השאלה – האם גוגל השתנה?

בזמן האחרון יוצא לי לשמוע טענות שגוגל השתנה , דירוגים השתנו, וכל פעולת קידום אתרים כבר ממש לא אותו הדבר כמו פעם.

מנקודת המבט המקצועית שלי, הקידום עצמו לא השתנה והאתר עדיין צריך להיות בנוי בהתאם למגבלות הטכניות של גוגל וההנחיות למנהלי אתרים. האתר עדיין צריך להיות קריא לגוגל ולכלול תפריטים מסודרים והיררכיים, וכמובן תוכן איכותי.

טענה נפוצה אחרת שאני שומע היא שכבר לא צריך ליצור יותר Title ו – Description כי גוגל יודע לזהות אותם לבד…  האמת היא שגם אם לגוגל יש את היכולת הזו, אנחנו עדיין צריכים לעזור לאלגוריתם להבין במה עוסק העמוד הספציפי הזה ולקבוע תגי מטה שונים לכל עמוד.

שינויי אלגוריתם וחשיבה אנושית

פנדה נועד לטפל באתרים לא איכותיים ובתוכן משוכפל. באופן דומה, פינגווין נועד לטפל בספאם ושיטות קידום אפורות ושחורות כדוגמת הפצצת קישורים. כבר מהיום הראשון שלי בקידום אתרים, קבעתי לעצמי חוק ברזל שלא לשכפל תוכן. התוכן חייב לתרום לגולש ולהיות מקורי ואיכותי. גם הקישורים שאתם בונים לאתר והמבנה שלו צריכים להיות איכותיים.

המגמה  העכשווית של גוגל שיש לשים עליה את הדגש היא החשיבה על הגולש וחווית המשתמש : כלכליסט פרסם היום שגוגל עובדת על מנוע חיפוש שיוכל לחשוב כמו בנאדם. אסור לטעות, עדיין יהיה מדובר בסוג של רובוט או מכונה, אבל כזה שיוכל לדעת האם אתר נחשב לטוב גם בעיני הגולשים ולא רק בעיני אלגוריתם שאין לו בעצם רגש. אחת הדרכים של גוגל לקבל את המידע הזה היא באמצעות הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס. דרך אחרת היא באמצעות בחינת נתוני הגלישה בדפדפן כרום או הסרגל של גוגל.

ולמרות כל זאת, כמקדמי אתרים, אנחנו עדיין צריכים לחשוב על השלד : על האתרים שממליצים  עלינו ועל החוויה שאנחנו מספקים לגולש. ההבדל הוא שעכשיו נצטרך לחשוב טיפה יותר גם על שילוב פעילות האתר ברשתות חברתיות והגדלת מעגל האוהדים שלו.
צפו בסרטי ההמשך שבהם אני אדבר על השינוי המהותי של גוגל.

3 תגובות
  1. ברק
    ברק says:

    צודק אתר ממש מגניב יש בו הרבה סרטונים מאוד יפים, ההדרכות פשוט מעולות מה עוד שזה חינמי תודה רבה.

    ברק

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *