למה לא כל אחד יכול להיות כותב תוכן

למה לא כל אחד יכול להיות כותב תוכן?

יש אנשים שחושבים שכתיבת תוכן היא פעילות פשוטה ושכל מה שצריך בשביל לכתוב זה מחשב ומקלדת. חשיבה זו שגויה לחלוטין משום שכדי להיות כותב תוכן יש צורך בתכונות מסוימות שמה לעשות – אין לכל אחד ובדיוק כמו שלא כל אדם יכול להיות חשמלאי, עורך דין, פרופסור מפוזר במעבדה או מורה בבית ספר יסודי כך גם בנוגע לכתיבת תוכן.

בעידן בו התוכן הוא גורם מרכזי שמשפיע בצורה ניכרת על משיכת הגולשים וקידום האתר יש לדעת כיצד ללקט את כותבי התוכן הנכונים ולהבין שכותב טוב הוא נכס – בדיוק כמו כל בעל מקצוע איכותי אחר ואנו לא כותבים זאת בגלל שאנו עוסקים בכתיבת תוכן.

למי מתאים להיות כותב תוכן?

כותב תוכן איכותי צריך להיות בעל מקצוע שניחן בתכונות מסוימות – לפניכם 9 תכונות שדרושות לתפקיד:

  1. סקרנות – כותב תוכן חייב להיות אדם סקרן שמעוניין ללמוד דברים חדשים בתחומים מגוונים. אין זה אומר שהוא צריך להתעניין בכל נושא אך עליו להיות בעל ראש פתוח ושאיפה ללמוד.
  2. יצירתיות – יצירתיות היא אחת התכונות החשובות ביותר כשמדובר על כותב תוכן. אותו טקסט יכול להיכתב בדרכים שונות אך רק כותב תוכן שניחן בראש יצירתי ידע כיצד לצור עניין ולהפוך טקסט "פרווה" לטסט מושך ומעורר מחשבה.
  3. הומור – החיים שלנו מספיק רציניים ותמיד נעים לקרוא תוכן מצחיק ולהרגיש איך החיוך מתחיל לקשט את פנינו. חוש הומור הוא אחת התכונות המושכות ביותר וכולם רוצים להימצא ליד אנשים שהתברכו בו. כותב תוכן שניחן בהומור יוכל להעביר את המסרים באופן קליל ומצחיק ולגרום לגולשים להרגיש טוב במהלך הקריאה ואף לרצות לדעת מיהו האדם שנמצא מאחורי השורות.
  4. מיומנות למציאת מידע רלוונטי – כותבי תוכן משתמשים באינטרנט כדי לדלות מידע ומכאן שגם הם נחשפים לכמויות גדולות של תכנים, בשל כך עליהם לדעת כיצד למצוא את התכנים המדויקים והאמינים שישרתו את מטרתם ויתרמו לקוראים.
  5. יכולת להניע לפעולה – לרוב, יכללו התכנים השיווקיים הנעה לפעולה – כלומר ינסו לגרום לגולש לנהוג באופן אקטיבי וליצור קשר עם בעל העסק או לבצע רכישה. כותב תוכן צריך לדעת כיצד להניע את הגולש לפעולה – באילו מילים להשתמש וכיצד להלהיב את הגולש ולגרום לו לצאת ממצב של קריאה למצב של עשייה.
  6. רהיטות – כותב התוכן חייב להיות בעל לשון תקינה ויכולת לכתוב באופן ברור וקריא. תוכן מסורבל, לא ממוקד, לא ברור ושגיאות כתיב ישאירו רושם של עסק שאינו אמין מקצועי – דבר שיגרום לגולשים לזלזל באתר ולצאת ממנו כמה שיותר מהר.
  7. התאמה לקהל היעד – כותב תוכן מקצועי צריך לדעת כיצד לכוון את סגנון הכתיבה לקהל היעד שכן כתיבה לאתר שמיועד לאנשי עסקים אינה זהה לכתיבה לאתר שעוסק בהורות או לאתר שפונה לילדים, לבני נוער או למבוגרים. על כותב התוכן לדעת כיצד לבחור את הטון הנכון ואת השפה המדויקת.
  8. אהבה לקריאה – ספרים, תכנים ועיתונים הינם המזון המרכזי של כותב התוכן משום שהם מסייעים לו להעשיר את השפה ומספקים לו רעיונות. כותב תוכן הוא אדם שאוהב לקרוא וללמוד מכותבים אחרים, הקריאה מסייעת לו ללמוד כיצד לנסח, כיצד לבחור מילים ואיך להעביר רעיונות, מסרים ולספר סיפורים.
  9. יכולת לשבת ולכתוב – כותב תוכן צריך להיות מסוגל לשבת במשך זמן רב ולכתוב, לא כל אדם בנוי לכך. היכולת להתמקד בטקסט ולהניח את כל מה שמסביב בצד היא מצרך יקר בימינו. אגב, יש כותבי תוכן שהישיבה אינה באה להם באופן טבעי והם נלחמים בעצמם ומצליחים להפיק תכנים נפלאים.

אם מצאתם כותב תוכן טוב הרי שאתם נמצאים בדרך הנכונה, אמצו אותו ללבכם, מקדו אותו במשימות אך יחד עם זאת תנו לו חופש פעולה – כל זאת בהתאם לתוכן שאתם מעוניינים לפרסם. שיהיה לכם בהצלחה!

 

 

 

 

 

 

 

צרו קשר: 054-2200324 עמית