ניהול מוניטין הוא כלי המאפשר לכם  "לנקות" את שם העסק הארגון מכתבות ואזכורים אונליין .
ניהול מוניטין (Online Reputation Management) הפך לתחום החם של שנת 2013, אנשים ובעלי עסקים רבים נתקלים ב- " אויבים" המפיצים ומפרסמים  עליהם פריטי מידע שליליים, דבר אשר עלול לגרום לאובדן לקוחות פוטנציאלים.

הפצת תכנים שליליים הינה שיטת פעולה שמטרתה לפגועה באדם, בחברה, בארגון, בסלבס ואף באדם אזרחי. לכן הרעיון של "ניהול מוניטין" הוקם לאחר המון מחשבה שהשירות באמת נחוץ ויכול להועיל להרבה מאוד גורמים.

איך בעצם נולד הרעיון?

חברות שיווק ומקדמי אתרים רבים ראו זאת כתועלת ושירות הכרחי לציבור כאשר קיבלו יותר ויותר שיחות טלפון להזמנת עבודות של ניקוי האזכורים השליליים מדפי החיפוש בגוגל, מהרשתות החברתיות, ומאתרים שונים וגדולים.

אזכורים שליליים בדרך כלל מתבטאים באופן הבא: כתבות באתרי חדשות גדולים, ביקורות עבור מוצרים, דיונים מאתרים שונים, ועוד.

המטרה ?
השגת שליטה על התוצאות המוצגות בדפים הראשונים בגוגל.

ניהול מוניטין – איך זה עובד?

כאשר אנו מריצים שאילתת חיפוש עבור השם של העסק שלנו, ואנו מוצאים את האזכורים השליליים, בדפי התוצאות הראשונים בגוגל זה בוודאי לא נעים.
מה שבדרך כלל עושים הוא מייצרים כתבות מאתרי חדשות ובלוגים גדולים וחזקים ומקדמים אותם אורגנית על חשבון התוצאות השליליות.
למעשה, מי שמריץ את השאילתה לאחר ביצוע הניקוי שלנו יראה את התוצאות שקידמנו בעמודים הראשונים במקום את התוצאות השליליות. בעצם מה שאנו עושים הוא לדחוק את התוצאות השליליות ולהחליפם בתוצאות חיוביות שיצרנו, אפשר לקרוא לזה גם קידום אורגני הפוך.

מה צריך לדעת לפני ההליך המסורבל?
לפניכם 3 תנאים שבלעדיהם העבודה לא תתבצע כמו שצריך, התנאים דומים לעבודת קידום האורגני:

  • מחקר מתחרים – כמו בכל עבודת קידום גם כאן מומלץ לבצע מחקר אחר המתחרים בדף הראשון, במצב שלנו מבצעים מחקר עבור התוצאות השליליות ובודקים את רמת התחרות, אמינות הדף, וחוזק הקישורים שיש לאותן הכתבות. ניתן להיעזר בכלי SemRush לביצוע מחקר מקיף
  • תוכן איכותי – רצוי להשקיע בתוכן איכותי בכתבות שניצור, תוכן איכותי יגרום לדפים החדשים לככב בדפי התוצאות הראשונות.
  • חשיבה מעמיקה – בכדי להצליח בעבודת הקמפיין, צריך לאפיין את הקרקע, לחשוב על כל פעולה לפני עשייתה, וכמובן למצוא את הכלים שיעזרו לנו בכל מרכיבי התהליך. בקיצור אל תחשבו כמו מקדמי אתרים זה לא תמיד טוב, חשבו כמו משווקים אינטרנטיים!

עשה זאת בעצמך – 10 שלבים שהוכיחו עצמם כיעילים במיוחד!

המצב באמת לא עושה טוב לשם שלכם, ובהחלט נותן הרגשה של אי נעימות, ובכלל פוגע ביחסי הציבור של העסק ועלול לגרום לאובדן של לקוחות רבים.

אז במיוחד בשבילכם כתבנו עבורכם 10 טיפים שעובדים, לניהול המוניטין שלכם:

  1. עמוד פייסבוק – פתחו עמוד פייסבוק לעסק שלכם עם דגש על פעילות ממושכת, כתבו את שם המותג שלכם בדף. (שאילתת החיפוש שאתם רוצים שתופיע עם דף הפייסבוק העסקי)
  2. סרטון יוטיוב – צרו סרטון יוטיוב מושך ומעניין, קבלו כמה אלפי צפיות ולייקים. מבדיקה מקיפה סרטוני וידאו מתקדמים בצורה יעילה בדפי התוצאות בגוגל.
  3. קישורים חברתיים – צרו דפים חברתיים ובהם תבצעו פעילות ממושכת ורלוונטית לתחומכם, תכנים איכותיים מתקבלים בברכה בגוגל ומקודמים בהתאם.
  4. כתבות מבלוגים – המשקל שיש לבלוגים על תוצאות החיפוש הוא עצום, צרו כתבה מתוך כמה בלוגים שונים וחזקים עם שם המותג שלכם ואף צרפו קישור לאתר.
  5. פרופילים – צרו פרופילים בתחום ההתעסקות שלכם, פרופילים אמיתיים כאלה שלא נראים מזויפים.
  6. כתבות מאתרי חדשות גדולים – צרו כתבות מאתרי חדשות גדולים, כתבו בתחילת הכותרת של הכתבה את שם המותג וכך גם בגוף התוכן, בנוסף צרפו קישור לאתר על הדרך.
  7. דפי נחיתה צד שלישי – ישנם אתרים המאפשרים יצירת דפי נחיתה כמו: mypages ,viplus ,kala, צרו דפי נחיתה עם שם המותג שלכם ואף קישור לאתר כי זה יעשה רק טוב.
  8. תשתית של מספר אתרים קטנים – במידה והתחרות חזקה מאוד, לעיתים אנו צריכים להוציא קישור מהתשתיות שלנו. במידה ואין לנו, צרו תשתית של מספר אתרים קטנים וקדמו אותם על הביטוי הרצוי. (שם המותג העסקי) רצוי על הדרך להוציא קישור מתוך אותם האתרים כמובן תוך הצגת שם המותג מספר פעמים בגוף הטקסט.
  9. אתרי מאמרים – אתרים אלו הם בדרך כלל אתרי ספאם, אך נשארו מעט אתרים הנחשבים לאיכותיים. צרו מתוך האתרים הללו מאמרים ובתוכם שלבו קישור אל האתר שלכם וכמובן הציגו בגוף הטקסט את שם המותג שלכם.
  10. פרופילים – תוכלו ליצור פרופילים מאתרים ישראליים מבוקשים בתחומכם, צרפו קישור עם שם המותג שלכם.

הערה: לאחר יצירת כתבה או עמוד, חובה להוציא מספר קישורים לשם קידום הדף תחת הביטוי הרצוי. צירוף קישור מתוך כתבה לאתר האינטרנט שלכם רק יאיץ את התהליך.

לסיכום,

זו בהחלט משימה לא פשוטה לבצע ניהול מוניטין אך מדובר במשימה אפשרית ללא שום ספק.
להשגת תוצאות טובות במהרה, אנו ממליצים להיעזר בשירותיו של פרילנסר חברה לקידום אתרים או בעל מקצוע מהתחום.

ניהול מוניטין יכול להתבצע באופן שונה בהתאם למילת הביטוי, לתחרות, ולאופן בו מוצגות התוצאות החזקות בגוגל.
מה יותר מתאים מהשיר הזה :

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *