בדיקת מיקום בגוגל

לאור השינויים בתקופה האחרונה אני ממליץ לכם לפתוח חשבון בכלי כל יום לבדיקת מיקומים.
הכלי נמצא מדויק ואמין גם בתקופות הסוערות של גוגל.
המערכת מאפשרת פתיחת חשבון וניהול של מספר פרויקטים בחינם.
הלוגו של מערכת כל יום

לקרוא עוד על הכלי כל יום לחצו כאן

אם בעבר בדיקת מיקום של מילת מפתח הייתה משימה פשוטה שדרשה בסך הכול הקלדה של אותה המילה בשורת החיפוש , הרי שהיום מדובר בעסק שונה לגמרי. במשך השנים גוגל הפכו את מנוע החיפוש שלהם ליותר ויותר אישי וממוקד כך שכל גולש עלול לקבל סט שונה לגמרי של תוצאות.

באילו מקרים נוכל לראות תוצאות מותאמות אישית?

  • כאשר אנחנו מבקרים באתר מסוים על בסיס קבוע דרך גוגל, הוא עלול לעלות למקום גבוה יותר בתוצאות ככל שנבקר בו יותר
  • כאשר איש קשר שלנו משתף כתובת מסוימת דרך טוויטר, בלוג (דרך גוגל רידר) או אפילו טוויטר, יש לכך השפעה חיובית על מיקום האתר גם כן.
  • אנשי קשר שלכם ברשת החברתית של גוגל (גוגל +) יכולים לבצע סימן של “פלוס 1” על האתר באופן דומה לסעיף הקודם.  למרות זאת, בגלל שהאפשרות יחסית חדשה, קשה לדעת עד כמה ההשפעה שלה חזקה
  •  מעבר לכך, גולשים ממדינות שונות ולעיתים אף מאזורים שונים באותה מדינה עלולים לראות תוצאות שונות לפי מיקומים הגאוגרפי. בארץ התכונה הזו עדיין לא מפותחת, אך לגוגל יש לעיתים את היכולת לזהות היכן אתם נמצאים

נשאלת השאלה כיצד בכל זאת ניתן להתגבר על ההתאמה האישית הזו ולראות תוצאות כמה שיותר “טבעיות”?

בראש ובראשונה, גוגל מאפשרת לנו להוסיף בסוף שורת הכתובת את הפרמטר pws=0 ולראות סט תוצאות “נקי”. החסרון הוא ששיטה זו היא יחסית מסורבלת ולא מתאימה למקרים בהם בודקים מילות מפתח רבות.

פתרון נוח יותר הוא להשתמש בתוכנה או דף ייעודי לבדיקת מיקום. אלו אינם מושפעים מההתאמה האישית ונראה לגוגל כמו גולש אנונימי לחלוטין (טבולה ראסה). אחת מהתוכנות היותר ידידותיות וקלות לשימוש היא Free Monitor for Google.  התוכנה עובדת גם בגוגל ישראל ומאפשרת לכם לבחור את רמת האגרסיבית שלה , כאשר רמה אגרסיבית יותר היא מהירה יותר, אך עלולה לגרום לכם להיחסם באופן זמני. תוכנה מומלצת נוספת בחינם ל30 ימים ראשונים היא CuteRank Pro

מה חשוב לזכור בבדיקת מיקומים?

כאשר אנחנו בודקים מיקומים באמצעות התוכנות שתוארו להלן , יש לזכור מספר דברים :

  • מיקום שאינו באחד מעשרת המקומות הראשונים אינו אופטימלי בדרך כלל ועלינו לשים את הטיפול במילת המפתח בעדיפות ראשונה
  • גם תוכנות הבדיקה אינן מדויקות לחלוטין, וזאת בין היתר בגלל שילוב של תמונות וקטעי וידאו בתוצאות החיפוש כך שבכל עמוד יש למעשה יותר מעשר תוצאות
  • כאשר אנחנו רואים קפיצה פתאומית לטובה או לרעה באחת המילים , חשוב לקחת נשימה עמוקה ולזכור שלגוגל יש לעיתים תזוזות מהירות הידועות גם כ – “ריקוד גוגל”.

בדיקת מיקום בכלי מנהל האתרים

אפשרות חדשה יחסית מאפשרת לבדוק את מיקום מילות המפתח גם בכלי מנהל האתרים של גוגל. (הכלי דורש אימות קצר של האתר). על מנת לראות את המיקומים, יש לבחור ב  “עוד” תחת שאילתות חיפוש בדו”ח בעמוד הראשי של כל אתר (בנפרד). אפשר גם לגשת לתת תפריט שאילתות חיפוש תחת תפריט “האתר שלך באינטרנט”. (Your site on the web)

 הכלי מציג את השאילתות הפופולאריות ויותר ויודע להראות את השינוי היחסי במיקום הממוצע של כל מילה לעומת החודשים הקודמים. למרות שהמידע בכלי זה  גם תמיד מדויק ב – 100%, הרי שהוא עדיין כלי יעיל במיוחד במידה ורוצים לבדוק השפעות ארוכות טווח.

בכלי ניתן גם למצוא את אחוז הלחיצות על כל מילת מפתח יחסית למספר הפעמיים בהם האתר הופיע בתוצאות . אם למשל נקבל CTR נמוך במיוחד, נוכל לשים את מילת המפתח בעדיפות נמוכה יותר וההפך.

תודה לאיתי בראנר על המאמר הנפלא.

7 תגובות
  1. ורדה שלום
    ורדה שלום says:

    במאמר המצוין הזה תקפת נקודה חשובהשלא מרבים לעסוק בה בקידום אתרים .הרבה בעלי אתרים חושבים בטעות שהאתר שלהם ממוקם ראשון או גבוה בעוד שהמצב אינו כזה ב”שאר” תוצאות החיפוש. המאמר נגע יפה בכל האפשרויות לקבל מידע מהימן
    כדי להפוך מידע זה לנגיש עוד יותר לבעלי אתרים שאינם מקדמי אתרים הייתי מציעה להוסיף תמונות
    בכל מקרה ממש נהנתי לקרוא והשכלתי
    ורדה

    הגב
    • amit
      amit says:

      לכן באופן אישי אני מעדיף בדיקה ידנית של התוצאות
      כך אני גם רואה בעניים את המתחרים

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *