בניית קישורים פנימיים הוא נושא שלא אחת נופל בין הכיסאות בזמן תהליך קידום אתרים. לפעמים אפשר לראות אתרים עם מבנה קישורים פנימיים על כל מילת מפתח אפשרית ולפעמים אפשר לראות אתרים עם מעט מאוד דפים המכילים קישורים. מדוע חשוב לבנות קישורים פנימיים בצורה נכונה ובמה בדיוק הם תורמים?

  1. עוזרים לגוגל להבין טוב יותר את ההיררכיה של האתר.
  2. מקלים על הגולש לנווט בקלות באתר ולהעשיר את הגלישה שלו.
  3. מבהירים לגוגל מהי מילת המפתח עליו בעל האתר רוצה לקדם דף ספציפי.

יצירת היררכיה נכונה ע"י קישורים

אין ספק שהיררכיה קודם כל מתבססת ע"י יצירת תפריט המחולק בצורה טובה לקטגוריות ותת קטגוריות. אבל בדיוק כמו שהתפריט עצמו הוא למעשה מערכת קישורים פנימית, כך גם קישורים בתוך הטקסטים תורמים להיווצרות היררכיה. הקישורים הפנימיים בדפים המרכזיים צריכים לכוון לדפים החשובים  באתר שלכם. הם יכולים לכוון לדף הבית, לקטגוריות מקודמות או תת קטגוריות. יחד עם זאת, אין זה אומר שרוב הקישורים צריכים להיות לדף הבית. חשוב לגוון. היררכיה לא נכונה עלולה לגרום לגוגל לייחס חשיבות לדף שאתם לא רוצים שיופיע על חשבון דף אחר. כמו כן, בכל דף יכול להיות יותר מקישור אחד ובו אתם יכולים להשתמש גם לדפים פחות חשובים אבל כאלה שהם מועילים לניווט.

ניווט קל ויעיל לגולש

קישורים הם דרך טובה להעשיר את הידע של הגולש ולהפוך את הניווט באתר לנוח יותר. כמו כן, הם מסייעים לעלות את אחוז השהייה באתר. ישנם לא מעט דרכים להשתמש בקישורים בצורה חכמה. למשל;  מושגים מקצועיים מהתחום שלכם, מושגים שהגולשים לא מכירים, יכול יםלעבור להם מעל הראש. מצד שני, אם תסבירו את המושג ע"י יצירת קישור שמפרש אותו (כלומר קישור  למאמר שמדבר על המושג) זה יכול להעשיר את הקריאה שלו.

כמו כן, בעזרת קישורים אפשר לנווט את הגולש למקומות בהם הוא יכול ליצור המרות. למשל כתבתם מאמר שהנושא שלו הוא "10 מסלולים מומלצים בצפון". בתוך המאמר אפשר לנווט את הגולש לדף של רשימת מלונות בצפון מהם הוא יכול להזמין לעצמו חדר.

בנוסף, אפשר לשלב בתוך המאמר, בין פסקה לפסקה, קישורים שיכולים לעניין את הגולש בדיוק כמו שנהוג לעשות באתרי החדשות הגדולים. רצוי, כמובן, שהם יהיו קשורים באופן מסוים לנושא של המאמר הנוכחי. למשל:

>>> טכניקות לשיפור חשיפת האתר ללא קישורים

>>> שיטות לבניית קישורים

יצירת מיקוד על מילת מפתח

כל מי שמשתמש ב Yoast יודע שאחד הפרמטרים לקבלת אור ירוק מהכלי על כך שהדף מושלם לקידום הוא יצירת קישור על מילת המפתח המרכזית של הדף. קישור על מילת המפתח עוזרת לגוגל להבין טוב יותר על איזה מילת מפתח אתם רוצים לקדם את הדף. האם זה אומר שבכל מחיר, כל דף באתר שלכם חייב לכלול קישור על מילות מפתח? ממש לא. אבל אם למשל מדובר בקידום בעל מקצוע כלשהו ויש לכם 20 מאמרים לפי ערים שונות –  רצוי שבכל דף העוסק בעיר, יהיה קישור על מילת המפתח הספציפית. כדי ליצור מערך קישורים טבעי יותר, אפשר לגוון. למשל לקשר בדף אחד על "טכנאי מחשבים ברמת גן" ובדף שני על "טכנאי מחשבים מומלץ בתל אביב".

בנייה נכונה של קישורים פנימיים

אתם לא חייבים לקשר על מילת המפתח המרכזית שלכם בכל מאמר חדש – בהרבה מקרים ניתן לראות שבכל פעם שעולה מאמר לאתר, הוא מכיל קישור על מילת המפתח המרכזית של האתר. האם זה הכרחי? ממש לא. בניה נכונה וממוקדת של קישורים צריכה קודם כל להיות תקפה לדפים המיועדים לקידום אורגני- קטגוריות, תת קטגוריות ודפים אחרים שאתם רוצים לקדם. אבל אם למשל מדובר בקידום של חנות פרחים ובכל פעם שעולה מאמר באתר אתם יוצרים קישור על המילה "חנות פרחים" זוהי פעולה די מיותרת. כן, מידי פעם אפשר ליצור קישור כזה אבל לא כל דף באתר שלכם חייב לכלול קישור על מילת מפתח. במקרים מסוימים זה אפילו יכול לגרום לאתר להיראות ספאמי בעיני גוגל.

זה בסדר לעלות מאמרים ללא קישורים – רשמתם מאמר חדש בבלוג ועכשיו אתם שוברים את הראש לאן לבנות קישורים ממנו? אם תוך כדי הכתיבה לא צץ לכם רעיון לאן לקשר בתוך האתר שלכם ואם אתם מרגישים שלא נוצר כל צורך לקשר –  אל תקשרו. זה בסדר לעלות מאמרים ללא קישורים. זה אפילו טבעי.

תמהיל קישורים בריא – בדיוק כמו שצריך לשמור על תמהיל קישורים חיצוניים שיראה טבעי, כך צריך לבנות את המערך גם באתר שלכם. כדאי להקפיד פחות או יותר על התמהיל הבא:

1/3 –  על מילות מפתח

1/3 על תוכן ללא התחשבות במילות מפתח.

1/3 על שם המותג שלכם, מוצרים, מותגים שאתם מוכרים באתר.

כמו כן, אין כל צורך למלא כל דף בכמות גדולה של קישורים. 2-3 קישורים יעילים בכל דף חדש, במידה ובאמת הם תורמים לקריאה של הגולש, יכולים להספיק בהחלט. הימנעו מיצירת פסקאות מרובות קישורים. זה יוצר עומס יתר. אתם לא חייבים להעמיס עליו הסברים כבר בתחילת הטקסט, אפשר לפזר את ההסברים לאורך כל המאמר.

לסיכום: חשוב להפקיד לבנות מערך קישורים יעיל באתר המבוסס על ניווט נוח, התמקדות על מילות מפתח בדפים המקודמים, ויצירת היררכיה נכונה. חשוב לעשות כל זאת ללא יצירת ספאם וע"י בניה כמה שיותר טבעית של קישורים פנימיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *