אז זהו שהוא ממש לא מת !
כל פעם עולה העניין הזה שיש מי שמספיד את ה SEO .
זה כבר נהיה אפילו בדיחה בקבוצות הסגורות של מקדמי האתרים.
למה החלטתי לכתוב על זה ?
אני חושב שיש לנו דרך לבדוק האם הוא מת באמת או בשלבי גסיסה מתקדמים.
מלבד הטענה שהוא מת יש טענה נוספת שהוא השתנה מקצה לקצה.
שקידום אתרים אורגני זה לא מה שהיה פעם.
אז קחו נשימה עמוקה (הזהרת חפירה) .

כדאי להבין האם ה SEO מת בואו נבין קודם מה האלטרנטיבות הקיימות כדאי לקבל חשיפה ממנוע החיפוש.
האלטרנטיבה הקיימת היא כמובן גוגל אדוורדס (פרסום ממומן בגוגל) .
שכבודו במקומו מונח וניתן לעשות דברים נפלאים באמצעות קמפיינים ממומנים.
ולא משנה באיזה צבע גוגל תצבע את האייקון שהמציג שזאת מודעה עדיין רוב הגולשים בוחרים לא להכינס לפרסומות ולדלג לתואצות האורגניות.
גם מהנתונים של גוגל עצמם וממה שאני מכיר בפועל אנחנו מדברים על משהו בין 10% – 20% שמקליקים על הפרסומות.
כמובן שזה משתנה בין תחום לתחום ומשתנה בהרגלי שימוש של הגולשים.

עדיין סטיסטית רוב תנועת החיפוש זורמת לתוצאות האורגניות של גוגל מחקרים מראים שהמקום הראשון זוכה למשהו באזור ה 50% מהתנועה בחיפוש, וככל שיורדים
בתוצאות מקבלים פחות אפילו ברמה של המקום השני מקבל 29% .

שוב אני חוזר על עצמי משתנה בין חיפוש לחיפוש והרגלי שימוש של הגולשים.
וכל כך הרבה דברים משתנים בדרך כן ממליץ לכם להשקיע עוד כמה דקות ולקרוא על CTR.

אז תכלס כל עוד מרבית המחפשים זורמים לתוצאות האורגניות יהיה צורך ב SEO ודרישה לתחום.
אז ה SEO חי ובועט

עכשיו לעניין השני שאני שומע עליו שהוא העניין ש SEO השתנה ומשתנה כל הזמן.
אז בואו נדבר תכלס אני עוסק בתחום מעל עשור בשיחות שונות עם המון מקדמי אתרים מהמובילים בארץ עולה שבתכלס לא הרהבה השתנה תחת השמש.
מה שכן עולה בשיחות זה ש SEO נהיה חכם יותר, מתוחכם יותר אבל לא השתנה הרבה בצורת העבודה.

אלה הפעולות שעשינו ב 2006 ובתכלס נעשות גם היום ארחיב בכל אחד מהם על השינוי במידה והיה:

מחקר מילות מפתח ומתחרים :
נעשה מאז ומתמיד, עדיין חשוב לנו לבדוק היטב מה המתחרים שלנו עושים וכיצד הגולשים שלנו מחפשים את השירות שלנו.

אופטימיזצייה למבנה האתר:
גם זה נעשה בעבר ואכן נהיה חכם יותר, אם פעם היינו חושבים בעיקר על המכונה והיכולות הטנולוגיות שלה היום החשיבה היא הרבה יותר על הגולש,
השינוי בחשיבה על הגולש קרה כבר לפני כמה שנים כשעולם הקידום הבין שגוגל נותנת משקל על חווית המשתמש.
אם התפתחות המכשירים הסלולרים נאלצו מקדמי אתרים לתת משקל גם לחלק הזה.
הקו המנחה היום בהתאמת מבנה האתר היא חווית משתמש, חלוקת היררכיה נכונה באתר ונוחות גלישה, התאמה למובייל ומהירות טעינה.

אופטימיזצייה תוכן:
הרחבת האתר בתכנים ויצירת תכנים חדשים בהתאם לביטויים ומילות המפתח שרוצים לקדם, בניית אסטרטגיית תוכן ורענון תכנים ישנים באתר,
נושא שנוי במחלוקת צפיפות מילים – רק מעדכן שזה עדיין חי וקיים רק חכם יותר.
גם אז וגם היום עבודת תוכן טובה תשרת את המטרה של קידום האתר, הרחבת האתר בתכנים שמשרתים את הגולש תשפיע ישירות
על קידום האתר בתוצאות.
אחד השינויים שכן קרה בתחום הזה איכות התכנים השתפרה.
המטרה לספק תשובה לגולש ולא לכתוב עבור גוגל.
יצירת אשכולות תוכן וחשיבה על היררכית האתר – בעבר בכל אתר היה קטגורית מאמרים כיום אנחנו רואים יותר כיצד התכנים משולבים
בצורה טובה יותר באתר, היכולת היום לשלב סרטון, וגרפיקה בתכנים עושה הבדל משמעותי.

קישורים:
אחד הדברים המשמעותים בקידום אתרים (לצערי) זה הקישורים הנכנסים לאתר.
בזמנו עבדנו בגישה של "כול המרבה הרי זה משובח" מאז גוגל פנדה, פינגווין נוצר שינוי מהותי בתפישה בנושא קישורים.
מקדמי אתרים הבינו שיש מטרה מאחורי הקישורים והיא להזרים תנועה לאתר באמצעות הקישורים האלה.
אם בעבר היינו מקימים ב שעה 4 אתרים עם כמה תכנים וממלאים אותם בקישורים בשביל לעבוד על המכונה היום נדיר שתראו את זה קורה.
מספרי הקישורים שנוצרים היא קטנה יותר והרבה יותר איכותית.
החשיבה על הגולש ועל פונקציונאליות של הקישור תפסה מקום של כבוד.
עדיין קישורים הם גורם חשוב אבל לא כמו בעבר בעבר 80% מעבודת הקידום היתה קישורים, כיום אני חושב שזה באזור 50% מכלל העבודה.

ניתוח תנועת גולשים:
אין ספק שזה תחום שעבר את השינוי המהותי ביותר, הכלים לניתוח תנועת הגולשים מאפשרים היום מעקב טוב יותר אחר הפעולות אותן
מצבע הגולש באתר שלנו.
האפשרות לתאר את הבעיות בחווית הגולש ושיפור יחסי המרה באמצעות הכלים היא עצומה ומעניין לאן עוד היא תתפתח.
מי שזוכר את גוגל אנליטקס הראשון ומשווה אותו איפה הוא נמצא היום.

לסיכום החפירה
פעם הבאה שמישהו יאמר לכם שקידום אתרים אורגני מת שלחו אותו לקרוא את הזה.
ובכל פעם שמישהו יאמר לכם שקידום אתרים אורגני השתנה מקצה לקצה תתרחקו.
כן עבודת SEO טובה נהייתה חכמה יותר, יצירתית יותר עם ערך מוסף גבוהה יותר עבור הגולשים.
אני מזכיר לכם שגוגל בכל מקורות המידע שלה מדגישה את חווית הגולש.
מזמין אתכם לקרוא גם את הסיכום סרטון שגוגל פרסמה לא מזמן על איך לבחור חברת קידום אתרים.

מוזמנים להגיב ולשתף

2 תגובות
  1. eli
    eli says:

    אחלה פוסט! אהבתי את השילוב של הוידאו והתוכן! אגב שמתי לב שבמהלך החודשים האחרונים יש שינוי במדדים, שמים לב הדגשה על טרפיק איכותי במקום קישורים, אפילו יש מספר ביטויים שמנוע החיפוש גוגל מתייחס בחשיבות רבה יותר לטרפיק מאשר לקישורים, האם טרפיק שמגיע בצורה איכותית יותר יכולה להיות בעתיד מדד קבוע שעולה בדרגתו מעל הקישורים? מה דעתך בנושא?

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      ההתייחסות לטראפיק תמיד היתה חלק מגורמי ההשפעה ב SEO, ראשית טראפיק שמגיע מקישור בצד שלישי מחזק את הקישור שמגיע משם, כדאי לקרוא את זה https://tinyurl.com/yb4szaez
      טראפיק איכותי יכול גם לבצע חיפוש על שם המותג / העסק ובכך לעורר את האלגוריתם של גוגל שמזהה את המותג.

      טראפיק הוא מדד חשוב וצריך לזכור שמטרת ה SEO היא לייצר טראפיק איכותי ממנוע החיפוש, אך בפועל כל מקור טוב לטראפיק יעזור גם בקידום של האתר

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *