קידום אתרים באמצעות שיווק שותפים היא שיטה המתבססת על שיתוף פעולה בין בעלי עסקים לבין מקדמי אתרים, ותגמולם של מקדמי האתרים בעזרת שיטות שונות.

ישנם שלושה דרכים לתגמל מומחים בנושא של קידום אתרים שעובדים עבור העסק או האתר, על עבודתם בתחום של קידום אתרים.

הראשונה, היא תשלום על לחיצה, או Pay Per Click  באנגלית. בשיטה זו, הבן אדם או החברה המתמחים בנושא של קידום אתרים, ומתוגמלים על ידי העסק או האתר, מפנים גולשים אל האתר דרך קישור ייחודי שלהם, אשר באמצעותו הם מקבלים תשלום עבור כל אחד שנכנס לאתר, ואתם מקבלים כניסות של אנשים לאתר.

השניה, היא תשלום עבור פעולה, או Pay Per Action  באנגלית. בשיטה זו, החברה או הבן אדם שמקדמים את האתר או העסק, מתוגמלים על הפניית גולשים לאתר וביצוע פעולה כלשהי, כמו מילוי פרטים, רישום לדבר מסויים או כל פעולה אחרת.

השלישית, היא תשלום עבור מכירה, או Pay Per Sale  באנגלית. שיטה זו נחשבת לרווחית ולמשתלמת ביותר. בשיטה זו, הבן אדם או החברה שמבצעים את קידום האתרים עבור העסק או האתר, מפנים גולשים אל האתר והם מקבלים תגמול רק אם הגולש רוכש משהו

למה לשלם עבור קידום אתרים ושיווק שותפים?

קידום אתרים מסוג כזה לרוב מביא אל האתר רווח עצום ללא כל השקעה מבעל האתר. בעל האתר מרוויח הרבה יותר, משום שהרבה יותר גולשים נחשפים אל האתר שלו, אל התוכן שהוא מציג והמוצרים שהוא מוכר.

כמו כן, קידום אתרים מסוג כזה יכול להביא גולשים מארצות אחרות שיכולים להתעניין במוצר או בתוכן, דבר שיגרום לכך שהמוצר או התוכן באתר שלכם ייחשף לכמות רבה יותר של אנשים, מה שאומר רווח גדול יותר.

שימוש בשיווק שותפים על מנת לקדם אתר או התוכן והמוצרים שהאתר מציע, יועיל לאתר משום שדרך זו אינה דורשת השקעה רבה, אך מניבה רווחים רבים לשתי הצדדים, גם למשווק, וגם לבעל האתר או העסק.