כאשר אנחנו בונים אתר לשוק הישראלי ואתר זה כתוב בעברית, בדרך כלל נעדיף לקדם אותו באתר גוגל המקומי, גוגל ישראל. גוגל ישראל יודע לזהות אתרים מהארץ ואתרים בעברית ונותן להם עדיפות מסוימת על פני אתרים מחו"ל ואתרים באנגלית.
לעומת זאת, אם האתר שלנו כתוב באנגלית או שהוא דו לשוני, נעדיף לקדם אותו באתרים אחרים של גוגל כמו למשל גוגל ארה"ב או גוגל אנגליה, וזאת על מנת להגיע לקהל היעד הרלוונטי.

סיבות נוספות לקידום בחו"ל
מעבר לעניין הפנייה לקהל היעד המתאים, בקידום אתרים בחו"ל, ובעיקר בקידום אתרים באנגלית יש פוטנציאל רב יותר מכיוון שנפח החיפוש לביטויים הוא גדול יותר. רק כדי להדגיש את ההבדל בסדרי הגודל : אם למשל ניקח את הביטוי "מכוניות למכירה", בעברית מול "Cars for Sale" באנגלית, הרי שאת "מכונית למכירה" מחפשים 14,800 איש בחודש בממוצע , אך את הביטוי "Cars for Sale" מחפשים 6 מיליון פעמיים בחודש בממוצע!

קידום בארץ מול קידום בחו"ל
קידום אתרים בחו"ל הוא תהליך הדומה בעיקרו לקידום אתרים בגוגל ישראל, אך גם שונה ממנו מבחינות רבות בשל מספר סיבות עיקריות :

אלגוריתם החיפוש של גוגל בארה"ב ואירופה מתקדם יותר וקשה יותר להשתמש באתרי ספאם או אתרים בעלי איכות נמוכה על מנת לעלות במעלה תוצאות החיפוש (טכניקה שגם בארץ לא ממש מומלץ להשתמש בה). אפילו עדכון הפנדה שנועד לסנן אתרים כאלו מהתוצאות והגיע לקראת סוף 2011 לגוגל ישראל ,אינו זהה לפנדה המקורי מכיוון שזיהוי איכות הטקסט בשפה העברית הוא בעייתי יותר.

יותר אתרים – למרות שמספר האתרים הישראלים הוא לא קטן בכלל, הרי שבמדינות אחרות ובמיוחד בארה"ב יש הרבה יותר מתחרים על כל שאילתת חיפוש ועדיין, מספר המקומות בעמוד הראשון מוגבל לעשרה אתרים בלבד.

שימוש בכלים אוטומטיים ואתרי לווין – למרות שמקדמי האתרים הישראלים מגלים לאט לאט את שיטות הקידום האוטומטיות, הרי שהתופעה הרבה יותר נפוצה בחו"ל . גם חברות הקידום עצמן גדולות יותר ולכן מחזיקות בהרבה יותר אתרי לווין (אתרים משניים שתפקידם לקדם את האתרים הראשיים). מאפיין זה מגביר עוד יותר את  התחרות הגדולה בכל מקרה.

גוגל אינו דומיננטי כמו בארץ – בארץ הדומיננטיות של גוגל היא כמעט מוחלטת, אך בחו"ל ובמיוחד לארה"ב הוא נמצא בתחרות חזקה מול מנועי חיפוש אחרים כדוגמת בינג. למעשה, נתח השוק העולמי של גוגל עומד נכון לסוף 2011 על 66% בלבד.

כיצד בכל זאת מקדמים?
כפי שהוסבר בפתיחה, קידום אתרים בחו"ל נעשה באותן שיטות בסיסיות של קידום בארץ, אך דורש השקעת זמן מרובה, תכנון מראש והתמודדות עם סדרי גודל שונים לחלוטין של פרויקטים. בנוסף , יש לוותר על טקטיקות רבות בתום האפור שלעיתים פועלות בארץ, אך לא פועלות בחו"ל . דוגמאות לשיטות כאלו : שימוש מרובה באתרי מאמרים (ספגו מכה קשה מאוד בעקבות פנדה), החלפת קישורים מכל עמודי האתר, עבודה לפי נוסחאות של צפיפות מילות מפתח.

עקב כך, זמן קידום ממוצע (הכוונה – עד שמתחילים לראות שינויים משמעותיים), הוא כמעט כפול , שנה במקום חצי שנה.
לבסוף, ולא פחות חשוב – קידום בחו"ל דורש גם מן הלקוח אורך נשימה וקור רוח, לא ניתן להגיע מעמוד מאה לעמוד ראשון בחודשיים וגם התנועה ההתחלתית הרבה יותר מצומצמת. לעסקים מתחילים שרוצים לקדם את עצמם בחו"ל, מוטב להסתמך על מקורות הכנסה או שיווק נוספים ולא לתלות את הצלחתם בקידום אתרים (אורגני) בלבד.