CTR בקידום אתרים אורגני

CTR כגורם משפיע בקידום אתרים

ctr = Click-through rate
היחס בין מספר הגולשים הנחשף לתוצאה מהאתר שלכם בתוצאות לבין מספר הגולשים שנכנסו לאתר שלכם
מהתוצאה הזאת.

הסברון קטן:
כל פעם שגולש מבצע חיפוש בגוגל מוצגות לו 10 תוצאות בדף הראשון מבחינת המערכת כל ה 10 זכו
לחשיפה 1.
במידה ואת החיפוש הזה עשו 100 גולשים ואחד מהם הקליק על התוצאה של האתר שלכם תזכו ל 1% CTR.
שרתי גוגל עושים את חישוב ה CTR של כל התוצאות באותו חיפוש/ ביטוי.
לאורך הזמן יהיו תוצאות שיזכו ל CTR גבוהה יותר שיבלוט מעל התוצאות האחרות.
מבחינת גוגל זאת תוצאה שהגולשים אהבו ולכן תקבל מיקום גבוהה יותר בתוצאות.

מי הנהנה הישיר של CTR גבוהה ?
מותגים נהנים יותר, ברגע שישנה תוצאה של מותג שאנו מזהים בתוצאות החיפוש רובנו יקליקו על המותג
ולכן המותג יופיע גבוהה יותר בתוצאות בפחות מאמץ.
לדוגמה: במידה והייתם מחפשים עכשיו את הביטוי "השכרת רכב" סביר להניח שבין התוצאות תפגשו את
המותגים הגדולים באותו התחום וסביר להניח שמירב הגולשים גם יבקרו באתרים הללו.
בין התוצאות יש גם עסקים קטנים יותר שאינם מותגים הם זוכים לכניסות אך סביר להניח שפחות מהמותגים.

אז איפה המקום שלכם להשפיע על ה CTR ?

לכל בעל אתר יש את היכולת לנסות ולשפר את ה CTR שלו ביחס למתחרים שלו.
בעולם הקידום כבר כולם יודעים שכותרת לכל דף ותאור ייחודי הם חשובים.
אך מעבר לזה הם הכלי שלנו להשפיע ישירות על ה CTR של האתר בתוצאות החיפוש.
כותרת יחודית ובולטת בתוצאות החיפוש תמשוך אתה עין של הגולש ותגרום ליותר גולשים לבחור להיכנס
לתוצאה של האתר שלכם על פני אחרים.
תאור ייחודי לדף שונה משאר התוצאות באותו הביטוי יוביל את הגולש אליכם ולא אל המתחרים שלכם.

כשאני מדבר על כותרת ותאור ייחודים אני לא מתכוון לכותרת או תאור בסגנון הזה
מילת מפתח | אנחנו הכי טובים | הכי גדולים | ישראל ישראלי
אנחנו הכי טובים מומחים בתחומנו כנסו לכאן כדאי לכם, לא תטעו אם בתבחרו נכון

סביר להניח שרוב האתרים באותה תוצאה כותבים משהו דומה

ניסוי שערכתי על אחד האתרים שלי הוכיח את ההשפעה של ה CTR

הכותרת של האתר נראתה כך:
מילת המפתח הראשית | חיסכון מיידי של 200 $
התאור נראה כך:
מילת המפתח הראשית, בכניסה אלינו תוכלו לחסוך עד 200 $, אני מזמין אתכם לבדוק את המתחרים שלנו
אבל קחו בחשבון שכאן חוסכים כסף.

איפה אתם יכולים לראות את ה CTR שלכם ?
בכלי מנהל האתרים יש את הכלי שאילות חיפוש שם תוכלו לראות את הנתון של האתר שלכם.
ראו מספר דוגמאות על ההתפתחות של האתר שעליו נעשה הניסוי:

חודש ינואר 2013:
CTR ינואר

 

 

 

 

 

 

חודש פברואר :

CTR פברואר

 

 

 

 

 

חודש מרץ

CTR מרץ

 

 

 

 

 

 

כל התקופה.

CTR תקופה

 

 

 

 

 

איך זה משפיע על התנועה באתר:

תנועה לאתר

 

 

 

 

רקע כללי על האתר המדובר
אתר שבעבר היה מקודם מאוד על אותן מילות מפתח, לאחר הזנחה פושעת שלי ירד לאט לאט בדרוגים עד
לדף 3. את הניסוי הנ"ל התחלתי כשהאתר בדף 3. בתקופת הניסוי לא נוספו לאתר קישורים ( מלבד אחד שאני
יודע עליו) לא הוכנסו תכנים חדשים ולא בוצעה כל פעולה מלבד שינוי הכותרות של הדפים.
הכותרת הישנה של הדף זאת אותה כותרת איתה בעבר היה האתר תוצאה 2 במילה המפתח הכי תחרותית
שלו.
כיום לקראת סוף חודש מרץ האתר ממוקם תוצאה רבעית באותה מילת מפתח שכלפניו 3 מותגי על בתחומו.

לסיכום:
במקביל לניסוי (המוצלח) על האתר הזה בוצעו מספר ניסויים נוספים על אתרים נוספים.
באותה השיטה בדיוק בשניים מתוך 3 אתרים קיבלתי את אותה התוצאה פחות או יותר.

ההמלצה:
השקיעו מחשבה נוספת בכתיבת כותרת ותאור לכל דף.
ולאלה שחושבים שכבר לא צריך להשקיע בכותרת ותאור תחשבו שוב.
חווית הגולש היא חלק חשוב בקידום האתר.
כמובן שמדד נוסף שמאוד משפיע הוא מה קורה לאחר שהגולש מגיע אל האתר.
על זה אכתוב בהמשך.
מקווה שנהנתם ובעיקר נתחיל לראות בתוצאות החיפוש אתרים בעלי כותרות טובות יותר.

כלל חשוב
בכותרת לרשום משהו שאתם באמת יכולים לספק אחרת הגולשים יברחו לכ מהר מהאתר.

למרות שאתם לא יודעים מה ה CTR של המתחרים שלכם נסו להמשיך ולפשר את שלכם!