הצצה מחור

חקר מתחרים בזמן אמת

חקר מתחרים הוא אחד הגורמים החיוניים לקביעת אסטרטגיית קידום אתרים אורגני. זהו תהליך חשוב שכדאי מאוד לעשות אותו בחודש הראשון ולא לוותר עליו גם תוך כדי הקידום עצמו. במילים אחרות חשוב לעשות אותו גם בזמן אמת. בדיוק כמו ששני אתלטים בתחרות מרטון מציצים מידי פעם לצדדים ולאחור, כך גם מקדמים ובעלי אתרים צריכים לעשות בזמן תהליך קידום האתר. הרי קידום אורגני הוא למעשה ריצת מרטון שלא נגמרת. כדאי מאוד, בין היתר, להקפיד על הבדיקות הבאות.

כותרות ותיאורים

כמות הפניות לאתר שלכם ירדה באופן משמעותי החודש. טופס צור הקשר עובד, מספר הטלפון תקין, המיקום שלכם גבוה והשירות שלכם רלוונטי לכל עונות השנה. ובכל זאת, פתאום כמות הפניות ירדה. כאשר אתם בודקים את המיקום שלכם ושל הלקוחות שלכם, אל תסתפקו בכך, תבדקו גם האם יש איזשהו שינוי בכותרות או בתיאורים שלהן. יכול להיות שאחד או כמה מתחרים החלו להציג מבצעים או לרשום מחירים כבר בכותרת. למשל: "מסאז' החל מ 150 ₪". ברגע שהכותרות של המתחרים הפכו ליותר אטרקטיביות משלכם, אין פלא שאחוז ההקלקות על האתר שלכם ירד באופן משמעותי. זה יכול לקרות גם כאשר האתר שלכם נמצא במקום הראשון.

קישורים נכנסים

בדקו את פרופיל הקישורים הנכנסים של המתחרים שלכם. יכול להיות שתגלו שם שינוי שקרה לאחרונה וגרם למתחרים שלכם לעקוף אתכם. למשל פרסום מאמרי אורח באתרים עם מיליוני כניסות. קישורים אלה נחשבים לחזקים ביותר (אין הכוונה לקישורים קנויים ממדורי יח"צ) אלא מאמרי איכות שהתוכן שלהם הופך אותם לראוי לפרסום בדף הבית. אם המתחרים שלכם החלו לנקוט באסטרטגיה כזו, עליכם להבין שגם אתם צריכים להתחיל להשיג קישורים הרבה יותר חזקים, במיוחד אם עד עתה רוב הקישורים שלכם נוצרו מאתרי תמיכה, פורומים ואינדקסים. כדאי להתחיל לחשוב על קישורים הרבה יותר חזקים ואיכותיים.

ביטויים שהמתחרים שלכם לא מקדמים

חשוב להבין שחקר מילות מפתח בתהליך קידום אתרים אורגני לא צריך להתבסס רך ורק על קידום כמות מצומצמת של הביטויים עם נפח החיפושים הגבוה ביותר. חקר מילות מפתח צריך להיות תהליך שעושים תוך כדי עבודה, בזמן אמת. המתחרים שלכם נמצאים בכל ביטוי חזק מעליכם? תבדקו איזה ביטויים הם לא מקדמים, או באיזה ביטויים הקידום שלהם חלש יותר ונסו לעקוף אותם שם. רעיונות נוספים למילות מפתח אפשר לקבל דרך כלים שבודקים את ההשלמות האוטומטיות של גוגל וגם דרך "ניתוח חיפושים" בכלי מנהל האתרים.

מה רמת התוכן של המתחרים?

השימוש בתוכן לטובת קידום אתרים אורגני עבר ועובר שינויי עם השנים. אם פעם אפשר היה להשתמש באותו מאמר ב 100 מקומות שונים כדי לקדם את האתר, היום אסור לעשות זאת. כיום השימוש במאמרי ספאם (תכנים לא איכותיים שנועדו להחזיק מילות מפתח) מתחיל לאט לאט לצאת משימוש מכיוון שהתוכן הלא איכותי מאבד מהאפקטיביות שלו. תבדקו את רמת ותדירות התוכן של המתחרים שלכם. הם מעלים 2 מאמרי איכות ארוכים ומעמיקים כל שבוע ואתם מעלים מאמר אחד בלבד בחודש? היתרון נמצא בצד שלהם.

מראה האתר

הקלידו את מילת המפתח המרכזית בתחום שלכם ותבדקו את האתרים של כל אחד מהמתחרים שלכם. תשאלו את עצמכם, מי מהאתרים נראה טוב יותר ומי משדר אמינות גבוהה יותר. תשאלו את עצמכם למי הייתם פונים אם הייתם לקוח מתעניין בעצמכם. לא מסוגלים לענות בכנות על השאלה שלכם? תבקשו ממישהו שאתם לא מכירים לעשות את התהליך. קחו לדוגמא גורם משמעותי שיכול להוות יתרון: בתחום בעלי המקצוע למשל תמיד קיים חשש שיגיע נוכל. לפעמים הלקוחות מקבלים רושם של רמת אמינות נמוכה מאוד ממראה האתר. מה שיכול לשפר את האמינות  זאת הימנעות מהתחבאות מאחורי האתר. איך עושים זאת? משתמשים בתמונות אמתיות שלכם בדף הבית ובקטגוריית אודות ולא בתמונות קנויות ממאגרים.

חווית השימוש במובייל

בזמן כתיבת שורות אלה, גוגל ממשיכים לעבוד על עדכון ה Mobile First שנועד לדרג את האתר קודם כל לפי גרסת המובייל שלו. עברתם בהצלחה את בדיקת ההתאמה לניידים של גוגל? זה לא מספיק. אם חווית הגלישה של המתחרים שלכם טובה יותר ובעיקר אם אופן יצירת הקשר של המתחרים שלכם הרבה יותר נוח – סביר להניח שהם משיגים יותר פניות. בדקו את חווית המשתמש של המתחרים שלכם לעומת  חווית השימוש באתר שלכם. אחד הדברים החשובים ביותר הוא מספר טלפון לחיץ בכל עמוד באתר. אם לא ניתן לחייג אליכם בקליק –  אתם מפסידים פניות.

מומחיות

ישנם תחומים שהצגת רמת המומחיות של בעל העסק הינה חשובה מאוד. למשל בתחום הרפואה או הייעוץ. קחו למשל 2 מתחרים בתחום ייעוץ המשכנתאות; האחד מנהל בלוג עשיר במידע שהוא כותב תחת שמו כולל העלאת סרטוני טיפים מידי פעם בפעם. את הבלוג של המתחרה שלו מנהל איש ה SEO  ע"י העלאת מאמרים איכותיים אבל ללא שום זהות כי הם  נרכשים מכותב תוכן. מיתוג עצמכם כמומחים בתחום שלכם, כולל דעות וטיפים, הוא עניין קריטי שממש לא מומלץ לוותר עליו.

 

סיכום:
מחקר מתחרים יכול לתת לכם את היתרון הנוסף הקטן כדאי שתוכלו לנצח את המתחרים בתוצאות החיפוש.
ולפעמים היתרון הקטן זה כל מה שתזדקקו לו בתחרות ממה שאני מכיר בתחום הרבה מאוד מוותרים על תחומי המחקר האלה.

מצד שני לא כדאי להעתיק או לבצע רק את מה שהמתחרה שלכם עושה כי אז מין הסתם תהיו ותגיעו לאותם השיגים שהוא הגיע אליהם עד כה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *