שלום לכולם אני נמצא עם נתן ליכטר. נתן ספר לי קצת מי אתה  ומה אתה עושה ? איך הגעת לתחום הזה ?

"אחרי שסיימתי תואר בתקשורת, הבנתי שאין לי ממש רצון לעבוד כעיתונאי, רציתי לנהל אתרים.הלכתי לראיונות עבודה וכולם שאלו אותי אם אני יודע SEO. שאלתי   Se מה? אין לי מושג מה זה. אז חקרתי ומצאתי את הקורס שלך והחלטתי שצריך ללמוד את זה.  רציתי להיות שכיר כמנהל אתרים אף פעם לא רציתי להיות עצמאי. שבועיים אחרי הקורס התחלתי לעבוד בתור שכיר בחברה ובעיקר התעסקתי בתוכן. אחרי זה עברתי לעבוד בחברה אחרת ועל הדרך מצאתי לקוחות ולאט לאט העסק בנה את עצמו.

אוקיי מעניין, כמה זמן אתה בתחום היום?

שנתיים וחצי בתור עצמאי ועוד שנה וחצי בתור שכיר.

דיברנו קודם האם זה מפרנס ?

" אני מתפרנס נטו מקידום אתרים אורגני וכתיבת תוכן לחברות קידום".

אוקיי אז כמו שאתה יודע הכנתי לך כמה שאלות, נורא חשוב לי שתביע את דעתך אלה נושאים שחלק ממי שצופה בסרטון זה מעניין אותו.

 

מה לדעתך לקוח שפונה לחברת קידום אתרים בהתנהלות החודשית שלו צריך לדרוש מהם מה הוא צריך לדעת ?

"הוא צריך לדרוש מהם שקיפות מלאה, כי היום יש הרבה רמאים בתחום ואנשים שמבטיחים הצלחה ולא מקיימים ורק לוקחים את הכסף. לקוח צריך לדרוש שקיפות, לדעת מה בדיוק המקדם שלו עשה, מאיפה הוציא קישורים מאיזה אתרים ואיזה תוכן הוא כתב. שקיפות באה לידי ביטוי גם בדוחות, אבל גם בעבודה יום יומית של טלפונים  ומיילים. תמיד צריך לעדכן את הלקוח מה קורה ולא להשאיר אותו באוויר וכשהלקוח שואל מה עשית החודש, לא להגיד לו עשית קצת פה וקצת שם ולהשאיר אותו באוויר. תמיד צריך להסביר לו ולפרט לו. כי ככה הוא ימשיך וירגיש יחס אישי".

 

כמה הלקוח צריך להיות מעורב ? אני מכיר לקוחות מהניסיון שלי שהיו מעורבים מדי.

"הוא צריך לבטוח במקדם ולתת לו סמכות, אם הוא רוצה לעזור הוא יכול לעזור. יש לי לקוחות שכותבים תוכן כי אין להם מספיק תקציב, ויש לי לקוחות שאומרים לי שהם יכולים להשיג קישור כי הם מכירים את בעל האתר, כל עוד זה מעורבות שהיא קלה ועוזרת אז זה בסדר. אבל אם זה ברמה של לבחון את מה שאני ולומר לי תעשה ככה או ככה ולהתערב לי, לפעמים זה מזיק ולפעמים הלקוחות עושים טעויות.  למשל: לקוח שמביא קישורים מאתרים גרועים או לקוח שמוחק דפים, או לקוח שמחליט לשנות כתובות URL בגלל שהוא הבין ש בעברית זה טוב יותר ואז זה יוצר דפי 404. לפעמים הם מחבלים באתר וזה לא טוב. לקוח צריך לסמוך על המקדם שלו ולתת לו מרחב נשימה וככה יהיה הרבה יותר טוב".

שמעתם ? הבנתם ? תסמכו על מקדמי האתרים שלכם אל תהיו קרציות ( אני אמחוק את זה אחר כך) אז זהו שלא.

 

יצא לך להיתקל בכאלה שעבדו עם חברות קידום אתרים שאתה כמקדם אתרים יכול לזהות שעבדו עליהם ?

"כן היה לי לקוח שסיים חוזה של שנה וקיבל הצעה זולה יותר מחברת קידום או פרילנסר. אמרתי לו בסדר. אחרי חודשיים שאני מקבל טלפון והלקוח אמר שהוא עשה טעות שהוא עזב אותי. מתברר שבחודשיים הם לא עשו כלום מלבד לתקן את הקוד. לא קישורים, לא אופטימיזציה לא שום דבר.הלקוח הזה איבד אמון לגמרי והפסיק לקדם את האתר שלו. וזה כמה מקרים שחזרו אל עצמם עם לקוחות שעזבו והלכו לכל מיני מקדמים ב 500 שקל וחזרו בלי כלום".

בשלב ההצעות מחיר, מהניסיון שלי, לקוחות שפנו במקביל לכמה חברות קידום אתרים בסוף לא מקדמים את האתר. מתוך איזשהו בלבול מכל מה שהם שומעים ממקדמי אתרים מרוב הבטחות ומחירים שונים, בסופו של דבר הם בוחרים שלא לקדם.

"נכון בגלל שהם לא מבינים בקידום והם לא צריכים להבין בקידום. מאחר וזה תחום שאין טווח מחירים קבוע יש מקדמים ב 800 שקל ויש מקדמים ב 5000 שקל ויש מקדמים של תשלם לי 150 שקל על כל מילה שמגיעה לדף הראשון, אז הם לא יודעים מה לעשות. לפעמים אני מנהל משא ומתן שנמשך שנה. לקוח חוזר כל כמה חודשים כי הוא מנסה לחפש ולדעת מה צריך לעשות. הוא לא מבין ולא מצליח להגיע להחלטה. מצד שני יש לקוחות שסוגרים במייל אחד או ב 2 שיחות טלפון כי הם מבינים שיש מולם איש אמין. אני תמיד עובד בשקיפות ותמיד מסביר להם ואף פעם לא מתחייב לתוצאות, גוגל הוא לא של אף אחד. מי שאומר לאינסטלטור שתוך חודשיים הוא בדף הראשון הוא שקרן. אני תמיד מתאם ציפיות עם הלקוחות. מעדיף להפסיק עשרה לקוחות מאשר להבטיח להם ולעבוד איתם ואז הם יראו שאין תוצאות. חוסר השקיפות וחוסר תאום הציפיות מביא לכך שהלקוחות לא מקדמים בסוף".

מסכים איתך לגמרי ראיתי את זה קורה פעם בשיחה עם לקוח פוטנציאלי הוא אמר לי שהוא יצא כל כך מבולבל מהצעות המחיר עד שהחליט לבסוף לא לקדם.

"וחבל זה עושה שם רע למקצוע וכמו הרבה דברים בארץ  – אין פיקוח".

אם אני פונה אלייך מה לדעתך אחד הדברים החשובים ביותר לפני תחילת עבודה ?

"כמו שאמרתי קודם תאום ציפיות. לא להבטיח לו שום דבר שאי אפשר לקיים. לומר לו שזאת השקעה לטווח ארוך ולא רכישת מוצר.הרבה לקוחות חושבים שאתה בונה קישור וכותב מאמר ואתה תוך שבועיים בדף הראשון. תמיד שאולים כמה זמן  יעבור עד שהאתר יגיע לדף הראשון ? אני תמיד עונה שני לא יודע. צריך לתאם צפיות ברגע שלא מתאמים ציפיות הלקוח חושב שעובדים עליו הנה הוא שם 2000 שקל בחודש וכלום לא קורה. אתה לא מגיע לדף הראשון מבחינתו לא נעשתה עבודה. אני בדרך כלל אומר שיש מקרים שתוך חודשיים הגעתי לדף הראשון ויש מקרים שאחרי שנה אני לא שם כי התחום תחרותי. ברגע שמתאמים צפיות הוא גם לא לוחץ וגם מבין והרבה יותר נעים לעבוד איתו. הוא מרגיש שפתוחים אתו. הרבה לקוחות מעריכים את הפתיחות הזאת".

עד כמה אתה לועס ללקוח את תהליך העבודה לפני שהוא נהיה לקוח ? כמה אתה מסביר ?

"רוב הלקוחות פשוט קוראים את המידע באתר שלי והאתר שלי הוא מאוד מפורט ויש לי בלוג שם שמסביר את הכל".

מה הכתובת?

www.lichterseo.com

"הם תמיד פונים אליי ואומרים: קראתי בבלוג שלך ככה וככה. אני דואג לפרסם  מאמרים באתרים שונים איך לעבוד עם מקדמי אתרים ומה צריך לדעת. הם  פונים אליי אחרי שהם קראו ומדברים איתי וככה כבר נבנה האמון, בגלל שהם לא מכירים את התחום ולא יודעים כדאי או לא כדאי, זה יכול להמשך חודשיים ולפעמים אני יכול לסגור לקוח ב 2 מיילים זה נדיר וזה קורה הלוואי ויקרה יותר".

 

רוב הלקוחות מתקשרים ולא סוגרים. אני אגיד מהניסיון שלי: לפני 4 שנים בער,ך יחד עם יועצת עסקית, פתחנו את כל הצעות המחיר שאי פעם יצאו מהחברה, וגילינו ששני שליש לא קידמו בכלל את האתרים.מהשליש הנותר חלק נהיו לקוחות וחלק לא. עד כמה הבלבל הזה וחוסר האמון בסופו של דבר במקצוע גורם לכל המקדמי אתרים נזק? אני שומע את זה גם ממך וזה חבל לי.

כמה לדעתך מתקציב הפרסום כדאי להשקיע בקידום האורגני ?

"אין נוסחא מדויקת. זה תלוי בתחום ותלוי בנושא. יש לקוחות שקידום אתרים לא מועיל להם בכלל.כי הקהל מגיע מפה לאוזן. יש לקוחות שרק פייסבוק עוזר להם ואז הקידום האורגני משמש רק כמיתוג בעבורם גוגל לא חשוב להם. הם רק רוצים להיות בדף הראשון כדי שיהיו יכולים לומר ללקוחת שהאתר שם כדי שימצאו אותם. אבל באופן כללי 40% לקידום האורגני ושאר התקציב לערוצים אחרים".

חוץ מקידום אתרים מה עוד אתה מציע ?

"אני כותב תוכן לחברות קידום ככה התחלתי בתחום. אני כותב ביקורות קולנוע ומראיין במאים לאתר seret. אני חושב שאין מספיק תוכן איכותי בתוך התחום של קידום אתרים מאחר והתקציבים לא מאפרים לשלם 200 שקל למאמר איכותי. לקוח שעות לכתוב מאמר איכותי. מאמר קידום רגיל זה משהו שעושים ב 10 דקות אני מאוד אוהב לכתוב מאמרים איכותיים אין לי הרבה הזדמנויות לעשות את זה אני אוהב לראיין בעלי מקצוע ואז הם מעלים לאתר מאמר כזה. זה משרת אותם יותר טוב מאמר של 300 מילה איך לשפץ חדר אמבטיה".

עברתי על האתר שלך וראיתי שיש בו הרבה מאוד תוכן וראיתי שבנית אותו מחדש. כל כמה זמן אתה מעדכן ?

"כשיש לי זמן אני מעלה כל יום מאמר  כשיש פחות זמן שני מאמרים בשבוע. האמת בהתחלה לא חשבתי שאני יכול לקדם את האתר שלי. כתבתי פוסט בקבוצה שלך ושאלתי אם בכלל כדאי לי לקדם את האתר וענו לי שכדאי לי. התחלתי לקדם אותו וכמעט שלא בניתי קישורים בהתחלה,  אולי יש לי 15-17 קישורים. בהתחלה כתבתי מאמר בכל יום. אחרי זה עברתי לשני מאמרים בשבוע והוא הגיע לדף ראשון במילים כמו מקדם אתרים ומומחה קידום אתרים. זה מביא פניות. במילה קידום אתרים הוא מופיע בדף 2  או 3 יש קפיצות בגוגל כרגע.זאת ההוכחה שתוכן הכי חשוב בקידום אתרים

זה הדבר הכי חשוב ???

"הכי חשוב אחרי אופטימיזציה והתאמת האתר לקידום. תוכן הרבה יותר חשוב מקישורים.

 

הבנתם את זה? תוכן תוכן תוכן!  אין ספק שמסכים איתך אני רואה את זה  אני מסתכל על האתר המוזנח שלי ולפני שבוע העלתי כתבה לאחר שנה שלא נכתבה בו מילה חדשה. אין ספק שזה עושה משהו טוב. לגבי כל נושא אסטרטגית התוכן –  אנשים לא מבינים את החשיבות שלו ואני מקווה שנגמר העידן של כתיבת תוכן עבור גוגל. באחד המקרים ההזויים ראיתי אתר שלמטה בפוטר היה לינק למאמרים לגוגל, ממש ברמה הזאתי שכתבו עבור גוגל ולא עבור גולשים טעות איומה לדעתי. נתקלנו בדוגמאות כמו לקחת תוכן מחו"ל  לשים אותו בגוגל טראנסלייס ולהכניס לאתר כדי להציג אתר מתעדכן. תוכן איכותי תוכן שאומר משהו לגולשים שלכם יעשה את העבודה הרבה יותר טוב.

 

מה לדעתך העלות הממוצעת היום לקידום אתרים?

"משהו כמו 1500 שקל לחודש. בצד של המחירים הנמוכים זה המקדמים של ה 800 וה 500 מקדים שלא מתפרנים מזה. חיילים או תיכוניסטים שלא מתפרנסים מזה עושים את זה על הדרך כתחביב או הכנסה צדדית יש גם חברות קידום שמשתכרות 2  מילים מילים ב 3000 או 4000".

אני חייב לשאול שאלה שלא שאלתי קודם על מה משלמים בקידום אתרים ?

"אופטימיזציה, כתיבת תוכן בניית קישורים לפעמים זה הופך להיות השכרת מיקום בגוגל. לפעמים יש מקדמים שמבססים את כל עבודת הקידום על קישורים ואז הם מורדים את כל הקישורים אחרי שהלקוח עוזב, ואז הלקוח מאבד את כל המיקומים שלו בגוגל. כאילו שהוא שילם על השכרת מיקום בגוגל באמצעות קישורים.כשלקוח פונה לחברת קידום אתרים ורוצה לדעת על מה הוא משלם הוא צריך לקבל תוכן, אופטימיזציה, מעקב אחר כלי גוגל, קישורים וניתוח של האתר שלו. היה לי אתר של לקוח עם אפס פניות עבדתי קשה על ניתוח האתר כדאי לעודד פניות דרך שינוי טייטלים דקרפשיינים פחות או יותר זה הכיוון ולא רק להגיע לדף הראשון".

אני חשב שלקוח שפונה לקידום אתרים המטרה שלו היא לקבל עסקים מהאינטרנט ולא רק מיקום בגוגל. כל התפיסה של הנה אני מקום ראשון. עם מקום ראשון לא קונים במכולת, עם פניות עסקיות כן קונים במכולת. ורק אספר על הדוגמה שדיברת ראיתי אתרים מקודמים מאוד עם אפס פניות ואז התברר שטופס צור קשר לא עבד באתר אז לרדת לפרטים הקטנים. נגעת בנקודה מעניינת שמקדמי אתרים בעצם בסוף חוזה פוגעים בקידום האתר במקום להבין שהאתר הזה הוא כרטיס ביקור שלהם ללקוח הבא.הבנתם את זה? כמה זה מגוחך.  אתה משלם למישהו על בניית קישורים וביום אתה מפסיק לקדם הוא מוריד את כל הקישורים תבדקו את זה כשאתם בוחרים חברת קידום אתרים.

מה לעולם לא תעשה בקידום אתרים?

לעולם לא אקדם בצורה שחורה, שזה אומר לקנות קישורים בצורה מסיבית מאתרים בחול כדי להביא את האתר תוך שבוע לדף הראשון ואז לעוף משם תוך חודש. לעולם לא אבסס את הקידום שלי על בניית קישורים אלה בעיקר על תוכן. כי קישור תמיד יכול לרדת ולהעלם כמו שאמרנו קודם אתרים נמחקים אנשים סוגרים עסקים, ואם הקידום התבסס רק על קישורים זה לא יחזיק מעמד אבל תוכן בתוך האתר מחזיק את האתר. אני אף פעם לא אבסס את הקידום שלי על קישורים.

אתה תמיד הולך עם התוכן ואתה אוהב את התוכן. אז ענית לי על השאלה הבאה מה תמיד תעשה בקידום אתרים ?

"תוכן, תוכן, תוכן והלוואי שתמיד תהיה אפשרות להעלות תוכן איכותי".

מה ההגדרה לתוכן איכותי ? מי מגדיר מה זה תוכן איכותי ? אני דיסלקט אני כותב עם שגיאות תכף יראו את זה בתמלול של הסרטון. אני גם כותב עם שגיאות ואני איום בכתיבה אם הייתי יכול לכתוב כמו שאני מדבר אז דברים היו נראים אחרת. מה זה תוכן איכותי ? מה המדד ?

"זה יכול להיות ראיון או משהו שמחדש לגולש. משהו חדש שהוא מגלה כשהוא נכנס לידע והוא לא ידע קודם. כשהוא מחפש מידע מסוים –  האתר מספק לו. זה יכול להיות ראיון עם בעל מקצוע או כתבת תחקיר או כתבת צבע. זה יכול להיות גם סרטון שעוזר לתוכן. לא רק משהו כללי שמחזיק מילות מפתח. לצערי לרוב הלקוחות התקציב מספיק לתוכן פחות איכותי כמו שאמרתי קודם לתוכן איכותי צריך להשקיע מאות שקלים. במקרים נדירים אני עובד עם לקוחות שיש להם תקציב לזה".בחלק מהמקרים הלקוחות כותבים בעצמם וזה הרבה יותר מועיל מתוכן לא איכותי".

 

אם בעל העסק כותב בעצמו את התוכן הוא יותר איכותי או פחות איכותי ?

לפעמים בעלי עסקים כותבים ואני משכתב וזה עוזר. זה תוכן מאוד איכותי כי אין מי שמבין יותר טוב בתחום שלהם. אם כמה שמקדם ישקיע ויחקור או יקנה תוכן או יכתוב בעצמו ממה שהוא למד – הוא לא יצליח לכתוב כמו בעל העסק

מסכים איתך לגמרי. למי שלא יודע, הרבה מהתוכן באינטרנט נכתב על ידי כותבי תוכן ולא אנשים שעוסקים באותם תחומים. מציע בהרבה תחומים, במיוחד ברפואה ובבריאות הנפש, לחשוב טוב איזה המלצות לוקחים מהתכנים האלה". יצא לי להיתקל בלקוחות ( גם עורכי דין )שלא היו מודעים לתוכן שמופיע אצלם באתר. תוכן שלפעמים נוגד את האני מאמין שלהם. אז תחשבו גם על זה ותשקיעו באתרים שלכם.

תן לי איזה סיפור הצלחה שאתה גאה בו בעבודת הקידום שלך.

"היה לי לקוח שהבקשה שלו הייתה להעלות את התנועה לאתר כמה שיותר מהר. כי המודל העסקי שלו היה שאנשים משאירים פרטים באתר נרשמים לאיזשהו שירות ומזה הוא עושה כמה עשרות שקלים לפנייה. בדקתי את האתר שלו וראיתי שאין שם תוכן, שוב חזרנו לתוכן. אמרתי לו תראה קישורים בתחום שלך קשה מאוד להשיג זה תחום בעייתי. נעשה ככה: אני אעלה כל יום מאמר לאתר שלך ונראה מה קורה.וזה מה שעשיתי כל בוקר הכנתי קפה פרסמתי מאמר איכותי, כי אני מבין בתחום הזה באופן ספציפי. אחרי חודש עברנו ממצב של 6000 גולשים למעל 100000 גולשים והאתר זינק לדף הראשון במילים עם המון חיפושים. עבר עוד חודש והכניסות הוכפלו והאתר הגיע לתוצאות הראשונות בהרבה מילים.לצערי הלקוח עזב כי הקידום עבד טוב מדי. הוא הביא אותו לחצי מיליון כניסות בחודש.

אתר ישראלי?

"אתר ישראלי אתר בעברית הוא עזב כי כבר חצי שנה האתר מחזיק את המיקומים שעשיתי לו בזכות התוכן. הוא הבין שהוא כבר לא צריך אותי כי האתר כבר שם ולא משנה מה קורה. המתחרים שלו לא מקדמים בשיטה הזאת ואין באתרים שלהם תוכן. הוא נשאר שם עשיתי לו עבודנ הטובה אבל הפסדתי לקוח.  לקוח שלא צריך קידום זה מקרה נדיר. לרוב שמקדמים ומפסקים, האתר מתחיל לרדת במיקומים בגלל שהמתחרים שלו לא עובדים עם תוכן והוא עובד עם תוכן הוא יישאר שם.

מדהים אתה מדבר על מספרים מאוד גבוהים של טראפיק וכל זה בזכות תוכן. אני אסכם רגע את הריאיון שלנו. כמו שאתם מבינים נתן מאוד מאוד אוהב תוכן. אפשר לעשות המון דברים באמצעות תוכן צריך לזכור תמיד שגולשים מחפשים בגוגל הם מחשפים תוכן החיפוש בגוגל מבחינתנו נקרא שאילתא וכשהוא שואל שאילתה בגוגל האתר שלכם צריך לספק את התשובה הכי איכותית והכי מהירה ולחשוב על כל השאלות שגולש יכול לכתוב.זה רק מוכיח שעולם קידום האתרים עובר שינוי מקידום של מילות מפתח שהינה במילת המפתח הזאת אתה תוצאה ראשונה או שנייה לקידום הרבה יותר רחב. פריסה רחבה של האתרים והמון דגש על האיכות עם בשנת 2007 ראיתי אתרים שקודמו באמצעות חמשירים, אז היום אני בספק אם זה יעבוד.

" זה לא יעבוד היום".

חמשירים לא עובדים היום, כי 5 שורות אני יכול לכתוב בלי טעויות פעם גם לפרסם את אותו מאמר 20 פעם ב 20 אתרים עבד".

 

"כן פעם הרבה דברים פחות איכותיים עבדו…"

היום מה שאני מבין מנתן: איכות התכנים ולא כמות התכנים עוד מילה לאומה ?

"תבדקו טוב טוב מול מי אתם עובדים יש המון רמאים בתחום. קחו את הזמן העיקר תמצאו אדם שייתן לכם עבודה טובה".

נורא נורא חשוב. צריך להבין שמקדם אתרים הוא היועץ והמקדם בכל תהליך הקידום כל מה שקורה עם האתר זה בעצם באחריותו. כדאי לתת לו אישהי סמכות עליונה ומילה אחרונה בהחלטות. סליחה שאני מתערב לך בראיון. לי היה לקוח שהודיע לי כי מחר עולה האתר החדש לאוויר. הוא נזכר יום לפני להודיע. עליית האתר עוקבה כשלושה חודשים עד שהאתר החדש הותאם ועלה לאוויר.

נתן תודה רבה שבאת. מצאנו לנו זולה נחמדה.

"היה לי כיף".

9 תגובות
  1. עידן שלומן
    עידן שלומן says:

    ראיון מעניין, אתם מתארים פה עולם אוטופי, אבל המציאות היא שונה וגם היום אתרים מקודמים באמצעות קישורים רבים (עם פיזור מתאים) במיוחד בתחומים תחרותיים, מאמרים משוכפלים (למשל, באתרי מאמרים) ותוכן רדוד.

    לגבי השאר, מסכים איתכם לגמרי, הדברים החשובים להצלחת תהליך הקידום מול הלקוח הם שקיפות, תיאום ציפיות ושיתוף פעולה/מעורבות בסיסית/מתקדמת של הלקוח.

