דחיקת אזכוריםניהול מוניטין ברשת הוא אחד הנושאים החמים ביותר כיום בכל הקשור לשליטה על תוצאות החיפוש באינטרנט. אנשים אשר מקלידם את שמם או שם העסק שלהם בגוגל, רוצים שהתוצאות שיופיעו בעמוד הראשון יהיו תוצאות חיוביות אודותיהם, ואם חס וחלילה שמם נקשר באיזשהו סקנדל או חשד לעבירה, התוצאות האלו ידחקו לעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש.
קל לחשוב שרק מפורסמים זקוקים לניהול מוניטין באינטרנט, אבל המציאות מוכיחה שהיום יותר ויותר מועמדים לעבודה או אפילו אנשים שמכירים בחיי היום יום, ממהרים לבדוק את האדם החדש שהכירו בגוגל. מעבר לכך, גוגל זוכר הכול, ואם יש פיסת מידע מסוימת שנכתבה על אדם מסוים, אפילו בפורום שכוח אל או אתר שכבר לא התעדכן במשך שנים, גוגל יציג אותה היכן שהוא.
אפשר לנסות ולפנות לאתרים בהם פורסם המידע המוטעה או השלילי על אדם או גוף מסוים, אבל הסיכוי שיהיה ניתן ליצור קשר עם בעל האתר ולמחוק את אותו המידע, הוא קטן יחסית. לפיכך, חלק גדול מניהול המוניטין ברשת באמצעות גוגל, נעשה על ידי דחיקה של התוצאות השליליות כלפי למטה, אל העמוד השני ומעבר לו (מעט מאוד אנשים טורחים להגיע אל העמודים הללו).
יצירת מיתוג חיובי במקום השלילי
דחיקת התוצאות השליליות נעשית באמצעות יצירה של תוצאות חיוביות בעזרת מגוון כלים הזמינים ברשת כולל בלוגים, רשתות חברתיות (ופייסבוק הפופולאריות במיוחד בראשה), אתרים אישיים, פורומים מקצועיים העוסקים במשלח ידו של אותו האדם וכך הלאה. כל תוצאה חיובית כזו, שמצליחה להתברג למקום ריאלי בתוצאות החיפוש, למעשה דוחקת את שאר התוצאות כלפי מטה וזוהי עיקר המטרה כאן.
דוגמאות לכלים אשר ניתן להשתמש בהם על מנת ליצור את המוניטין החיובי :

  • דה מרקר קפה ולינקדין – רשתות חברתיות עסקיות בהן אנשים בונים לעצמם רשת של קשרים עסקיים ויכולים אף להמליץ על התמחויות של חברים אחרים ברשת שלהם
  • פייסבוק וטוויטר : המטרה כאן היא ליצור מאגר חיובי של חברים אותנטיים ולמחוק או לערוך סטאטוסים שעלול להיות להם נרטיב שלילי ,כולל דפים עסקיים של פוליטיקאים, אנשי ציבור, חברות ומותגים.
  • פינטרסט / Etsy – מיועד בעיקר לאנשים אשר עוסקים בתחום האומנות ומעוניינים להציג את מרוכלתם בצורה מכובדת ואסתטית.
  • אתר בית אישי – מדובר באתר בית או בלוג בו מציינים את הסטטוס המקצועי או האישי של האדם בתוספות עובדות בעלות גוון חיובי. אתר כזה יכלול בדרך כלל גם בלוג בו אותו אדם משתף את הקוראים בחוויות מחיי היום יום שלו.
  • לחברות גדולות ועסקים קטנים יהיה אתר דומה שישמש בתור אתר תדמיתי. אתר זה יציג בדרך כלל את קו המוצרים של החברה, ההיסטוריה וחוג הלקוחות שלה.

לסיום, חובה לדעת שיצירת מומנטום חיובי היא לעיתים משימה הדורשת זמן רב, התמדה ובעיקר שיתוף פעולה מצידו של הגורם אשר בעבורו רוצים לבנות את המוניטין. לא ניתן לבנות את המוניטין יש מאין מכיוון שמוניטין אשר לא מתבסס על עובדות, סופו להתאדות…