דמות דוחפת עגלה לתוך מסך של מחשב נייד

חווית משתמש היא גורם מאוד חשוב בקידום האתר. היא זאת שמשפיעה על אחוזי הנטישה וההמרה בו. כאשר מדובר בחנות אינטרנטית, הקפדה על כך חשובה במיוחד. כשאתם מתכננים את החנות תחשבו על מיתוג, הרושם שנוצר על הלקוח ועל הגורמים שיובילו אותו להישאר בחנות ולרכוש מהמוצרים שלה במקום לברוח ממנה. להלן כמה דברים חיוניים שכדאי מאוד להקפיד עליהם.

טיפים ליצירת חווית משתמש איכותית

  1. תמונות איכותיות הניתנות להגדלה – כדאי מאוד שלכל פריט תהיה לא רק תמונה איכותית, אלא תמונה מספיק גדולה על מנת לקבל עליה רושם כראוי. יש לוודא שניתן להקליק עליה ולצפות בה בפורמט גדול יותר.
  2. פירוט מוצר – חשוב מאוד להקפיד שלא להעתיק את המידע מהקטלוג של היצרן או היבואן אלא לכתוב מחדש את פירוט המוצר. אחרת מדובר בתוכן כפול שמזיק לקידום. בפירוט התוכן אתם יכולים לשלב גם מידע על החנות שלכם, מבצעים וכל מה שיכול לגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין מדוע כדאי לו לרכוש את המוצר דווקא דרך החנות שלכם.
  3. טעינה מהירה – מעוניינים בכך שאנשים יקפצו ממוצר למוצר ומקטגוריה לקטגוריה וירכשו יותר ממוצר אחד? ספקו להם אופציה לגלישה מהירה. אם בחנות פיזית קופסאות נעליים זרוקות בכל מקום ותורים ארוכים לתאי המדידה והקופות מבריחים קונים, כך גם קורה כאשר האתר נטען לאט. זה עלול להבריח גולשים. בין היתר חשוב לוודא שהאתר מאוחסן בשרת איכותי ושתמונות המוצרים אינן כבדות.
  4. היררכיה נכונה – חשוב מאוד שכל מי שנכנס לחנות שלכם יצליח להגיע לכל מקום ע"י 3-4 הקלקות. לכן חשוב מאוד שההיררכיה של האתר )מבנה) תהיה מסודרת לפי קטגוריות ותת קטגוריות. הימנעו מהכבדה על תפריטי האתר. יש לכם המון תת קטגוריות? במקרה כזה אפשר להשתמש בתפריט צד. אם תשתמשו בתפריטי דרופ-דאון ארוכים, זה לא יתרום לחוויית המשתמש.
  5. אבטחה ומיתוג – חשוב מאוד שהלקוח יבין שהאתר שלכם הוא מקום בטוח לקנות בו. אם לא עשיתם זאת עד עכשיו – אז הגיע הזמן לעבור מ http ל Https. אם לא תעשו זאת, גוגל יציג  אתכם כאתר לא מאובטח לגולשים מכרום. מלבד כך שחשוב מאוד שאתר יהיה ב https, יש לוודא שלא מדובר בעיצוב גנרי וחיוור, אלא בעיצוב ממותג שיצור רושם אצל הלקוח. זה יצור אמינות גדולה יותר וסיכוי גדול יותר להמרה. כאשר הגולש לא מצליח להגיע למסקנה שמדובר בחנות איכותית ואמינה, הוא פשוט יברח לחנות של מותג שהוא מכיר. כמו כן, קיומו של דף פייסבוק עסקי פעיל הינו חיוני במקרה זה ליצירת רושם מקצועי של עסק פעיל ואמין.
  6. שימוש חכם בפופאפים – הפופאפים הם כמו מוכרים בחנות. מצד אחד הם יכולים לעודד קניה ולעזור למתעניין במוצרים למצוא את מה שהוא מחפש. מצד שני הם יכולים להטריד אותו ואפילו להבריח אותו מהאתר. הימנעו מלהקפיץ פופאפים מיד לאחר שהגולשים שלכם נכנסים לאתר. גוגל אף הודיעו לא מזמן שאתרים שמשתמשים בפופאפים בצורה פולשנית ומניפולטיבית מידי באתרי המובייל יובילו לענישה במיקום. דוגמא לדרך חכמה לשימוש בפופאפ: הגולש מילא את עגלת הקניות ובסופו של דבר בחר שלא לקנות אף אחד מהמוצרים? כאשר הוא מנסה לצאת מהאתר, הקפיצו לו פופאפ של מבצע על אחד המוצרים שהוא התעניין ברכישתם, או הנחה כללית על סל המוצרים.
  7. תהליך רכישה זריז ומהיר – חשוב מאוד שהלקוחות שלכם יוכלו לשלם על המוצר בקלות רבה. הימנעו משדות חובה מיותרים שיהפכו את הקניה למתסכלת. ספקו להם חווית קניה מהירה וקלה.

נתחו את התנהגות הגולשים באתר

חשוב מאוד לנתח את הגלישה באתר דרך גוגל אנליטיקס. בדקו את הנתיב שהגולשים עושים בזמן שהם נמצאים באתר. בדקו מהם הדפים החלשים, כלומר הדפים עם אחוז הנטישה הכי גבוה ומהם הדפים שבהם הגולשים נשארים הכי הרבה. לא אחת קורה, שדף מסוים בנתיב הגלישה של המשתמשים, גורם להם להתייאש ולנטוש את האתר. עליכם לזהות האם קיים דף כזה. כמו כן, קחו בחשבון שלא רק לקטגוריות יש צורך לעשות אופטימיזציה ולדאוג לחוות משתמש טובה אלא גם לעשות זאת לכל מוצר שכן במקרים רבים, הגולשים מגיעים למוצר ישירות ולא מקטגוריה מסוימת או דף הבית.

כדאי מאוד: לערב מומחה קידום אתרים כבר בתהליך בניית האתר

זוהי טעות שהמון בעלי עסקים עושים בתחילת הדרך כאשר הם בונים חנות אינטרנטית. חשוב להבין: לא כל בונה אתרים מבין בקידום אתרים וחווית משתמש. אם יש לכם אפשרות לערב מומחים נוספים בתהליך בניית האתר, עשו זאת. מדוע חשוב לערב מקדם אתרים? על מנת שתקבלו מבנה והיררכיה נכונים לאתר. לא אחת קורה, שכאשר בעל החנות מציג את האתר למקדם –  ישנו צורך דרסתי בשינויים במבנה ובתוכן הדורשים הוצאה של אלפי שקלים. סידור נכון של האתר חשוב לא רק לקידומו בצורה יעילה אלא גם, כאמור, ליצירת חווית משתמש טובה.

לסיכום: על מנת ליצור חווית משתמש טובה, יש לדאוג לאתר שנטען מהר ולא מסבך את ניווט הגולשים שלו. חשוב מאוד להפקיד על אבטחה נאותה, מיתוג איכותי ואופציה לרכישה באופן קל ונוח. בנוסף, אל תוותרו על ניתוח התנועה לא רק אל האתר עצמו אלא גם בתוכו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *