איש מושיט יד לעזרת חבר בטיפוס על צוק

כדאי לקרוא למטה את התוכן הסרטון קצת שונה מהתוכן :


הרשו לי לומר לפני הכל: העזרה הכי טובה שאפשר לספק למקדם היא פשוט לא להפריע לו. לא אחת קורה, שבתום לב, לקוחות רוצים לזרז או לסייע בקידום האתר שלהם ובסוף מה שהם עושים הוא פשוט חבלה. לא תמיד הם מתאמים זאת עם המקדם וכך נוצרות בעיות. למשל לקוח שהחליט לשנות על דעת עצמו את כל כתובות ה Url באתר שלו מאנגלית לעברית כי הוא שמע שזה יעיל יותר, אבל לא לקח בחשבון שברגע שהוא יעשה את זה הוא ייצור בעיה חמורה של דפי 404 או בגדול –  יפגע בצורה משמעותית בקידום. אם בכל זאת אתם מעוניינים לעזור למקדם שלכם כי יש לכם זמן פנוי –  להלן כמה דברים שאתם יכולים לעשות לאחר שתיאמתם זאת מולו.

להוסיף תוכן לדפים קיימים

לא רק שגוגל אוהבים תוכן חדש באתר, אלא גם תוכן מתחדש. רולר חדשות בדף הבית –  זאת דרך מעולה לעשות זאת. גם אזורים שמתחדשים בתוכן, כלו בלוגים, הם סממן לתוכן מתחדש. חברת קידום אתרים שלא דואגת לעדכון תוכן באתר הלקוח שלה, עושה חצי עבודה. המקדם שלכם דואג לעלות 2-3 מאמרים חדשים כל שבוע? זה מעולה. איך אתם יכולים לסייע לו? הוסיפו תוכן איכותי ורלוונטי לדפים הקיימים באתר שלכם. תוכן ארוך ומעמיק הינו הרבה יותר אפקטיבי לקידום האתר מאשר עמודים קצרים של 150-300 מילים. סביר להניח שיש לכם דפי נחיתה אורגניים שונים המיועדים לביטויים רבים. הוסיפו מידי פעם כמה מאות מילים לדפים הללו תוכך כדי הקפדה על הדברים הבאים:

  1. הימנעו מספאם – אתם יכולים לעלות את מינון מילות המפתח בדף תוך כדי הוספת התוכן אבל הקפידו שלא להגזים. אם למשל יש לכם מאמר של 500 מילים, כאשר מילת המפתח חוזרת על עצמה 5 פעמים, וכעת אתם מוסיפים עוד 300 מילים, אתם יכולים לשלב עוד פעמיים את מילת המפתח. כמו כן, אפשר להוסיף לטקס מילים נרדפות או וריאציות אחרות של הביטוי. הכי חשוב הוא לא להספים בכמות לא פרופורציונאלית של מילות מפתח.
  2. תוכן איכותי – אל תוסיפו תוכן סתם לשם הוספת תוכן. הוסיפו תוכן איכותי שנותן עוד מידע ועוד ערך לאותו דף. אל תחזרו במילים אחרות על אותו התוכן שכתבתם.
  3. הוסיפו תמונה או סרטון – הוספתם עוד 500 מילים?  זה אומר שיש מקום להוסיף תמונה או סרטון לדף וכך להעשיר את העמוד. זה מסייע לריווח הטקסט, כלומר להפוך אותו לנוח לקריאה ולמנוע ממנו להיות גוש גדול מידי של אותיות.

סיוע בהשגת קישורים מקולגות

במקרים רבים, לבעלי האתר ישנם קשרים שונים בתחום בו הם פועלים וגם בתחום המקביל. למשל לבעל אתר קייטרינג, יכול להיות קשר טוב עם בעלי אולמות אירועים. ליועץ עסקי, יכול להיות קשר עם יועץ פיננסי, מומחה להשקעות ועוד. כל הקשרים האלה יכולים לסייע למקדם שלכם להשיג עוד מקורות להחלפת קישורים מעבר למקורות שהוא יכול להשיג מהם. במקרים רבים, לבעלי העסקים יש יותר מאתר אחד. קשרו בין הקולגות שלכם או (המקדם של הקולגות) למקדם שלכם.

