השאלה – מה עושים אם האתר שלי נענש ולא מופיע יותר בגוגל? האם בוצע קידום אתרים לאתר ?
קודם כל חשוב להירגע ולהבין שגוגל לא חייב לכם שום דבר. אם גוגל לא רוצה שהאתר שלכם יופיע, כנראה שעברתם על אחד מהחוקים שלו.

סיבות אפשרויות לענישה
המשימה הראשונה שלכם היא לבדוק אם ביצעתם שינוי מהותי באתר : לדוגמה , האם נכנס תוכן חדש? אם כן- יכול להיות שמדובר בתוכן משוכפל שכבר היה קיים במקום אחר באתר. ואולי מדובר בכלל בתוכן לא מקורי שהופיע באתר אחר? גם מקרה הפוך, בו מישהו מעתיק תוכן מהאתר שלכם יכול לפגוע בכם מכיוון שגוגל לא תמיד מצליח לזהות מי המקור ומיהו המעתיק.
בעיה אחרת קשורה לאתרים שקורסים לעיתים דחופות. קריסה של כמה שעות ביום לא גורמת לנזק כי גוגל לא מסיר אתרים מיד, אבל אם מדובר על שרת רעוע ולא יציב שקורס כמה שעות כל יום, גוגל מעדיף שלא לקחת את הסיכון שהגולש יגיע לאתר לא קיים. ניתן לבדוק את העניין באמצעות תוכנות ניטור, אף על פי שגם גוגל החל לשלוח הודעות לאתרים שקורסים לעיתים קרובות במידה והם מנוהלים דרך כלי מנהלי האתרים.
פגיעה אחרת באתר יכולה להתבצע אם מופנים אליו הרבה מאוד קישורים חדשים בבת אחת. בניגוד למה שמקובל לחשוב, בדרך כלל מדובר בפעולה ייזומה של בעל האתר ולא באתרים אחרים שרוצים לפגוע בו.
דבר נוסף : גוגל לא תמיד מודיע דרך כלי מנהלי האתרים אם האתר שלכם הפסיק להופיע בתוצאות או שהוא זיהה פעילות קישורים לא טבעית באתר. לגוגל אין גם מוקד תמיכה טלפוני בסגנון 1-800.
סבלנות ועבודה קשה היא שם המשחק
החדשות הטובות הן שאת רוב האתרים ניתן לתקן ולהחזיר לתוצאות החיפוש באמצעות חשיבה מעמיקה ובדיקה של כל האפשרויות שהוזכרו. לעיתים שוכרים חברת קידום חדשה שמבצעת פעולות דרסטיות וקיצוניות.
נתקלנו במקרים בודדים בהם לא היה מה לעשות והאתרים "נשרפו". במקרה כזה, אין בררה אלא להחליף כתובת (דומיין) ולפתוח אתר חדש. אחד המקרים היותר קיצוניים שיצא לנו לראות היה של אתר שקודם תוך חודש אחד בלבד למילים הכי תחרותיות וחשובות, אך גם נפל באותה המהירות ולא הופיע בתוצאות כשנה שלמה (חשבו באיזה הפסד כספי מדובר עבור בעל עסק, גם אם הוא קיבל הרבה מאוד לקוחות במשך החודש הראשון).
הפעולות שבוצעו באתר היו דחיסה של מילות מפתח ברמה מוגזמת ויצירת קישורים מהירה מאוד עבור אותן המילים. במהלך התיקון, דיללנו את מילות המפתח וניקינו את קישורי הספאם. האתר חזר לתוצאות תוך מספר חודשים והתברג שוב בעמוד ראשון, גם אם לא במקומות הגבוהים ביותר. נראה שגוגל סימן אותו ברשימה השחורה שלו וסימן אותו באות קין שלא ברור אם יהיה ניתן כלל להסיר בעתיד.
הכול במידה
יש להדגיש שוב כי אין סיבה להיכנס ללחץ ומעבר לבדיקה של שינויים דרסטיים שאולי בוצעו באתר לאחרונה, חשוב גם לבדוק את היסטוריית הקידום שלו. ביצוע של פעולות מהירות הנובעות ממצוקה עלולות רק להחמיר את המצב. יש לבצע פעולות זהירות ומידתיות תוך כדי מחשבה. פעולות תיקון יכולות להיות שינויי תכנים או הסרת קישורים, ואפילו שדרוג ושיפור של מבנה האתר עצמו.
גוגל לא אוהב שינויים דרסטיים באתרים שעדיין מופיעים בתוצאות. לעומת זאת, אם האתר לא מופיע כלל בתוצאות, אין בררה, אלא לבצע שינויים מהירים מכיוון שכבר אין מה להפסיד.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *