבודו ובעצמו.

Buzzsumo – כלי בתשלום שמאפשר לך לראות איזה תוכן עובד על מילת מפתח זו או אחרת: אצלך, אצל המתחרים ובכלל. הוא מספק לך לא רק תמונת מצב, אלא השראה מעולה, כיוון עבודה ומידע עדכני על המאמרים שעובדים, על המאמרים אותם משתפים בפייסבוק, בטוויטר, בפינטרסט וכיוצא באלה, ובקיצור – מידע ששווה לך הרבה כסף.



בניית מערך קישורים

אין צורך להכביר מילים – מערך הקישורים לאתר שלכם הוא נכס צאן ברזל. כלים טובים ליצירת קישורים הם דבר הכרחי לחלוטין, ובעיקר היכולת לדעת איפה אתה עומד מול המתחרים שלך בכל רגע נתון.

הנה שני תוספים לכרום / לפיירפוקס: Moz SEO Toolbar  וחברו הטוב ביותר – Majestic Backlink Analyzer. הראשון נותן לך את כל המידע על ה-SEO באתר בו אתה נמצא בזמן אמת. השני נותן לך ניתוח של מספר הקישורים לעמוד, לדומיין, כמה דומיינים מצביעים על הדומיין הזה, כמה דומיינים מצביעים לאתר הזה, ציון לעוצמת הקישורים שלו, כמה אמינים הקישורים הללו ועוד, וכל אלה – בחינם (המנויים מקבלים עוד כמה כלים, חזקים עוד יותר).


כלי להסרת קישורים

פחות נפוץ, אך מי שעשה טעויות בעבר או עמד תחת התקפת SEO בקישורים "שחורים" או "אפורים", כדאי שינקה את הרשומות ושיוודא שהלינקים הללו אינם פוגמים בקידום שלו.

DISAVOW – התכחש ללינקים הפוגעניים עם הכלי החינמי של גוגל: תן הוראה פשוטה לגוגל לא לעקוב (Notfollow) ותן לו קצת זמן לעבוד. בפעם הבאה, אל תאסוף קישורים מפוקפקים מראש.

הצד הטכני של הקידום

תוכן, קישורים, עדכונים, מחקרים… בסופו של דבר, אם האתר עצמו אינו עומד על הרגליים בצורה האופטימאלית, גוגל לא אוהב את זה.

תוסף WooRank צולל לאתר שלך (או של המתחרים שלך) ואומר ונותן לך דו"ח על כל מה שמצריך תיקון, ואפילו מציע רשימה שמאפשרת לך לעבור ולתקן אחד-אחד. זהו כלי חזק בגרסתו החינמית, ובתשלום אפשר לקבל עוד תכונות.

מאמר זה נכתב ע"י אקסטרה קידום אתרים www.seo-extra.com

1 תגובה
  1. nirocom
    nirocom says:

    נושא נוסף שלא הודגש בכתבה וחשוב לציין אותו הוא עבודה על האתר שלך כדי למקסם אותו מבחינת קידום.
    לאנשים שהאתר שלהם בנוי עם מערכת וורדפרס למשל, ישנם תוספים שעוזרים לSEO ועוזרים לכם לשלוט בדברים החשובים. בנוסף תוספים שמשפרים את המהירות של האתר או את הנגישות שלו עוזרים לכם לקבל נקודות בדירוג האתרים של גוגל.

תגובות סגורות