קידום ומיתוג ביוטיוב

אם לקחתם שירות פרסום באינטרנט בשיטת ה 360 מעלות, כלומר, אותו הספק דואג לקדם אתכם בכל פלטפורמה אפשרית –  אין ספק שידאגו לנהל לכם ערוץ יוטיוב כראוי. אבל אם אתם עובדים עם חברת קידום אתרים המספקת שירות קידום אורגני בלבד  –  כדאי לכם לקחת יוזמה ולעשות צעד שיכול לסייע לכם לא רק בקידום אלא גם במיתוג. פתחו ערוץ יוטיוב ונהלו אותו. יש להקפיד על הדברים הבאים:

  • יצירת סרטונים – יש לכם עסק לאפיית עוגות והמקדם שלכם מעלה מידי פעם מתכונים לאתר? נהדר. עכשיו תפקידכם יהיה לצלם את עצמכם אופים עוגה. העלו את הסרטון ליוטיוב. המקדם שלכם יכול במקרה הזה להעשיר את התוכן באתר שלכם ע"י הטמעת הסרטונים בבלוג.
  • עשו חקר מילות מפתח מותאם ליוטיוב – לעלות סרטונים זה לא מספיק. כדאי מאוד לדאוג שאנשים יצליחו להגיע בקלות לסרטונים שלכם. אופן החיפוש ביוטיוב יכול להיות שונה מהחיפוש בגוגל –  איך ממקדים את החיפוש? השתמשו בכלי הזה לקבלת רעיונות למילות מפתח הנמצאות בשימוש דרך היוטיוב. לאחר שהבנתם מהם מילות המפתח הנכונות – תקבלו רעיונות לסרטונים בהתאם לנושא שלכם.
  • אופטימיזציה מלאה לערוץ – אל תשכחו לעשות אופטימיזציה מלאה לערוץ. אפשר לתמלל את הסרטון שלכם, ולהוסיף תגיות רלוונטיות לפי מילות מפתח או פשוט להוסיף טקסט משלים.
  • מתגו את הערוץ – אל תפתחו סתם ערוץ על יוזר פיקטיבי. פתחו ערוץ יוטיוב לעסק שלכם עם לוגו.
  • קישורים – השתמשו בסרטונים על מנת ליצור תנועה באתר. הוסיפו קישורים מגוונים בנושאים הרלוונטיים. כמו כן, כדאי לבנות קישורים חיצוניים גם לסרטוני היוטיוב וכך לעזור להם להתברג בגוגל. לא אחת קורה שסרטונים כאלה מגיעים לדף הראשון.

השיגו  המלצות

המלצות הן דרך מעולה לשפר את יחסי ההמרה, אבל שילוב ביקורות פיקטיביות –  זאת טעות גדולה. חשוב להשיג המלצות לכל מקום אפשרי. בכל פעם שהגעתם ללקוח מסוים וסיפקתם לו שירות, תבקשו ממנו לרשום לכם המלצה תוך כדי גיוון במקורות:

  • בפייסבוק – בקשו מהלקוחות לדרג ולהוסיף כמה מילים בדף הפייסבוק האישי שלכם.
  • הכרטיס העסקי בגוגל – מלקוחות אחרים, תבקשו דירוג והמלצה שם. כאן ישנה משמעות נוספת שכן זה תורם לקידום המקומי.
  • באתר – בקשו מלקוחות לשלוח לכם המלצות במייל או בוואטאפ ושלבו אותה בקטגורית ביקורות באתר.

לסיכום: אם יש לכם קוצים בתחת ואתם רוצים לסייע למקדם שלכם בקידום האתר, אפשר לעשות זאת ע"י הוספת תוכן לדפים קיימים, השגת המלצות על העסק שלכם, ניהול ערוץ יוטיוב ויצירת קשרים בין המקדם שלכם לקולגות מהתחום בו אתם פועלים. הדבר החשוב ביותר –  הוא לעשות הכל בתאום עם מקדם האתרים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *