הגולשים של ימינו נחשפים לכמויות אדירות של תכנים ומסרים כך שניתן להבין שהם קצת תשושים מכמות האינפורמציה שמגיעה אליהם ושהם חייבים לסנן את המידע. בשל סיבה זו צריכים בעלי האתרים שנלחמים על תשומת ליבו של כל גולש ליצור תכנים מושכים, מעניינים ומרתקים יותר מהתכנים שמופיעים באתרים של המתחרים.

אם יש לכם אתר ואתם מעוניינים להגיע לחשיפה, לצבור לקוחות נאמנים ולהצליח חשוב שתכירו בחשיבותו של התוכן ושתלמדו כיצד ניתן לכתוב באופן שיגרום לגולשים להיכנס לאתר וליהנות מתכניו. כדי לסייע לכם במשימה (שאינה פשוטה) הכנו לכם מספר טיפים חשובים.

7 טיפים לכתיבת תוכן מנצח – כי הקוראים שלכם שווים את ההשקעה!

שבעת הטיפים שמופיעים לפניכם יסייעו לכם לעמוד במשימה ולסחוף את הגולשים:

  1. תנו לגולש ערך מוסף – תוכן בעל ערך מוסף יהיה תוכן שיכול לעזור לגולש בחיי היומיום. עובדות מעניינות, מידע חדיש ואקטואלי, נקודת מבט מעניינת, מוצר או שירות חדישים, טיפים, מחקרים, מדריכים, ראיונות עם אנשים מוכרים או עם אנשים שתורמים לסביבתם וסקירות יוכלו לעניין וללמד את הקורא שלכם.
  2. ספרו סיפור אישי – הקוראים שלכם אוהבים סיפורים, נהנים להיסחף ולשכוח קצת מחיי השגרה. אתם לא צריכים לשתף את הגולש בדברים אישיים אלא להציג את המסרים באופן סיפורי. תוכלו למשל לספר על סיטואציה בה הייתם נוכחים, על מוצר שסייע לכם במהלך יום קשה או לספר על נושא שמעסיק אתכם ולפתח אותו – אין גבול לסיפורים שניתן לספר. הפעילו את הדמיון והיו יצירתיים.
  3. בלי שגיאות כתיב – גם לכותבים מיומנים עשויות להיות שגיאות כתיב לפעמים. כדי למנוע את המצב יש להקפיד לבצע הגהה לאחר סיום הכתיבה. אם לא בטוחים לגבי מילה מסוימת יש לבדוק כיצד לכתוב אותה בצורה נכונה, היום כבר לא צריך לגשת אל המילון הכבד – אנחנו בעידן האינטרנט וניתן לבצע את הבדיקות באמצעות אתרים רבים.
  4. כתבו בגובה העיניים – אף אחד לא אוהב שמתנשאים מעליו. מילים כמו: "כמדומני" (נדמה לי), "אובליגטורי" (מחייב), "אומניפוטנט" (אחד שיכול לעשות הכל), "גשפנקה" (אישור) ושלל מילים כאלו ממש לא יוצרות רושם חיובי ולא יגרמו לגולשים להעריך אתכם על חדות לשונכם – ההפך, מכירים את המילה – "דושבג"? – זה מה שהם יחשבו עליכם. מנגד – אל תשתמשו במילים רדודות, מטופשות או המוניות כמו: מהמם, הזוי, זה מרגיש, כאילו, כביכול, מטורף ו.. הבנתם את הרעיון נכון? מילים כאלו גורמות לגולש לחשוב שאתם כותבים באופן סתמי ואפילו מזלזלים באינטליגנציה שלו. היו נעימים, מצחיקים וברורים ודברו אל הקורא כמו שאתם מדברים עם החברים שלכם.
  5. כותרות מעניינות וברורות – השתמשו בכותרות מרגשות, ברורות ומעניינות כמו: כותרות שנוקטות עמדה וגורמות לגולש לחשוב, להסכים או להתנגד, כותרות שמפעילות רגש (גם רגשות שליליים), כותרות עם שאלה שגורמות לגולשים לחפש את התשובה, כותרות מעניינות ומצחיקות או עם משחקי לשון, כותרות שמכילות מספרים ומעבירות מסר של טקסט מאורגן, כותרות שמייעצות לקורא בנוגע לתחומים שונים וכותרות שנושאות הבטחה.
  6. מראה התוכן – הקפידו לייצר תוכן ברור שכולל: כותרות, תתי כותרות, מספרים, הדגשות, פסקאות מסודרות וקצרות, אורך סביר, פונט נוח לקריאה, פסיקים ונקודות במקומות הנכונים והוסיפו תמונות מתאימות וסרטונים. טקסט מסודר ימשוך את הגולשים, יהיה קל לקריאה ונעים לעין.
  7. עקביות – היו עקביים בפרסום התוכן, החליטו מראש כל כמה זמן אתם מעוניינים להפיץ אותו והתמידו בכך – ההתמדה תאפשר לכם ליצור קשר אישי עם הגולשים ותייצר המשכיות. חשוב מאוד ליצור תוכן אקטואלי ורענן. אתר שלא יחדש את התכנים בתדירות גבוהה יאבד את לקוחותיו.

הטיפים נכתבו על ידי: רוני ריבלין כותבת תוכן מקצועית

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *