בזמן האחרון גוגל מבצע הרבה מאוד שינויים. בסוף ינואר 2013 ביצע גוגל שינוי שעדיין לא ידוע מה המשמעות שלו
הינה כמה מסקנות וכיצד שוקם אתר אשר כן נפגע מאחד השינויים הללו.
כל זה לא חדש לרוב העוסקים במלאכה.

אז ראשית תאור המקרה:

אתר מקודם כ 80 חודשים החזיק בכמה מילות מפתח במקומות הראשונים.
באחת ממילות המפתח שהאתר מקודם בהן האתר החל את כניסתו לדף הראשון
זאת מילת מפתח די תחרותית וצפופה.

באחד השינויים של גוגל בכמה שבועות האחרונים האתר ספג מכה
זה התבטא בנסיגה של האתר בכמה מילות מפתח נפילה מתוצאה ראשונה לתוצאה 8-9
בשתי מילות המפתח התחרותיות ביותר של האתר היתה נפילה של 6 דפים אחורה .
אלה אותם ביטויים בהם האתר קודם לאחרונה.

לאחר ההלם הראשוני של תזוזת האתר לאחור נבדקו מספר גורמים:
דבר ראשון שנבדק בקפידה האם שוכפלו תכנים באתר ?
האם מישהו העתיק בזדון תכנים מהאתר ?
אז לאחר בדיקה מאוד יסודית התברר שלא נעשה כל שכפול של התוכן באתר.
עיקר הפגיעה בתוצאת היו בשני דפים שלאחרונה קיבלו יחס קידומי (קישורים, תוכן)

סרקתי את כל הקישורים שיש לאתר הזה בדגש על שני הדפים שנפגעו בתוצאות.
התברר שבלי לשים לב רוב הקישורים לאתר הכילו את הביטוי המדויק בקישורים המובילים לדפים אלו.
החלטתי לצמצם את מספק הקישורים על הביטוי המדויק ולבצע עריכה במילות העוגן בכל הקישורים לדפים הללו.
מרבית הקישורים הפכו להיות קישורים שם המותג + מילת העוגן, חלקם הפכו להיות קישורי URL ללא מילות עוגן.
היתרון שהיה לי זה שלאתר זה אין קישורים נכנסים מפוטרים של אתרים אחרים אלה קישורים בודדים מדף בודד.

לאחר השינוי בקישורים הנכנסים לא בוצעו פעולות נוספות.
בערך שבועיים לאחר הנפילה האתר חזר למיקומיו הקודמים כמעט לגמרי באותה מילת מפתח שהאתר רק נכנס לדף הראשון
ובאותה המילה הוא עף לדף 6.
חזר האתר לדף הראשון לתוצאה גבוהה יותר מאשר קודם.
אז אחת המסקנות שעולה זה שוב הדגש על גיוון בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר. גוונו את מילות המפתח המובילות לאתר
הימענו מפוטרים לפוטרים לוקח הרבה יותר זמן להיתעדכן לאחר שינוי.
השתמשו בקישורים URL ולא רק מילות מפתח בהצלחה