יצירת קשר מהירה

ניתן לדבר איתי בטלפון הנייד:
054-2200324
או במשרד (לא תמיד שם)
072-2507815

או להשאיר פרטים בטופס למטה:

שיווק דיגיטלי

כדאי להבין יותר טוב את העולם של השיווק הדיגיטלי אני חושב שחשוב לא פחות להבין מה היה כאן לפני עידן האינטרנט והדיגיטל.

בעל עסק לפני 20 ידע בדיוק היכן למצוא את קהל היעד שלו.
במדיה הישנה עיתונים, רדיו, טלווזיה.
פלטפורמות השיווק והפרסום היו מצומצמות אך ידענו היכן לאתר את קהל היעד שלנו.

כיום המצב שונה לחלוטין קהל היעד שלנו פרוס על פני עשרות פלטפורמות שונות וכיום החשיבה צריכה להיות באיזה ערוץ דיגיטלי אני משקיע כדאי להגיע לקהל היעד שלי.
יתרה מי זאת אני יכול לאתר את קהל היעד שלי בכמה מצבים שונים.

  1. כשהוא ממש מחפש את המוצר / השירות שלי.
  2. כשהוא מבלה להנאתו באחת מרשתות החברתיות.
  3. כשהוא נכנס לקרוא חדשות.
  4. לפני ובזמן שהוא צופה בסרטון ביוטיוב
  5. כשהוא משתף עם החברים בדיקות בוואטסאפ.

לכל מצב יש יתרונות בולטים וברורים אך תמיד נשאלת השאלה באיזה ערוץ כדאי להשקיע יותר ? ואיך מחלקים את התקציב הפרסומי שלנו לכל ערוץ ?

אז אין תשובה אחת שמתאימה לכולם, אנסה לפרק את התשובה עם הסבר מסודר על כל אופציה העומדת לרשותינו ואולי זה יעזור לכם להחליט.

אבל לפני הכל יש צורך ממשי לעשות אפיון של קהל היעד שלנו ואפיון של המוצר שלנו.

היכולות שלנו להגיע לקהל היעד הספציפי שלנו מתאפשרת לאחר שנאפיין את קהל היעד ולאחר מכן נאפיין ונמפה את הפלטפורמה המתאימה ביותר עבורינו.

קהל היעד = הקהל שיכול להביע עניין בצריכת המוצר או השירות שלנו או שיכול להיות שמכיר מישהו שזקוק לשירות שלנו.

נתונים דמוגרפים על קהל היעד שלנו כגון מין וגיל, תחביבים, מקצוע, נשואים או רווקים וכ"ד...
ככל שנהיה יותר ספציפיים בנתונים שלנו כך נוכל לתרגת את הקהל שלנו בפרסום ממוקד עבורו.

בכל התהליך הראשוני חשוב לא פחות מה המוצר או השירות שלנו מספק לגולש שלנו ?
מה הערך מוסף שיש לגולש מאיתנו.
הדוגמה הקבועה שלי " אדם שקונה מקדחה קנה בעצם חור בקיר" המקדחה היא רק האמצעי והכלי איתו השיג את המטרה שלו.

בהבנה הזאת אני יכול כבר להתחיל לחשוב מה הגולש שלי צריך ואולי גם מחפש.

עכשיו שאנחנו יודעים קצת יותר על קהל היעד שלנו בואו נדבר קצת הפלטפורומות השונות בהן נוכל לעשות שימוש.

שיווק דיגיטלי הפלטפורמות והכלים :

ראשון נדבר על GOOGLE

בואו נדבר על גוגל אין ספק שזה אחד הערוצים המובילים בתהליך השיווק והפרסום שלנו.
גוגל הוא המנוע החיפוש הגדול והמוביל בעולם, הטכנולוגיה שלו נועדה לספק לגולשים את התוצאות הטובות ביותר עבור הגולש.
יש כמה אפשרויות פרסום עיקריות בגוגל.
קידום אתרים - התוצאות האורגניות שמופיעות במתחת לפרסום הממומן של גוגל.
גוגל אדוורדס - מערכת הפרסום מודעות של גוגל המאפשרת לפרסם מעל תוצאות החיפוש האורגניות, ופרסום ברשת המדיה של גוגל.
לפרסום בגוגל כדאי לנו לפנות אחרי שהבנו לעומק את הרגלי השימוש של הגולשים שלנו באינטרנט והבנו האם יש קהל שמחפש את המוצר / השירות שלנו.

מה נכון לנו ?

כמובן התשובה המתבקשת היא שהכל מתאים לכם אך בואו נבין את ההבדלים.

קידום ארוגני בתוצאות האמת של גוגל לוקח יותר זמן מאשר קידום ממומן בגוגל אך ידוע שרוב הגולשים מדלגים על התוצאות הממומנות ועוברים לתוצאות האורגניות.
בהנחה שפלוס מינוס 20% עושים שימוש במודעות הממומנות 20% מקליקים על המודעות ומגיעים לדפי המפרסם.
באמצעות תקציב מוגדר שנמצא לגמרי בשליטה שלכם ניתן למקדם מודעות באותן מילים וביטויים שהגולש מחפש את השירות או המוצר. 
קמפיין ממומן יכול לייצר עבורכם התעניינות רבה במוצר / שירות.
בזמן קצר ובעלות שאתם שולטים בה לחלוטין.
גם למערכת גוגל אדוורדס יש מערכת דירוג מי מופיע לפני מי וכמובן מערכת המכרז.
ממליץ לכםלקרוא עוד על קידום ממומן.