    בלי קשר, עמית יש כל כך הרבה אפשרויות להציג תוכן חדש באתר, הקול שלך דווקא רדיופוני 🙂 – הייתי הולך על פודקאסטים.

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      הי עידן תודה על התגובה שלך.
      אכן זה עולם אוטופי ובהמשך נציג עוד גישות.
      הגישה של נתן עובדות לו מצויין בגם בזירות תחרותיות.
      מסכים שאכן חייבים גם קישורים ברוב התחומים, ומה שאתה מתאר בהחלט מוכר.

      ותודה על המחמאה על הקול עורב שלי 🙂
      מתי אתה בא להתראיין

      הגב
    • נתן ליכטר
      נתן ליכטר says:

      תודה עידן.
      ברור שצריך לעבוד גם עם קישורים. אבל יש תחומים שכמעט ולא דורשים קישורים. זה משתנה בין זירה לזירה.
      יחד עם זאת, אני חושב גם על העתיד. אני די בטוח שלא רחוק היום שלקישורים לא תהיה משמעות בכלל וגוגל ימצאו שיטה לדרג אתרים על בסיס תוכן ודברים אחרים. בגדול אתר שמתבסס בעיקר על קידום בתוכן יחזיק מעמד יותר מאשר אתר שבקושי מתעדכן בו מאמר בחודש ושנבנים אליו 10 קישורים כל חודש.
      אתרים נסגרים, קישורים יורדים.
      קח לדוגמא את הלקוחות המסכנים שמורידים להם את כל הקישורים שבנו להם לאחר שהם עזבו בתום תקופה של שנתיים. כל הקידום הולך לפח. אבל במקרים כאלה, אם היה מתעדכנים 5-10 מאמרים באתר שלכם כל חודש, הנזק היה יכול להיות פחות חמור. תוכן בתוך האתר תמיד יחזיק אותו, לעומת זאת קישורים הם מקורות חיצוניים ולכן כשהם נתנדפים, הקידום הולך לפח.

      זאת אחד הסיבות בגללה כשלקוח חדש מגיע אלי אחרי שקודם שנה אצל חברה אחרת בעזרת קישורים בלבד, אני דואג לעלות באתר שלו המון תוכן.

      הגב
      • עידן שלומן
        עידן שלומן says:

        את הטענה שיש תחומים שכמעט ולא דורשים קישורים, ניתן להשליך גם על תוכן, יש תחומים בהם לא נדרש תוכן חדש (לא שאני לא ממליץ ליצור תוכן בסיסי, אבל בתוכן מתעדכן אין צורך אמיתי).

        על העתיד הזה אני שומע כבר 10 שנים. מתי הוא כבר יגיע 🙂 ? – אני יכול לעדכן אותך שגם לי נמאס לבנות קישורים, אבל אני מבין שאני צריך את זה בשביל לשמר מיקומים או להגיע מראש למיקומים.

        מסכים איתך לחלוטין שאתרים נסגרים, נעלמים ולפעמים גם יש בעלי אתרים/מקדמים שמורידים קישורים (שזה לא לעניין..) – זו המציאות. מי שבאמת רציני או בעל תקציב מתאים, יוצר לעצמו את התשתיות ומי שלא, מבין שזה המצב וחי עם זה בשלום 🙂

        הגב
  2. שלומי
    שלומי says:

    היי, אמרת שתקציב לקידום אתר הוא בערך 1500 ש"ח. השאלה שלי היא ב- 1500 ש"ח מה הלקוח מקבל? כמה ביטויים אתה מקדם ללקוח?

    לדעתי 1500 ש"ח זה תקציב נמוך שמתאים ללקוחות קטנים עם מספר לקוחות מצומצם – אני צודק?

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      תכף נתן גם יגיב.
      השאלה מה היתה העלות הממוצעת לקידום והוא ציין טווחים.
      באופן אשיצי אני חושב שהממוצע גבוהה יותר ומגיע ל 2500 שקל לפחות.

      הגב
    • נתן ליכטר
      נתן ליכטר says:

      1500 ש"ח זה תקציב לקידום של לקוח קטן עם מספר מילים מצומצם.
      כמה מילים בסכום הזה? כ 10.

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *