את מנוע החיפוש גוגל מכירים רוב גולשי האינטרנט בין אם הם אנשים הגולשים להנאתם באינטרנט ומחפשים בגוגל מידע ובין עם הם בעלי עסקים המוכרים את מוצריהם באינטרנט ומעוניינים כי האתר שלהם והמוצרים השונים שהם מציעים למכירה יהיו בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל. מיקום בראש תוצאות החיפוש של גוגל נחוץ להם כדי לקדם את עסקיהם על ידי קבלת חשיפה גדולה יותר של האתר והמוצרים לגולשים הרבים ולכן כמעט כל בית עסק כיום מבצע פעולות שונות כדי לבצע קידום בגוגל.

גוגל נותן כלים רבים לקדם אתרים לבעלי אתרים ומקדמי אתרים מלבד כלי קידום והשימוש בכלים אלו יכול אף לסייע בקידום. שאנו מדברים על קידום בגוגל אנו למעשה מתכוונים לשתי פעולות שונות, אחת נקראת קידום אורגני והשני נקרא קידום ממומן ושניהם יחדיו יתנו לכל בית עסק את התוצאה הרצויה. כל סוג של קידום יעשה על פי הצרכים של בית העסק אך הקידום האורגני יהיה לבטח הפעולה הארוכה ביותר מבין השניים.

מודעות Google

המושג קידום אורגני הוא קידום בגוגל שמתבטא בתוצאות החיפוש הרגילות. כדי לראות תוצאות של קידום אורגני צריך להמתין הרבה זמן ולמעשה מלאכת קידום זאת לעולם אינה נפסקת. תמיד יהיו כמה בתי עסק שינסו לקדם את עסקיהם בשימוש עם אותן מילות מפתח. לדוגמא עסק המוכר חלונות אלומיניום ישתמש בביטויים כמו אלומיניום, חלונות, חלון הזזה וגם תריס לקידום האתר בדיוק כמו שיעשו המתחרים באותו ענף ולכן חשוב לבחור מקדם אתרים מקצועי.

קידום ממומן הוא המצאה של גוגל כדי לתת כלי נוסף עבור קידום בגוגל. תוצאות החיפוש הממומן ימצאו לצד ולפעמים אפילו מעל התוצאות האורגניות. על תוצאות אלו משלם בית העסק, המיקום מורכב ממרכיבים רבים שהחשוב בניהם הוא המחיר שבעל העסק מוכן לשלם בעבור כל הקלקה של גולש. קידום ממומן הוא בעצם המקביל לפרסום בעיתון, הטלביזיה ובשלטי חוצות ומתאפיין לרוב ביצירת חשיפה מהירה ללא הצורך בהמתנה לתוצאות של קידום אורגני מוצלח. לרוב קידום ממומן יהיה עבור קמפיינים קצרים או הצגת מידע על מוצר חדש.