קידום אורגני לקוח זמן וכשאני אומר זמן אני מתכוון שלהופיע בתחומים מסויימים במקומות הגבוהיים מילים והביטויים המובילים בחיפושים יעברו כמה חודשים של עבודת קידום עד שנראה את זה קורה.
אך בקידום אורגני רחב ניתן לאתר מגוון רחב של ביטויים שניתן לקדמם מהר יותר (זנב ארוך).
קידום אתרים אורגני מצריך גם מבעל האתר השקעה רחבה יותר על תכני האתר ומבנה האתר.
חשיבה אמיתית על שיפור האתר לגולשים וניתנת ערך מוסף.
למידע נוסף קידום ארוגני

שילוב של שני הערוצים האלה עבור העסק שלכם יעשה שיפור מדהים בתנועה הנכנס לאתר וכמובן ליצירת עסקים מהאתר שלכם.

אין ספק שהצגת האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל כשאר הגולש מחפש את השירות שלכם יכול וכדאי שיהיה אפיק מרכזי בשיווק הדיגטלי שלכם.
כשאר גולש מבצע חיפוש בגוגל הוא כבר יודע מה הוא מחפש וכדאי מאוד שתהיו שם כדאי שיוכל להתרשם גם מכם ולא רק מהתחרים שלכם.

לגוגל ממומן יש עוד ערוצים מעניינים לא פחות.
פרסום ברשת המדיה של גוגל, רשת המדיה של גוגל מאפשרת לבעלי אתרים להצטרף ולהרוויח כסף מפרסומות של גוגל בתוך האתרים שלהם (גוגל אדסנס).
דרך גוגל אדוורדס אנחנו יכולים להופיע עם הפרסום שלנו באתרים בהם הגולשים שלנו גולשים ולהציע להם את השירות או המוצר.
אנחנו גם יכולים למקד את ההופעה באתרים אלו על פי האפיון הדמוגרפי של הגולשים שלנו ורק הם יראו את הפרסום.
כולל סרטוני וידאו ביוטיוב.
צריך להבין שיכול להיות שבו זמנית אני ואתם נכנס לאותו אתר בדיוק באותו הזמן וכל אחד יראה פרסומות גוגל שונות על פי הנתונים הבאים, תחומי עניין, נתונים דמוגרפים, חיפושים אחרונים, רימרקטינג.
עלות הפרסום ברשת המדיה עדיין די זולה אך חשוב להבין שבניגוד להופעה בתוצאות החיפוש כאן הגולש לא חיפש את השירות ואנחנו מופיעים כפרסומת באתר.
רימרקטיינג = שיווק מחדש כלי נוסף ואדיר שיש למערכת הזאת, גולש שכבר הביע עניין וביקר בדפים שלנו אנחנו יכולים לרדוף אחריו עם פרסומות באתרים בהם הוא מסתובב, כלי חזק ויעיל כשאר נעשה נכון.

לסיכום לגוגל יש הרבה מאד מה להציע לכם בניית התוכנית לשיווק דיגטלי נכון שלכם. העלויות משתנות בין תחום לתחום אך זהו ערוץ מוביל שחשוב להשקיע בו.

הפלטפורמה הבאה פייסבוק ורשתות חברתיות

בחרתי לקרוא לזה פייסבוק ורשתות חברתיות מאחר ופייסבוק היא אכן הפלטפורמה המובילה כיום.
ראשית פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם שעוברת שינויים לעתים תכופות.
היכולת לעשות שיווק דיגיטלי בפייסבוק היא עצומה דרך פייסבוק ניתן לפרסם גם אינסטגרם.

גם בעולם הרשתות החברתיות יש הבדל בין קמפיין ממומן לבין פעילות אורגנית וניתן לקרוא על זה כאן שיווק ברשתות חברתיות.
הבדל משמעותי מול הפרסום בגוגל הינו שלרוב הגולשים לא מחפשים שירות או מוצר ברשתות החברתיות ויש כאן בעיקר פרסום שהוא לעורר צורך ולגרות את הגולש.
אך בתמונה רחבה יותר הויראליות לרוב תקרה פה ברשתות החברתיות, כאן המקום להיות בקשר עם קהל היעד שלנו באמצעות דף עסקי שלנו, בתוך קבוצות המרכזות תחום ובאמצעות מודעות ממומנות / סטטוסים ממומנים.
גם בפייסבוק מתקיים רימרקטיינג שמאפשר לנו לפרסם לקהל שביקר אותנו בעבר.

החלק האורגני ברשתות חברתיות מתייחס לניהול של עמודים עסקיים ופרסום מידע בעל ערך מוסף לקהל הגולשים שלנו.
תוכן מעורב שתמונות עם טקטס מושך ומעניין יכולים בהחלט לעשות את העבודה.

בניית אסטרטגיית תוכן והפעלת הגולשים בדף, הנעת הגולש לפעולה, יצירת עניין, הפנייה לדפי נחיתה טובים, השתתפות פעילה בקבוצות והצגת מקצועיות אלה קווים המנחים החשובים לפעילות במדיה החברתית.