מידע נוסף על קידום אתרים
כשאנחנו חושבים על קידום אתרים, אנחנו בדרך כלל חושבים רק על קידום אתרים טקסטואליים שהכותרת או התיאור שקבענו להם נמצאים בתוצאות החיפוש. אבל האמת היא שבעולם קידום האתרים יש עוד סוגים רבים של תוצאות שהן לא טקסטואליות ולעיתים נהוג לקרוא להן Universal Search מכיוון שהן נוטות להופיע גם בחיפוש הרגיל של גוגל. הקידום של התוצאות הללו נעשה יותר ויותר חשוב ככל שעובר הזמן, וזאת מכיוון שגוגל מתחיל להציג אותן יותר ויותר בתוצאות החיפוש על חשבון התוצאות הרגילות.
אם כך – מהן התוצאות הלא שגרתיות החשובות ביותר וכיצד מקדמים אותן? (בקצרה)
תוצאות וידאו – אלו תוצאות שברוב המקרים נלקחות מיו-טיוב או אתרים שהגדירו את הסרטונים בתוך מפת וידאו. הדרך הטובה ביותר לקדם אותן היא באמצעות מתן כותרות ומילות מפתח טובות וכמובן העלאת מספר הצפיות בצורה טבעית (יצירת סרטון ויראלי). אם משתמשים באתר עם נגן עצמאי, חשוב מאוד שיהיה לו טקסט נלווה.

תוצאת וידאו

תמונות – תמונות בדרך כלל יופיעו באחת השורות הראשונות של תוצאות החיפוש, במיוחד אם מדובר באלמנטים ויזואליים כמו דלתות או אביזרי אופנה. גוגל לא יכול לזהות את התמונה עצמה,אבל הוא כן יכול למצוא את הטקסט שמסביב לה ולראות אם הוא קשור לתמונה מבחינה נושאית. לתמונה יש גם תג מיוחד בשם תג ALT שמהווה תיאור חלופי לתמונה וגם בו כדאי להסתמך.
אגב, לגוגל יש גם חיפוש ייעודי לתמונות, אבל המטרה הראשית שלנו היא שהתמונות יופיעו בחיפוש הרגיל.

תוצאת תמונה

תמונת הכותב – מדובר בתג חדש של גוגל שנקרא rel=author והוא בעצם מורה לגוגל להציג תמונה מקדימה של מי שכתב את הדף. השימוש בתמונת הכותב נעשה פופולארי מאוד מכיוון שהוא מעלה בצורה ניכרת את אחוזי ההקלקות על הדף. ההגדרה של תג הכותב נעשית בכל עמוד בנפרד, כך שאפשר לשלב מספר תמונות כותב בבלוג מסוים שיש בו מספר כותבים.

rel-authorship

מקומות – עוד סוג חדש של תוצאה היא תוצאת המקום – כלומר, במקום שגוגל יציג לנו סתם אתר של מסעדה, הוא מציג עמוד מידע על המסעדה עם מבנה קבוע , כמה תמונות, קטעי וידאו, והמלצות גולשים מרחבי הרשת או המלצות שנכתבו ספציפית עבור הדף של המקום.
בכותרת של כל מקום יש אמנם קישור לאתר האינטרנט של המקום, אבל הפרמטרים כאן הם שונים לגמרי ומתבססים בעיקר על כמות המידע האותנטי בדף, מספר ההמלצות מרחבי הרשת ומספר האתרים שאזכרו את אותו המקום (על מנת שיהיה אפשר לדעת שהמקום הוא אותנטי).
עוד קושי למקדמי אתרים עם סוג התוצאות הזה הוא שהתוצאות "תקועות" באמצע העמוד ודוחפות את שאר התוצאות למטה.

גוגל מקומות

גרף הידע – זהו סוג התוצאות החדש ביותר והוא בעצם סוג של ויקיפדיה, רק בתוך גוגל. גרף הידע של גוגל עוד לא הגיע לארץ, אבל כבר ניתן לחזות בו באנגלית. הגרף בעצם לוקח עובדות מאתרים שונים ברשת כמו לדוגמה ויקי פדייה ומרכז אותן בצד ימין של תוצאות החיפוש. שאר האתרים מופיעים בצד שמאל.
למקדמי אתרים אין כרגע הרבה שהם יכולים לעשות כדי לשלוט בתוצאות האלו, למעט אולי ניסיון לשלוט בקישורים שגוגל מפיץ לעמודי תוצאות שונים (שמות של ערי לידה ופטירה, מוסדות לימוד), אך ברור כי מדובר בעבודה סיזיפית שלא תמיד תהיה שווה את ההשקעה.

גף הידע

לסיכומו של עניין, החיפוש האוניברסאלי של גוגל אמנם מציג קשיים לא מעטים למקדמי אתרים, אך באמצעות שימוש נכון בכלים אותנטיים והכרה של האפשרויות השונות , ניתן לנצל אותו לטובותינו.